Structureel je merk laden door het inzetten van marketingprogramma’s
Het laden van je merk is essentieel om je publiek te kunnen bereiken. Ontwikkel daarvoor verschillende marketingprogramma’s voor je merk en laad je merk structureel.
Het laden van je merk is essentieel om je publiek te kunnen bereiken. Ontwikkel daarvoor verschillende marketingprogramma’s voor je merk en laad je merk structureel.
De marketingprogramma’s zijn een belangrijk onderdeel in het laden van je merk. Het is dan ook onderdeel van het bouwen van een merk. Merken bouwen kent drie bouwstenen: De merkfundering, de merkdragers en het laden van een merk. De merkfundering bezig alle elementen die jouw merk uniek maakt. Het is daarmee echt de kern van je merk, wanneer deze fundering niet goed staat, is het merk niet uniek en zal alle marketinguitingen niet krachtig zijn.
De dragers van je merk zijn de constructie van je merk om je merk te laden met verhalen. Zie het als de centrale onderdelen waar verhalen bij elkaar komen, zoals je website, je diensten en een contentplatform.
De dragers van je merk laad je met de marketingprogramma’s van je merk. Marketingprogramma’s zijn de bundel van marketingactiviteiten en acties die je structureel inzet waarmee je de doelstellingen van je bedrijf behaald.
Om je merk te laden in de verschillende fases van je klant, ga je aan de slag met 6 programma’s voor de marketing van je merk:
Wil je aan de slag met de marketingprogramma’s voor je merk? Vraag nu direct een offerte op!
Voor het inzetten van de marketingprogramma’s maken we gebruik van een abonnementsstructuur. Om de marketingprogramma’s voor je merk in te zetten hanteren we de volgende werkwijze.
Ieder traject starten we met de merkscan. Met de merkscan analyseren we waar jouw merk staat aan de hand van de drie bouwstenen. Voordat we aan de slag kunnen met de marketingprogramma’s, is het essentieel dat de merkfundering en de merkdragers goed staan. De merkscan is onderdeel van de Herotalk, een gratis inspiratiesessie voor heldenmerken.
We starten met een inspiratiesessie waarin we een merkscan uitvoeren. Daarin analyseren waar je merk voor staat en welke strategieën interessant zijn voor je merk.
Op basis van de merkscan voeren we zowel een interne als een externe analyse uit. Dit resulteert in een SWOT analyse, waaruit we samen de marketingstrategie bepalen.
Aan de hand van de informatie vanuit je organisatie en de verschillende analyses ontwikkelen we een klantprofiel of een aantal klantprofielen. Dit zijn levende profielen van je verschillende klantgroepen, zodat we ons kunnen inleven in de klant. Hierin beantwoorden we o.a. de vragen: Wat beweegt je publiek? Wat vinden zij interessant? Waar lopen zij tegenaan? Hoe komen zij aan hun informatie?
Op basis van de klantprofielen brengen we van de profielen de klantreis in kaart. Wij maken hiervoor gebruik van een klantreis-canvas. Hierin brengen we de 6 fases in kaart: kennismakingsfase, betekenisfase, activeringsfase, klantfase, enthousiasmefase en de ambassadeursfase. Hiermee hebben we inzicht gekregen om programma’s te ontwikkelen.
Op basis van de marketingstrategie zijn er verschillende marketingdoelstelling ontstaan. Vanuit de klantreis kunnen we vervolgens in de 6 klantreisfases 6 marketingprogramma’s ontwikkelen. In ieder marketingprogramma zetten we een mix van marketingmiddelen in. Zie het als een marketingplan voor iedere fase.
Je kunt niet alle programma’s in Ă©Ă©n keer introduceren en daar dan ook nog eens alle tijd in steken om ze structureel in te zetten. Samen prioriteren we de verschillende programma’s en gaan aan de slag met de belangrijkste programma’s. We voeren de verschillende activiteiten uit en creĂ«ren de verschillende marketingonderdelen.
Ieder kwartaal beleggen we een sessie om de resultaten uit je marketingprogramma’s te meten en te evalueren. We analyseren wat er goed gaat en wat er verbeterd moet worden. Op deze manier ontwikkelen we de marketingprogramma’s verder tot marketingprogramma’s die volledig werken voor jouw merk.
Wil je structureel aan de slag met de marketing voor het vertellen van je merkverhaal? Neem dan vrijblijvend contact op voor een offerte. Maar eigenlijk nodigen we je liever uit voor een Herotalk, een vrijblijvende inspiratiesessie waarin we kunnen sparren over de videomarketing van je merk. Op basis van deze sessie kunnen we een goede offerte voor je maken.