Heldenmerken hebben sterke marketingmiddelen
De kracht van je visuele merkidentiteit is de consistentie ervan. Voor alles wat je binnen de marketing van je merk doet heb je marketingmiddelen nodig die passen van deze visuele identiteit.
De kracht van je visuele merkidentiteit is de consistentie ervan. Voor alles wat je binnen de marketing van je merk doet heb je marketingmiddelen nodig die passen van deze visuele identiteit.
De marketingmiddelen zijn een uiting van je merk. Om een krachtig merkverhaal te vertellen kijken we eerst waar de marketingmiddelen staan in het proces naar het bouwen van een merk. Wanneer je aan een merk bouwt onderscheiden we drie bouwstenen: de merkfundering, de merkdragers en het laden van het merk. De merkfundering is écht de fundering van je merk, wanneer deze niet goed is, zijn ook je marketingmiddelen niet op goed niveau. De merkdragers zijn de constructie van je merkverhalen, het zijn de centrale middelen waar vanuit je merkverhaal wordt verteld. De marketingmiddelen horen bij deze merkdragers, alle marketingmiddelen vertellen hetzelfde verhaal over je merk.
De marketingmiddelen kunnen vervolgens ingezet worden bij het laden van je merk. Je deelt daarin de verhalen van je merk, waarmee je impact wilt creëren.
Marketingmiddelen, ze zijn er in alle soorten in maten. De laatste decennia’s zijn de online marketingmiddelen in sneltreinvaart toegenomen. Doordat ieder merk online zijn marketingmiddelen als Social Media-afbeeldingen en banners op de website inzet, zijn de offline marketingmiddelen weer bijzonder geworden. Middelen zoals magazines, flyers en brochures zijn de laatste jaren weer in trek.
Alles binnen je merk start bij de merkidentiteit. Het is datgene wat je merk is en waarvoor je merk gaat. Die merkidentiteit zet je om in een krachtige huisstijl, die je merk een uniek gezicht geeft. De marketingmiddelen zijn vervolgens stuk voor stuk unieke uitingen van je merkidentiteit, ze vertellen allemaal een deel van het merkverhaal. Omdat ze het merkverhaal vertellen is het belangrijk dat ze consistent zijn in dat verhaal én het uiterlijk aansluit bij de rest van de huisstijl. We noemen dit het visuele merkconcept.
Daarmee dragen de marketingmiddelen direct bij aan het behalen van jouw doelen en de missie van je merk!
Wil je aan de slag met nieuwe marketingmiddelen? Vraag nu direct een offerte op!
Ieder traject starten we met de merkscan. Met de merkscan analyseren we waar jouw merk staat aan de hand van de drie bouwstenen. Het is belangrijk om te weten of de basis van je merk goed staat. Door een goede basis komen de marketingmiddelen het beste tot hun recht, het vertelt het juiste merkverhaal met het gebruik van een consistente huisstijl. De merkscan is onderdeel van de Herotalk, een gratis inspiratiesessie voor heldenmerken.
Samen met de ontwerp-sidekick ga je een inspiratiesessie in waarin je bespreekt welke marketingmiddelen je nodig hebt. Gaat het hierbij om een enkele flyer? Of gaat het om regelmatige DTP-werkzaamheden? Tijdens deze sessie bespreek je de merkidentiteit, de doelen van de middelen en de ideeën om deze middelen aan te laten sluiten bij deze doelen.
Wat we vaak merken is dat je als merk meerdere ontwerpen nodig hebt. Daardoor maken we een planning van de werkzaamheden, waarin we deze middelen ontwerpen. Hierbij bespreken we direct de feedbackmomenten voor deze middelen, zodat iedereen weet waar we ze aan toe zijn.
Nadat we de planning hebben gemaakt gaan we aan de slag met het ontwerpen van je marketingmiddelen. Samen ga je tijdens feedbackronde de ontwerpen aanscherpen tot de perfecte marketingmiddelen. Daarna leveren we de ontwerpen zo op, dat je er direct mee aan de slag kunt. Mocht er iets gedrukt worden, dan zorgen wij voor het aanleveren bij de drukker.
“Wij werken nu 3 jaar met de sidekicks van Creating Heroes samen en zij leveren een mooie bijdrage aan de verdere bloei van Retulp. Zij geven daadwerkelijk invulling aan het woord samenwerking, dus samen werken om de missie te bereiken.
Met een frisse kritische blik wordt er naar je bedrijfsdoelen gekeken en met veel creativiteit en humor word er marketing ondersteuning geboden.”
– Richard Gabriel – Retulp
“Voordat ik met Creating Heroes ging werken was het concept flow in de dagelijkse werkpraktijk onderzocht, maar nog geen handen en voeten gegeven om het concept in de markt te zetten. Dus de vraag borrelde: hoe ga ik mijn droom zakelijke handen en voeten geven?
Samen met Creating Heroes zijn we aan de slag gegaan. Met vragen en doorvragen hebben we onderzocht wat mijn hartewens voor mijn bedrijf was en vervolgens hebben we mijn DNA en strategie in kaart gebracht en het marketingplan, het communicatieplan en het contentplan gemaakt.
Hierdoor hebben we nu een nieuw merk en vooral focus op dat wat mij als ondernemer drijft met een prachtige missie en droomdoel waar ik planmatig, maar ook intuïtief en dus passend bij mij als persoon de komende jaren mee verder kan.
Het is zeer waardevol om een marketingpartner te hebben die kritisch met me meedenkt, die ook tegenwicht biedt en mij scherp houdt.“
– Rachel Gasper- Rothengatter – Floooow
Toe aan nieuwe marketingmiddelen voor je merk? Neem dan vrijblijvend contact op voor een offerte. Maar liever nog maken een vrijblijvende afspraak voor een Herotalk, een inspiratiesessie waarin we vrijblijvend kunnen sparren over je merk en de nieuwe marketingmiddelen. Op basis van deze Herotalk kunnen we een gedegen offerte maken.