Klantgroepen 1-2-3

Als Creating Heroes zijn wij op een missie om een verandering in de samenleving te laten ontstaan. Er zijn veel helden bezig om op een positieve manier de gevestigde orde uit te dagen dat het anders kan en moet! Onze missie is om samen met deze helden de kritische massa te bereiken, zodat de verandering ook echt impact heeft! En om impact te genereren is er meer nodig dan enthousiastelingen, het moet een breed gedragen ontwikkeling zijn. Daarom praten wij altijd over die soorten groepen om de kritische massa te bereiken:

Klantgroep 1

Personen die zeer grote waarde hechten aan duurzaamheid en vanuit dit perspectief gericht en consequent duurzaam denken en handelen. Deze groep is voor een verandering makkelijk te bereiken en te benaderen. Door de manier waarop ze in het leven staan is deze groep makkelijk over te halen mee te doen aan de verandering om de samenleving mooier te maken! Eén probleem: Met deze groep blijft de impact gering, er moet meer gebeuren!

Klantgroep 2

Personen die duurzaamheid belangrijk vinden en er enigszins waarde aan hechten, maar per definitie niet altijd standaard duurzaam denken en handelen. Deze groep hecht waarde aan de voordelen van producten, niet omdat ze standaard ‘duurzaam’ zijn. Het mooie verhaal van bedrijven helpt zeker mee, maar is niet van onderscheidend belang voor de keuze. Dit is de grootste groep van klanten en dit is dé groep om impact te creëren en de kritische massa te bereiken! De les die je hieruit moet trekken: De klantvoordelen moeten leidend zijn, niet het verhaal!

Klantgroep 3

Personen die geen enkel raakvlak hebben met duurzaamheid en er volstrekt geen waarde aan hechten. Deze groep zal nooit en te nimmer een product/ dienst afnemen omdat het iets met ‘duurzaamheid’ of andere ‘geiten-wollen-sokken-termen’ te maken heeft. Betekent het dan direct dat zij jouw product/ dienst niet afnemen? Nee, zeker niet! Deze groep vinden een paar dingen erg belangrijk: Imago van het merk, de tofheid van producten en de klantvoordelen! En ook al raak je jouw klanten niet op alle waarden, toch kan dit jouw klant worden.

Deze groepen zijn vaak leidraad in de gesprekken met onze helden. Vooral het richten op groep 2 is een belangrijke les voor helden, omdat ze hun product/ dienst daarmee meer moeten verreiken!

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 421
7311 SX Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy