MatriXmethode Instituut - Al het gedoe uit het hoofd-Hero - Creating Heroes

MatriXmethode Instituut – Al het gedoe uit het hoofd-Hero

‘Al het gedoe de wereld uit, door het eigen hoofd zelf te regisseren’

Heldenprofiel MatriXmethode Instituut

Oprichtster:
Ingrid Stoop

Opgericht:
1991

Heldenproject:
Merkidentiteit (HeldenDNA) herontwikkelen

Heldencategorie 
Maatschappelijke held

Heldenkracht:
Door de MatriXmethode mensen zelfregie geven en daarmee al het gedoe oplossen

Een merk ontstaan vanuit eigen ervaring

Meer dan 20 jaar geleden merkte Ingrid Stoop dat haar zoon moeite had met het onthouden van informatie en leren. Als moeder vroeg ze zichzelf af hoe zij dit kon verbeteren. Op deze manier heeft zij de MatriXmethode ontwikkelt: een methode waarbij iedereen weer regisseur kan worden over zijn of haar eigen hoofd.

In de jaren daarna is de MatriXmethode verder ontwikkelt tot een methode dat veel (mentale) problemen kan oplossen. Jongeren vallen buiten de boot, werknemers hebben enorme werkdruk en mensen die nog steeds dagelijks te kampen hebben met een trauma. Het zijn maar een paar voorbeelden die onze samenleving tegenkomt.

Met de MatriXmethode kunnen al deze problemen en al het gedoe worden opgelost. De MatriXmethode leert mensen hun eigen hoofd te regisseren. De laatste jaren heeft het bewezen dat het tot duurzame oplossingen komt: Mensen komen van hun problemen af en kunnen een mooie bijdrage leveren aan de maatschappij!

‘Al het gedoe de wereld uit’

De merkfundering van MatriXmethode Instituut

De MatriXmethode is een ontdekking van Ingrid Stoop van meer dan 20 jaar geleden. Het lost in de meeste gevallen binnen 15 minuten mentale problemen op. De methode staat op het punt wetenschappelijk bewezen te worden. Na 20 jaar past de merkidentiteit niet meer bij de ambitie van Ingrid en haar partner Walter, maar wisten dit moeilijk te verwoorden.

Tijdens de merkidentiteit-sessies zijn we teruggegaan naar de basis, om de echte betekenis te van het merk te ontdekken. De ontdekking is dat ze er vooral niet zelf beter van willen worden, maar dat ze de MatriXmethode groter willen maken, om zoveel mogelijk mensen in de wereld van mentale problemen af te helpen. Uit deze betekenis is de missie ontstaan:

“Alle gedoe de wereld uit door de regie over het eigen hoofd.”

De missie en de nieuwe merkidentiteit heeft ervoor gezorgd dat de MatriXmethode Instituut met een andere focus de markt op gaat. Ze richten zich niet langer alleen op de eindgebruiker, maar juist op alle coaches, hulpverleners en andere mensen die de MatriXmethode gebruiken om mensen te helpen. Door deze nieuwe focus is er een groei ontstaan voor het merk, waarmee een eerste stap is gezet naar het behalen van de missie.

De diensten naar het merk Schaakweek Apeldoorn

Marco van Scopo Atletico over Creating Heroes:

Ingrid van MatriXmethode Instituut over Creating Heroes:

“Freek heeft ons prima geholpen om de missie van het MatriXmethode Instituut duidelijk te krijgen. Het spiegelen, het stellen van de specifieke vragen hebben ons aan het werk gezet. En dan staat hij ook: Alle gedoe de wereld uit door de regie over het eigen hoofd.

Creating Heroes over Scopo Atletico

Creating Heroes over MatriXmethode Instituut:

“Wat een mooi bedrijf is de MatriXmethode Instituut toch! Ingrid ontwikkelde de MatriXmethode voor haar eigen zoon, maar hield het niet zelf, maar wil het juist delen met iedereen! Ze wil dat niemand in de wereld meer problemen heeft! Daardoor leert ze de methode aan andere coaches, zodat zij ze kunnen gebruiken voor meer mensen. Wat ons betreft echt een heldenbedrijf die haar nek uit steekt.”

Net als MatriXmethode Instituut een held worden?

Met de vrijblijvende Herotalk bespreken we samen met jou het stappenplan om jouw heldenmerk op te zetten en/ of uit te bouwen.