Inspiratie

Laat je inspireren door blogs en vlogs over onze helden.
Op ons Youtube-kanaal HERO-TV delen video’s over helden, lifehacks en andere inspiratie.

Bekijk de laatste artikelen:

Je hoort en leest het veel: stel doelen als ondernemer. Maar waarom moet je dat eigenlijk doen? Wat is toch de reden dat doelen stellen zo belangrijk is? In dit artikel lees je het.

De meeste bedrijven praten graag over onze producten en diensten. Je producten/ diensten zijn je kindje en daar ben je zo trots op dat je er graag over praat. Maar deze zogenaamde productdenkers vergeten daarbij één iemand: de Klant. De klant is op zoek naar voordelen, niet naar producten of diensten. Weg met die Unique Selling Points!

Veel heldenbedrijven zijn begonnen vanuit een sociaal probleem of een drive om positieve impact te creëren. Aan omzet en winst maken wordt vaak niet gedacht. Toch is het voor ieder bedrijf (en voor sociaal ondernemers misschien nog wel meer) erg belangrijk om winst te maken en de omzet te verhogen. In dit artikel geven we je 4 belangrijke tips om de omzet van je bedrijf te verhogen.

Guerrillamarketing is een mooie vorm van marketing om je klanten te bereiken, te enthousiasmeren en te inspireren. Als Heldenbedrijf is het belangrijk om je fans bewust te maken van jouw verhaal. Voordat we naar fantastische voorbeelden gaan kijken, even de term Guerrillamarketing verduidelijken. De definitie van guerrillamarketing volgens wikipedia:“Guerrillamarketing is een marketingtechniek die poogt om met beperkte middelen een groot resultaat te bereiken. Guerrillamarketing is erop gericht om in een zeer korte tijd veel media-aandacht of aandacht van publiek te behalen. Veelal zijn deze kosten een fractie van de kosten die dure campagnes met zich meenemen.Omdat het vaak om ludieke acties of een bijzondere stunt gaat, is het bij guerrillamarketing veelal kosteloos om de reclameboodschap te verspreiden. Blogs, radio en televisie zijn bij een goede stunt graag bereid om de campagne te melden als nieuws of curiositeit. Het kost de onderneming niets maar stelt hen wel in staat een groot publiek te bereiken.”In dit artikel ontvang je toffe voorbeelden van guerrillamarketing:

Het formuleren van je visie en missie is vaak een lastige klus. Dit onderzoek van merkenbuerau BVH Identity Driven Thinking bewijst dat veel bedrijven het lastig vinden en dat veel van deze visies en missies echt onderdelen missen. In dit artikel op MT lees je er meer over. In deze blog maken we de combinatie tussen dit onderzoek, onze eigen ervaringen en de ervaringen met het formuleren van de missies/ visies van onze klanten.

Als heldenbedrijf is het verstandig om een doelgroep te bepalen, met een doelgroep krijg je binnen je bedrijf meer focus binnen de marketing en kun je een beter plan maken om klanten kennis te laten maken met je verhaal. We merken dat het voor veel bedrijven het lastig is om aan goede doelgroepbepaling te doen. Daarom ontvang je in dit artikel 5 praktische tips om je hierbij te helpen.

Bekijk de laatste afleveringen op HERO TV

Heldenpost ontvangen?

Wil je elke week heldenpost ontvangen met de meest inspirerende artikelen? Meld je nu aan!

* Door je aan te melden ontvang je iedere week heldenpost met inspiratie!

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 421
7311 SX Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy