HeldenDNA Caspari

In de wereld gooien we veel te veel weg. Het is de missie van Caspari om met afvalhout nieuwe designmeubelen te maken, die jarenlang gebruikt en hergebruikt worden. En dat doen ze met talenten met een afstand op de arbeidsmarkt.

Het heldenvraagstuk

Niels en Ed zijn met zijn tweeën het avontuur aangegaan om Caspari te beginnen. Ze hebben een idee wat ze willen én ze weten dat ze van betekenis willen zijn voor verschillende doelgroepen. Dit willen ze concreet maken door een heldere merkidentiteit te ontwikkelen voor Caspari.

Onze aanpak

Het proces naar een nieuwe merkidentiteit (door ons het HeldenDNA genoemd) is gestart met het zoeken naar de betekenis van Niels en Ed. Hierbij is bewust gekozen om hen een afzonderlijk van elkaar een werkboek in te laten vullen, zodat de overeenkomsten en verschillen goed bij elkaar konden worden gelegd. Door in de werksessies met elkaar te discusiëren (en K-vragen te stellen), werd er al snel een duidelijke betekenis zichtbaar: Zowel op het gebied van het hergebruiken van afvalhout als wel het opleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

In een speciale visie en missie-sessie zijn we verder ingegaan op het formuleren van de visie en missie. In deze werksessie lag de nadruk op het formuleren van de visie en missie en hebben we gekeken naar de roadmap om daar te komen. Hierdoor ontstond een helder beeld van het HeldenDNA van Caspari.

Dit alles is verder uitgewerkt in de communicatie van het nieuwe heldenmerk.

Onze sidekicks hebben ondersteund bij de volgende werkzaamheden:

  • Werksessies begeleiden om de diepere betekenis van zowel Ed als Niels te ontdekken.
  • Het begeleiden van de DNA-werksessies, waarin we stap voor stap de merkidentiteit van Caspari hebben ontwikkelt.
  • Het vormgeven van het DNA-handboek, waarin het HeldenDNA van het merk Caspari vastgelegd is.

Eindresultaat

Al snel tijdens het proces naar een nieuwe merkidentiteit merkte Caspari dat er veel bedrijven op aanhaakten. Doordat het DNA echt in hun haarvaten zit, is het verhaal oprecht en zijn er al snel samenwerkingspartners gevonden die bij dit DNA passen. En dat is voor iedereen de winst: er wordt direct impact gecreëerd met meerdere partijen.

Meer weten over Caspari? Bekijk hun heldenpagina!

Merkidentiteit HeldenDNA Caspari

Zelf aan de slag met jouw merk-identiteit?

Wil je aan de slag om jouw drive om je wereld of markt positief te veranderen? Wil je jouw merk vastleggen in een identiteit? Boek nu een vrijblijvende inspiratiesessie – Herotalk -, waarin we samen de identiteit van jouw bedrijf bespreken.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 421
7311 SX Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy