Betekenis voor MKB bedrijven

Betekenisvol ondernemen als MKB-er

Wij zijn op missie: Wij willen ieder bedrijf in Nederland vanuit betekenis laten werken én daarmee echte impact creëren voor de samenleving. En jouw bedrijf kan meedoen om een toffe samenleving te bouwen, waarin iedereen mee kan doen!

Helden hebben de drive om met positieve impact verandering teweeg te brengen voor de samenleving. Maar hoe kun je nu betekenis toevoegen met een lokaal MKB bedrijf? Een aantal voorbeelden van MKB-ondernemers die je al voor gingen:

ICT zonder gedoe

Servicecontracten zijn verouderd in de ICT. Het is de visie van GOsensit. Er zijn bedrijven die betalen voor het geval dat ICT het niet meer doet en dat moet anders! Met ICT zonder gedoe leveren zij ICT dat het altijd doet, door proactief te monitoren zijn de problemen al verholpen voordat ze er zijn. Bedrijven betalen daarmee voor het feit dat ICT het doet, niet voor dat ICT het niet doet. Daarmee leveren zij een enorme betekenis in het klantgerichter maken van de ICT-markt.

Minder auto’s in de binnenstad

Begonnen als zelfstandig ondernemer en inmiddels uitgegroeid tot kleine MKB’er. Peter van Fietskoeriers Apeldoorn heeft de ambitie om auto’s uit de binnenstad te weren door pakketten en post met de fiets te bezorgen. Hierdoor is er minder uitstoot en minder overlast van auto’s én worden mensen gestimuleerd om meer te bewegen. Als dat geen betekenis is!

Voorkomen is beter dan recyclen

Net als Fietskoeriers Apeldoorn is Richard van Retulp begonnen als zelfstandig ondernemer. Dit alles met het idee dat we de plastic afval in de oceaan niet alleen moet bestrijden door het eruit te halen. Belangrijker nog is dat we voorkomen dat het erin komt! Met het aanbieden van een duurzame flessenlijn voorkomt hij single-use plastics en helpt hij daarmee de samenleving aan een schonere leefomgeving.

Held Richard Gabriel Tulper lijn

Buro Ontwerp en Omgeving

Als adviseurs op het gebied van leefomgevingen heeft Buro Ontwerp en Omgeving een enorme impact op de samenleving. Zij hebben daarmee bewust de keuze gemaakt om in de ontwerpprocessen ons milieu en de mens centraal te zetten en keuzes te maken die betekenis hebben voor mens en milieu!

Alles begint bij kleine stappen

Als je als MKB’er meer van betekenis wilt zijn dan is het verstandig om te beginnen met kleine stappen. Als eerste is het goed om te ontdekken wat de merkidentiteit van je organisatie nu is én waar je met zijn allen naartoe wilt werken. Daarna ga je stap voor stap met je bedrijf meer impact maken voor je medewerkers en de samenleving!

Ben jij onze nieuwe held..

..en wil je vanuit betekenis werken?

Wil je aan de slag om jouw drive om je markt of de samenleving positief te veranderen? Wil je met je merk positieve impact maken, maar weet je niet hoe? Boek nu een vrijblijvende inspiratiesessie – Herotalk -, waarin we samen op zoek gaan naar de betekenis van jouw merk!

Ben jij onze nieuwe held..

..en wil je vanuit betekenis werken?

Wil je aan de slag om jouw drive om je markt of de samenleving positief te veranderen? Wil je met je merk positieve impact maken, maar weet je niet hoe? Boek nu een vrijblijvende inspiratiesessie – Herotalk -, waarin we samen op zoek gaan naar de betekenis van jouw merk!