Guerrilla-campagne ‘Heel Apeldoorn Groen!’

Als duurzame energiecoöperatie is deA het bedrijf dat samen met de inwoners van Apeldoorn hun mooie stad groen wil maken. Dat betekent het achterlaten van fossiele brandstoffen en de transitie naar duurzame energie uit Apeldoorn.

Het heldenvraagstuk

deA is een energiecoöperatie van en voor Apeldoorn, maar nog niet iedere Apeldoorner kende het bedrijf. Daar moest verandering in komen: deA wilde een marketingcampagne met als doel om de naamsbekendheid te vergroten én meer energieklanten te werven. Aan Creating Heroes is gevraagd om samen met deA deze campagne op te zetten en uit te voeren.

Het campagneconcept

Het concept dat het meest paste bij de doelstellingen en het HeldenDNA van deA is de campagne Heel Apeldoorn Groen. Binnen deze campagne staan de groene mannen centraal. In een morphsuit trekken deze groene mannen rond door Apeldoorn, om uitingen met groene stekkers achter te laten. Door niet de identiteit direct te koppelen aan deA, ontstond er een hype omtrent de groene mannen. Via het twitteraccount @GreenMen055 lieten we zien wat de groene mannen hebben gedaan. Deze hype koppelden we vervolgens aan de campagne Heel Apeldoorn Groen!

Onze aanpak

De opzet van de campagne is begonnen met het duidelijk krijgen van de doelstellingen van deze campagne. Naar aanleiding van deze doelstellingen zijn we in een creatieve sessie op zoek gegaan naar ideeën en concretere concepten voor de campagne. Naar aanleiding van deze creatieve sessie hebben we een aantal concepten uitgekozen die we verder zijn gaan uitwerken. Uiteindelijk kwam hier het campagneconcept de groene mannen uit.

Alle acties de we hebben uitgevoerd omtrent deze campagne, kwamen samen in het campagneplan. Samen met het team van sidekicks hebben we vervolgens deze acties uitgevoerd en gefilmd. Deze video is de opzet voor de campagne Heel Apeldoorn Groen!

Held Green-Man-055 duurzame energiecooperatie Apeldoorn - Groen Energie Helden

Onze sidekicks hebben ondersteund bij de volgende werkzaamheden:

  • Het begeleiden van de strategiesessie om de doelstellingen helder te krijgen
  • Het voorbereiden en faciliteren van de creatieve sessie om tot creatieve concepten te komen
  • Het bedenken van creatieve concepten
  • Het uitwerken naar een campagneconcept
  • Het maken van een campagneplan
  • Het uitvoeren van acties van de campagne
  • Het ontwerpen van de campagnematerialen van deze campagne.
  • Het maken van de eindvideo van de campagne

Eindresultaat

Het eindresultaat van de campagne was een grotere naamsbekendheid van deA met een stijging van het aantal klanten. De inzet van de groene mannen van deA werd vervolgens op meerdere momenten gedaan, waardoor de combinatie groene mannen en het merk deA werd verstevigd.

Meer weten over deA? Bekijk hun heldenpagina!

Een campagne om jouw heldenmerk neer te zetten?

Heb jij een tof merk, maar heb je behoefte aan een campagne om meer impact te creëren met je heldenmerk? Boek dan een gratis inspiratiesessie – de Herotalk – waarin we samen met jou op zoek gaan naar de ideale campagne dat past bij je merk.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 421
7311 SX Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy