Voorbeeld van het bouwen van een heldenmerk: Floooow

Het bouwen van een heldenmerk is een fantastisch proces waar je doorheen gaat als organisatie. Dit artikel is onderdeel van de serie naar het bouwen van een heldenmerk. In de vorige artikelen hebben we je meegenomen in hoe je een heldenmerk bouwt. In het laatste artikel van deze serie geven we een voorbeeld van hoe je een heldenmerk bouwt. We nemen je mee naar het merk Floooow.

Recap fase 1, 2 en 3: Merkfundering, merkdragers en het laden van het merk.

De elementen van een merk; merkfundering; merkdragers; merk laden

In de eerdere edities van deze serie hebben we je meegenomen in het ontwikkelen van de merkfundering, naar het ontwikkelen van de merkdragers en het laden van je merk met merkverhalen. In deze artikelen we de volgende 18 stappen doorgenomen.

  1. Maak ruimte in de agenda’s
  2. Formeer een merk-team
  3. Startbijeenkomst plannen
  4. Vinden van de betekenis
  5. De visie van je merk ontwikkelen
  6. Op zoek naar de heldenmissie
  7. De kernwaarden en heldenkrachten ontdekken
  8. Positionering en communicatie
  9. Vastleggen van de merkidentiteit in een DNA-handboek
  10. Merknaam ontwikkelen
  11. Huisstijl ontwikkelen
  12. Productportfolio laten aansluiten bij je merkidentiteit
  13. Nieuwe storytelling-website opzetten
  14. Interne merkdragers ontwikkelen
  15. Marketingprogramma’s opzetten
  16. Interne marketing inzetten
  17. Productontwikkeling
  18. Evalueren met de merkbewaker

De 11 stappen om de merkfundering neer te zetten hebben we besproken in het eerste artikel van deze serie: 18 stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Fase 1 – Merkfundering. De 3 stappen om je belangrijkste merkdragers te ontwikkelen bespraken we in het tweede artikel van deze serie: 18 stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Fase 2 – Merkdragers. De laatste 4 stappen om je merk te laden bespraken we in het derde artikel: 18 stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Fase 3 – Merk in de markt zetten

Het heldenmerk Floooow

Floooow is het bedrijf dat strijdt tegen een groot maatschappelijk probleem. In dit artikel nemen we je mee in hoe Floooow hun merkidentiteit heeft ontwikkeld en dit naar buiten heeft gebracht!

Een maatschappelijke probleem als betekenis

Mensen met een burn-out of met burn-out klachten zijn een groot maatschappelijk probleem! 1 op de 7 mensen die werken hebben een burn-out of klachten die hierop lijken. Daarmee is burn-out de beroepsziekte nummer 1 en heeft het in de eerste plaats een enorme impact op de medewerker zelf.

De medewerker ervaart een enorme (negatieve) impact. Voor de werkgever is het een kostenpost en legt het een enorme druk op de rest van het team. Daarnaast heeft het ook nog eens impact op het gezin van degene die een burn-out heeft. Dat dit dus een maatschappelijk probleem is, moge duidelijk zijn.

“Naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren.”

De missie van Floooow: Burn-out binnen 15 jaar verbannen

De missie van Floooow is dan ook om de beroepsziekte nummer één – burn out – binnen 15 jaar te verbannen. Dit door flow te bevorderen binnen organisaties en bij de medewerkers in Nederland met als doel van Nederland the best place to work te maken.

Want naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren. Als Nederlander breng je de meeste tijd door op je werk – vaak nog meer dan met je geliefde, familie en vrienden – dan is het toch niet normaal dat we daar geen geluk ervaren? Daarom is Floooow op weg om ieder bedrijf in Nederland te stimuleren om in te zetten op flow!

De kracht van flow

Rachel Gasper- Rothengatter heeft in een wetenschappelijke studie onderzocht hoe je flow kunt bevorderen op het werk. Vanuit dit onderzoek is Floooow ontstaan, een methodiek waarin 8 belangrijke factoren zijn vastgesteld om flow bevorderen.

Flow is een krachtig instrument voor ieder bedrijf. Door flow te bevorderen:

  1. Daalt het ziekteverzuim;
  2. Stijgt de productiviteit
  3. Ontstaat er meer creativiteit en innovativiteit
  4. Stijgt de klantgerichtheid
  5. Vergroot het leervermogen
  6. Wordt talent ontwikkeld en benut
  7. Is er minder ongewenst personeelsverloop.

Naast dat er een veel leukere werkplek wordt gecreëerd, stijgt ook nog de (financiële) winst van een bedrijf!

De huisstijl van Floooow

Het merkverhaal van Floooow is omgezet in een krachtige huisstijl. Daarvoor is een beeldmerk ontwikkeld die bestaat uit één lijn die de letter ‘F’ vormt. Met een vloeiend en kleurrijk verloop van groen en blauwe tinten wordt de flow verbeeld. Daarmee stralen de kleuren rust en creativiteit uit. De letters die Floooow zijn met elkaar verbonden en staan daarmee symbool voor alle medewerkers die binnen organisatie een geheel vormen.

Van merkidentiteit naar merkdragers

Flowtet kaarten

De merkfundering van Floooow is verder door ontwikkeld naar de merkdragers van het merk. Hiervoor is een website ontwikkeld die bij het merk past, waarin het merkverhaal en de voordelen van de klant centraal staan. Daarnaast is de contentsectie een belangrijk onderdeel van het merk, die als constructie werkt voor het delen van flowverhalen.

Gekoppeld aan de website heeft het merk producten ontwikkeld die het verhaal van hun merk vertellen. Een goed voorbeeld hiervan is het teamspel Flowtet, waarmee teams op een laagdrempelige manier kunnen ontdekken wat flow is, wat ze op dit moment al aan flow doen en hoe ze met kleine veranderingen meer flow kunnen ervaren binnen hun team. Zowel het product als de vormgeving sluiten volledig aan bij het merkverhaal.

Merk in de markt zetten

Floooow e-zine

Al vanaf het begin van de lancering van het merk zet Floooow in op het delen van hun merkverhalen om hun publiek te bereiken. Vooral op het gebied van contentmarketing deelt Floooow haar verhalen. Dit doen zij op het gebied van kennis over flow, over werkgeluk, productiviteit en andere verhalen die de teams en organisaties kunnen helpen.

Daarnaast plaatsen ze regelmatig interviews met mensen in het werkveld die interessante verhalen hebben over flow in hun dagelijkse werk, zoals Rick Pastoor van Blendle, Bas van de Goor en Nard Kwast, winnaar van het programma Project Rembrandt.

Via contentmarketing en het directe netwerk is de naam Floooow in de markt gezet, waarmee de merkbekendheid is vergroot. Om de merk-kennis en merk-betrokkenheid te vergroten gaven ze een E-zine uit, die het publiek helpt bij meer flow in hun dagelijkse werk te ervaren.

Floooow & Creating Heroes

Als sidekicks zijn wij trots op Floooow als held. Op de achtergrond ondersteunen wij Rachel en haar team graag bij al haar activiteiten! Hieronder een korte video over onze samenwerking!

Voorbeeld van het bouwen van een heldenmerk: Floooow

Het HeldenDNA (de merkidentiteit) van het merk Floooow

Het bouwen van een heldenmerk is een fantastisch proces waar je doorheen gaat als organisatie. Dit artikel is onderdeel van de serie naar het bouwen van een heldenmerk. In de vorige artikelen hebben we je meegenomen in hoe je een heldenmerk bouwt. In het laatste artikel van deze serie geven we een voorbeeld van hoe je een heldenmerk bouwt. We nemen je mee naar het merk Floooow.

Recap fase 1, 2 en 3: Merkfundering, merkdragers en het laden van het merk.

In de eerdere edities van deze serie hebben we je meegenomen in het ontwikkelen van de merkfundering, naar het ontwikkelen van de merkdragers en het laden van je merk met merkverhalen. In deze artikelen we de volgende 18 stappen doorgenomen.

  1. Maak ruimte in de agenda’s
  2. Formeer een merk-team
  3. Startbijeenkomst plannen
  4. Vinden van de betekenis
  5. De visie van je merk ontwikkelen
  6. Op zoek naar de heldenmissie
  7. De kernwaarden en heldenkrachten ontdekken
  8. Positionering en communicatie
  9. Vastleggen van de merkidentiteit in een DNA-handboek
  10. Merknaam ontwikkelen
  11. Huisstijl ontwikkelen
  12. Productportfolio laten aansluiten bij je merkidentiteit
  13. Nieuwe storytelling-website opzetten
  14. Interne merkdragers ontwikkelen
  15. Marketingprogramma’s opzetten
  16. Interne marketing inzetten
  17. Productontwikkeling
  18. Evalueren met de merkbewaker

De 11 stappen om de merkfundering neer te zetten hebben we besproken in het eerste artikel van deze serie: 18 stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Fase 1 – Merkfundering. De 3 stappen om je belangrijkste merkdragers te ontwikkelen bespraken we in het tweede artikel van deze serie: 18 stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Fase 2 – Merkdragers. De laatste 4 stappen om je merk te laden bespraken we in het derde artikel: 18 stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Fase 3 – Merk in de markt zetten

Het heldenmerk Floooow

Floooow is het bedrijf dat strijdt tegen een groot maatschappelijk probleem. In dit artikel nemen we je mee in hoe Floooow hun merkidentiteit heeft ontwikkeld en dit naar buiten heeft gebracht!

Een maatschappelijke probleem als betekenis

Mensen met een burn-out of met burn-out klachten zijn een groot maatschappelijk probleem! 1 op de 7 mensen die werken hebben een burn-out of klachten die hierop lijken. Daarmee is burn-out de beroepsziekte nummer 1 en heeft het in de eerste plaats een enorme impact op de medewerker zelf.

De medewerker ervaart een enorme (negatieve) impact. Voor de werkgever is het een kostenpost en legt het een enorme druk op de rest van het team. Daarnaast heeft het ook nog eens impact op het gezin van degene die een burn-out heeft. Dat dit dus een maatschappelijk probleem is, moge duidelijk zijn.

“Naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren.”

De missie van Floooow: Burn-out binnen 15 jaar verbannen

De missie van Floooow is dan ook om de beroepsziekte nummer één – burn out – binnen 15 jaar te verbannen. Dit door flow te bevorderen binnen organisaties en bij de medewerkers in Nederland met als doel van Nederland the best place to work te maken.

Want naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren. Als Nederlander breng je de meeste tijd door op je werk – vaak nog meer dan met je geliefde, familie en vrienden – dan is het toch niet normaal dat we daar geen geluk ervaren? Daarom is Floooow op weg om ieder bedrijf in Nederland te stimuleren om in te zetten op flow!

De kracht van flow

Rachel Gasper- Rothengatter heeft in een wetenschappelijke studie onderzocht hoe je flow kunt bevorderen op het werk. Vanuit dit onderzoek is Floooow ontstaan, een methodiek waarin 8 belangrijke factoren zijn vastgesteld om flow bevorderen.

Flow is een krachtig instrument voor ieder bedrijf. Door flow te bevorderen:

  1. Daalt het ziekteverzuim;
  2. Stijgt de productiviteit
  3. Ontstaat er meer creativiteit en innovativiteit
  4. Stijgt de klantgerichtheid
  5. Vergroot het leervermogen
  6. Wordt talent ontwikkeld en benut
  7. Is er minder ongewenst personeelsverloop.

Naast dat er een veel leukere werkplek wordt gecreëerd, stijgt ook nog de (financiële) winst van een bedrijf!

De huisstijl van Floooow

Het merkverhaal van Floooow is omgezet in een krachtige huisstijl. Daarvoor is een beeldmerk ontwikkeld die bestaat uit één lijn die de letter ‘F’ vormt. Met een vloeiend en kleurrijk verloop van groen en blauwe tinten wordt de flow verbeeld. Daarmee stralen de kleuren rust en creativiteit uit. De letters die Floooow zijn met elkaar verbonden en staan daarmee symbool voor alle medewerkers die binnen organisatie een geheel vormen.

Van merkidentiteit naar merkdragers

Flowtet kaarten

De merkfundering van Floooow is verder door ontwikkeld naar de merkdragers van het merk. Hiervoor is een website ontwikkeld die bij het merk past, waarin het merkverhaal en de voordelen van de klant centraal staan. Daarnaast is de contentsectie een belangrijk onderdeel van het merk, die als constructie werkt voor het delen van flowverhalen.

Gekoppeld aan de website heeft het merk producten ontwikkeld die het verhaal van hun merk vertellen. Een goed voorbeeld hiervan is het teamspel Flowtet, waarmee teams op een laagdrempelige manier kunnen ontdekken wat flow is, wat ze op dit moment al aan flow doen en hoe ze met kleine veranderingen meer flow kunnen ervaren binnen hun team. Zowel het product als de vormgeving sluiten volledig aan bij het merkverhaal.

Merk in de markt zetten

Floooow e-zine

Al vanaf het begin van de lancering van het merk zet Floooow in op het delen van hun merkverhalen om hun publiek te bereiken. Vooral op het gebied van contentmarketing deelt Floooow haar verhalen. Dit doen zij op het gebied van kennis over flow, over werkgeluk, productiviteit en andere verhalen die de teams en organisaties kunnen helpen.

Daarnaast plaatsen ze regelmatig interviews met mensen in het werkveld die interessante verhalen hebben over flow in hun dagelijkse werk, zoals Rick Pastoor van Blendle, Bas van de Goor en Nard Kwast, winnaar van het programma Project Rembrandt.

Via contentmarketing en het directe netwerk is de naam Floooow in de markt gezet, waarmee de merkbekendheid is vergroot. Om de merk-kennis en merk-betrokkenheid te vergroten gaven ze een E-zine uit, die het publiek helpt bij meer flow in hun dagelijkse werk te ervaren.

Floooow & Creating Heroes

Als sidekicks zijn wij trots op Floooow als held. Op de achtergrond ondersteunen wij Rachel en haar team graag bij al haar activiteiten! Hieronder een korte video over onze samenwerking!

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy