’Your Proud Company laat medewerkers trots zijn op hun bedrijf’

Your Proud Company helpt organisaties met het van onderop omturnen van een focus op ‘human resources’ naar het vieren van de bedrijfscultuur. Deze omschakeling zorgt ervoor dat medewerkers weer trots kunnen zijn op de organisatie waarvoor ze werken. Om dit heldenmerk te creëren, gingen we met oprichter Martin Barelds op merkreis. Zo ontdekte hij zijn betekenis, creëerden we een merkpersoonlijkheid en bouwden we zijn website.

Heldenmerk: Your Proud Company

Betekenis: medewerkers weer trots laten zijn op het bedrijf waar ze werken door te focussen op bedrijfscultuur.

Resultaat van de merkreis: een stevig fundament van een heldenmerk en een langetermijnvisie, inclusief concrete uitwerking daarvan.

Waar Your Proud Company begon

Martin Barelds was in 2019 een jaar aan het ondernemen toen hij constateerde: ik wil meer bereiken. Hij was al werkzaam op het gebied van personeelszaken en binnen dat vakgebied wilde hij meer van betekenis zijn. Maar om meer impact te maken, moest hij zijn betekenis, visie en missie helder krijgen. Ook wilde hij deze waarden vertalen in een merkpersoonlijkheid, positionering en huisstijl. Daarom klopte hij aan bij Creating Heroes.

We gaan op merkreis

We begonnen de merkreis door de betekenis van Your Proud Company te ontdekken. Tijdens eerste strategische sessies herinnerde hij zich waarom hij ook alweer doet wat hij doet: hij wil mensen weer trots laten zijn op hun organisatie door een gezonde bedrijfscultuur te creëren. Door zijn betekenis helder te formuleren, creëren we de basis voor zijn heldenmerk en daarop bouwen we verder.

De tweede stap was het ontdekken van de visie en missie. Die zijn gebaseerd op de betekenis, maar maken het meer concreet. We ontdekten tijdens de sessie dat Martin de HR-markt wilde veranderen. “Weg met HR, focus op bedrijfscultuur”, zo verkondigde Martin. Die kreet bleef hangen en vormde de filosofie voor het merkconcept en de merkidentiteit van Your Proud Company.

Your Proud Company Merkfundering

Humor is onderdeel van de merkpersoonlijkheid

“HR is verouderd en is toe aan de volgende stap: organisaties focussen zich dan niet langer op ‘human resources’, maar op het opzetten en onderhouden van gezonde bedrijfsculturen. Zo kunnen medewerkers weer trots zijn op de organisaties waarvoor ze werken. Nederland moet wat mij betreft voorop gaan lopen in de wereld als het gezonde bedrijfsculturen betreft en daarmee een gidsland worden op het gebied van HR”, aldus Martin.

Om de betekenis, missie en visie handen en voeten te geven, stelden we in een volgende sessie de merkpersoonlijkheid op. Humor speelt een belangrijke rol voor Martin, want humor zorgt voor verrassende ideeën en bewustwording. Ook onderscheidt Your Proud Company zich door de focus op de bedrijfscultuur. Dit werkten we uit in de Company Culture Tree, waarbij de fruitboom een metafoor is voor hoe een organisatie zich kan ontwikkelen.

Your Proud Company Merkdragers

De ontwikkeling van merkdragers en -laders

De merkreis ging verder naar de concrete vertaling van de merkfundering in huisstijl, merkdragers zoals een website en het laden van het merk met contentmarketing. Zo is het merkverhaal terug te lezen op de website, maar zien we het merk ook visueel terug op de website doordat die is opgemaakt met de kleuren en lettertypes van The Proud Company. Dat valt op en daardoor direct herkenbaar voor bezoekers.

Maar een sterk merk is niet in één dag gebouwd. Daarom is Your Proud Company direct begonnen met contentmarketing. Door blogs, infographics, afbeeldingen en video’s te delen, wordt de organisatie steeds beter vindbaar. De content sluit aan bij de klantervaring, zodat klanten zich begrepen voelen en met volle overtuiging kunnen werken aan hun gezonde bedrijfscultuur, samen met Your Proud Company.

Your Proud Company Merk laden

Resultaat

Het resultaat van onze merkreis? Een krachtig heldenmerk dat volledig past bij de filosofie van Martin. Een merk dat anders is dan anderen én herkenbaar is over alle communicatiekanalen heen. Door zijn visie op HR en bedrijfscultuur actief uit te dragen, loopt hij vooruit op de troepen en maakt hij impact. Er staat een duidelijk verhaal en een stevig fundament van waaruit Martin gezonde bedrijfsculturen kan creëren.

Wil je ook een heldenmerk? Vraag de merksessie aan!