Over ons

Helden zijn merken die de drive hebben om positieve impact te creëren voor de samenleving. Creating Heroes is hét marketingbureau die samen met de helden hun merken bouwen. Lees hier het waarom, hoe en wat van Creating Heroes.

De start van Creating Heroes

Eind 2016 begon het bij ondernemers Jeron Ponstijn, Patrick van Gurp en Freek Hogeboom te broeien. Alle drie waren destijds zelfstandig maar wilde graag meer bereiken. Niet zozeer met hun eigen onderneming, maar wel in de samenleving. Als marketeers, met elk een eigen specialisme, merkten ze dat ze een bijdrage konden leveren aan het succes van bedrijven. Van sommige bedrijven kregen ze echter geen energie.

In de marketingwereld wordt in hun ogen veel bullshit geproduceerd met als enige doel verkopen. Een doorn in het oog voor Jeron, Patrick en Freek. Tijd voor verandering! Samen hebben zij plannen gesmeed om het anders aan te pakken. Er zijn erg veel uitdagingen in de wereld enerzijds en betekenisvolle merken anderzijds die deze uitdagingen aangaan. Wanneer uitsluitend deze merken positieve aandacht krijgen, groeien deze merken, inspireren zij anderen én maken ze impact voor de samenleving. Patrick noemde deze merken echte helden. Zo zijn heldenmerken en het merk Creating Heroes ontstaan.

Onze Helden-missie!

Van bullshit naar betekenis: Ieder merk creëert positieve impact voor de samenleving!

Veranderingen in onze samenleving zijn in essentie afkomstig van merken. Wij geloven dat elke organisatie een heldenmerk dient te worden. Zij zijn het immers die een positieve invloed kunnen uitoefenen voor onze samenleving. Bedrijven en merken die negatieve impact creëren, zullen uiteindelijk volledig verdwijnen. Zij kunnen onmogelijk voortbestaan.

Als Creating Heroes bouwen wij heldenmerken voor Nederlandse organisaties om positieve impact te creëren en de kritische massa te bereiken. Om dit te bereiken is een grote kentering noodzakelijk in de marketingwereld. Zoals wij het zeggen: alle bullshit eruit en alle betekenis erin! Als merk hoor je betekenis te hebben voor de samenleving, anders doe je niet meer mee.

Met deze denk- en handelswijze worden de oplossingen van heldenmerken gangbaar en hebben slechte producten geen bestaansrecht meer.

Doe jij mee met onze missie?

Onze Kern-waarden

  1. Krachten verbinden door co-creëren

Samen met onze helden, hub-members en onze eigen krachten creëren wij meerwaarde. Wij geloven dat voor elk heldenproject een specifiek samengesteld team nodig is om tot het grote doel te komen. Daarom geloven wij in co-creëren.

  1. Aanjagen van de nieuwe economie

Wij geloven in de nieuwe economie waarin vooral betekenisvolle merken de dienst uitmaken. Met alles wat wij doen, jagen wij de nieuwe economie aan en stimuleren wij organisaties om vanuit een een merk te worden die vanuit betekenis werkt.

  1. Aan de slag

In de wereld van de nieuwe economie wordt tot nu toe veel gezegd en weinig gedaan. Daarom stimuleren wij organisaties en merken om daadwerkelijk stapsgewijs actie te ondernemen. Daarom maken wij bewust geen grote plannen, maar juist korte, concrete plannen gericht op actie.

  1. Positief en enthousiast

Wij zijn van mening dat nog té vaak met het betuttelende vingertje wordt gewezen om mensen te bewegen van diepere betekenis te zijn. Wij geloven hier niet in, wel in het positief stimuleren van merken en mensen om te veranderen. Met enthousiasme zorgen wij ervoor dat wij onze missie gaan volbrengen.

Heldenoverzicht 2019

Ons marketingbureau

Wij zijn hét marketingbureau voor helden. Wij bouwen onze klanten hun heldenmerk en delen samen met hun de krachtige merkverhalen die voor merkbekendheid en merkvoorkeur zorgen. Denk daarbij aan de ontwikkeling van een betekenisvolle merkidentiteit en het maken van een website of bedrijfsvideo.

We zijn nét even anders dan andere marketingbureaus. Zo werken wij bijvoorbeeld niet met een art director en junior designers. Wij werken met sidekicks. Zij zijn actief op de achtergrond en bieden waarde aan de helden op de voorgrond, onze klanten. We nemen daarbij de rol als strategisch partner aan, waar we op lange termijn bijdragen aan het succes van je heldenmerk.

In alles wat wij doen sta jij als held altijd centraal. Samen met jou bepalen we de ideale route naar maximale impact voor jouw merk. We kijken naar wat jij nodig hebt om impact te creëren en welke kwaliteiten ervoor nodig zijn. Wanneer wij deze kwaliteiten niet zelf in huis hebben, haken wij specialisten aan met het benodigde specialisme uit ons directe netwerk.

De ideale route en benodigde kwaliteiten worden vertaald in een Heroplan. Zo is het voor iedereen helder welke route wordt bewandeld en hoe wij helpen om jouw doelen te verwezenlijken. Op basis van dit Heroplan stellen wij het ideale sidekickteam samen. In het team zijn ook specialisten vertegenwoordigd uit de Creating Heroes Hub. Dit zijn professionals die zijn aangesloten bij Creating Heroes vanuit hun specialisme.

Storytelling

Als bureau geloven wij sterk in storytelling als strategisch middel voor jouw marketing. Het unieke verhaal van jouw heldenmerk verdient de aandacht. Daarom staat in onze werkwijze storytelling altijd centraal. Wij zien storytelling niet als een product of dienst. Het is de rode draad die alle activiteiten met elkaar verbindt. Iedere website, iedere video en iedere uiting die wij ontwikkelen is een uiting van het merkverhaal van onze klant.

Sidekickteam

Wat zijn sidekicks precies? Waar Batman Robin heeft als sidekick, kunnen onze helden rekenen op de sidekicks van Creating Heroes. Wij zijn helpers die naast onze helden staan en zorgen ervoor dat onze klanten, de heldenmerken, echte heldendaden kunnen verrichten. Onze sidekicks zijn:

Patrick van Gurp

Sidekick gericht op storytelling en videomarketing

Amelia Parera

Sidekick gericht op communicatie

Jeron Ponstijn

Sidekick gericht op creatieve concepten, gebruikerservaring en visuele communicatie

Tijl Schutz

Sidekick gericht op videomarketing

Freek Hogeboom

Sidekick gericht op strategie, marketing en klanthousiasme

Mèlanie Pijs (Buro Beter)*

Sidekick op het gebied van communicatie, blogs en copywriting

Anne van den Berg (Editor Anne)*

Sidekick op het gebied van het schrijven van artikelen en blogs, met speciale focus op IT.

Randy Gasper*

Sidekick op het gebied van contentmarketing en storytelling

Marlene Lagerweij (SEO Mama)*

Sidekick op het gebied van zoekmachineoptimalisatie

Amanda Hendriks (AH Marketing Academie)*

Sidekick op het gebied van relaties bouwen op LinkedIn

Wil jij meewerken om helden hun impact te helpen creëren? Kom eens langs om kennis te maken en inspireer ons met je mooie verhaal! Je kan ons bereiken via welkom@creatingheroes.nl
of  06 27 47 36 53.

* Zijn hub-members die we inzetten om ons team te versterken. Dit zijn specialisten op hun vakgebied die het sidekickteam en daarmee onze helden ondersteunen op verschillende gebieden.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy