Creating Heroes - logo wit

BrandingBox

De alles-in-één toolkit voor een sterke identiteit

BrandingBox

De alles-in-één toolkit
voor een sterke identiteit

Een sterke merkidentiteit vormt de basis voor groei, herkenning en vertrouwen. Maar waar begin je? En hoe zorg je dat het niet alleen mooie woorden op papier zijn, maar écht gaat leven binnen je organisatie?

BrandingBox - Een sterk merk begint bij een krachtige identiteit - inhoud box

“Met de BrandingBox breng je structuur, inspiratie en richting in je branding.”

Herken je dit?

❌ Jullie merkverhaal is vaag of ontbreekt.

❌ Iedereen vertelt nét een ander verhaal naar buiten toe.

❌ Er zijn genoeg ideeën, maar geen structuur om keuzes te maken.

❌ Het ontbreekt aan tijd, energie of knowhow om het goed aan te pakken.

❌ Er is onvoldoende betrokkenheid waardoor er een hoog verloop is.

Dan is de BrandingBox voor jou gemaakt.

!— MOBIELE VERSIE —!

Herken je dit?

❌ Jullie merkverhaal is vaag of ontbreekt.

❌ Iedereen vertelt nét een ander verhaal naar buiten toe.

❌ Er zijn genoeg ideeën, maar geen structuur om keuzes te maken.

❌ Het ontbreekt aan tijd, energie of knowhow om het goed aan te pakken.

❌ Er is onvoldoende betrokkenheid waardoor er een hoog verloop is.

Dan is de BrandingBox voor jou gemaakt.

BrandingBox teams identiteit

De methode

De BrandingBox is geen standaard toolkit. Het is een beproefde methode waarmee jij – samen met je team – aan de slag kunt om de identiteit van je merk te ontdekken, te verdiepen en te formuleren. Met het werkboek als praktische basis en de vrijheid om jouw box aan te vullen met wat jij nodig hebt.  Het werkboek is de basis voor je opdrachten. Daarbij gebruik je werkvormen om je branding om te dopen tot iets waar je hele bedrijf zich in kan vinden. Dat draait om het (opnieuw) uitvinden van je betekenis, visie én missie en je merkpersoonlijkheid. Deze elementen hebben allemaal hun eigen halte in het werkboek.

Bij elke halte van het werboek tik je het volgende af;

  • Een masterclass in videovorm over het onderwerp;
  • Een sessie samen met het merkteam;
  • Verschillende werkvormen om daarbij te gebruiken;
  • Een eindopdracht.

Op deze manier heb je een heldere werkwijze om de merkidentiteit te ontdekken.

Een sterk
merk werkt
als vanzelf

Branding zorgt voor méér business omdat;

Anders dan anderen
Jouw betekenis en geschiedenis zijn je motivatie om te doen wat je doet. Dit maakt je altijd uniek.

Samen de schouders eronder
Je mensen in je bedrijf weten precies waar ze naartoe werken en waarom – daarvoor komen ze hun bed uit ’s ochtends.

Magnetische werking
Je hebt een heldere identiteit dús dat trekt en behoud mensen met een soortgelijke visie aan. Klanten, (nieuwe) medewerkers of partners.

Je maakt impact.
Met je merk zorg je voor een samenleving waarin betekenis de sleutel tot succes is door de impact die je genereert!

Duidelijk doel
Een duidelijke missie zorgt dat je innovaties vindt buiten je bestaande businessmodellen. Meerdere wegen leiden naar Rome.

De BrandingBox

Met de BrandingBox schaf je de methode aan met daarin het werkboek, de werkwijze, instructievideo’s en drie masterclasses. Bij de methode krijg je daarnaast online te beschikking tot al werkvormen om te gebruiken tijdens de werksessies. Hierbij zitten de volgende werkvormen:

  • Kletspotkaarten;
  • Archetypekaarten;
  • Kernwaarden-en werkwoordenkaarten;
  • Visiekaarten;
  • Trendkaarten;
  • Merkidentiteit-stellingkaarten;
  • 6 Canvassen.

Of je nu werkt bij een startup of in een gevestigde organisatie, de BrandingBox is er voor jou.

!— MOBIELE VERSIE —!

BrandingBox overzicht

De BrandingBox

Met de BrandingBox schaf je de methode aan met daarin het werkboek, de werkwijze, instructievideo’s en drie masterclasses. Bij de methode krijg je daarnaast online te beschikking tot al werkvormen om te gebruiken tijdens de werksessies. Hierbij zitten de volgende werkvormen:

  • Kletspotkaarten;
  • Archetypekaarten;
  • Kernwaarden-en werkwoordenkaarten;
  • Visiekaarten;
  • Trendkaarten;
  • Merkidentiteit-stellingkaarten;
  • 6 Canvassen.

Of je nu werkt bij een startup of in een gevestigde organisatie, de BrandingBox is er voor jou.

Dit haal je
‘out of the box’

Naast – natuurlijk – meer winst.

  • Een gedeeld en gedragen merkverhaal
  • Concrete merkkeuzes die richting geven
  • Inzicht in wie jullie zijn, waar jullie voor staan en wat jullie uniek maakt
  • Tools om anderen mee te nemen in jullie verhaal
  • Betrokkenheid en enthousiasme in je team
Freek - Creating Heroes BrandingBox

Reviews

“Toen we bij Creating Heroes aanklopte hadden we de wens om BOO breder te positioneren als gewetensvol adviseur op thema’s als natuurinclusiviteit, klimaatadaptatie, etc. Dit om zo nieuwe collega’s te kunnen aantrekken.

Samen met hen gingen we aan de slag met een uitvoerige brainstorm over wat ons werk inhoudt en welke drive mensen hebben om iedere dag naar kantoor te komen. Hiermee haalden ze de kernwaarden van onze mensen naar boven en daarmee de kernwaarden van het bedrijf (het moet wel echt zijn wat je communiceert).

Dit resulteerde in een prachtig mooi platform NLadaptief.nl waarop we heel veel positieve reacties krijgen, dat meerwaarde geeft aan onze dienstverlening en uiteindelijk heeft geresulteerd in een aantal nieuwe collega’s.

Het is erg prettig om met mensen van ‘buiten’ het vakgebied te sparren en brainstormen en zo tot mooie ideeën te komen. Vanuit soms ingewikkelde vragen (wanneer is je werk klaar?) kom je tot de kern van wat het werk is en betekent, ik heb dat als zeer positief ervaren.”

“Om ons beter te profileren, klopten we aan bij Creating Heroes. Freek verraste ons vanaf het begin met de overtuigende aanpak. Vol enthousiasme zijn we het traject aangegaan en dat enthousiasme is nooit verminderd. Daarbij heeft hij ons flink aan het denken gezet. Het resultaat is een merkhandboek dat we gebruikten voor onze website, maar dat we ook inzetten voor presentaties, LinkedIn-posts en in ontwikkeltrajecten bij klanten. Dankzij de fotograaf die Freek voorstelde wordt ons verhaal overigens ook visueel verteld. Het spreekt mensen heel erg aan.”

“We werken nu zeven jaar met de sidekicks van Creating Heroes samen en zij leveren een mooie bijdrage aan de verdere bloei van Retulp. Zij geven daadwerkelijk invulling aan het woord ‘samenwerking’, dus samen werken om de missie te bereiken. Met een frisse kritische blik kijken ze naar je bedrijfsdoelen en met veel creativiteit en humor bieden ze marketingondersteuning geboden.”

“Ik zocht naar een duidelijk herkenbaar en onderscheidend verhaal over mijn eigen identiteit. Ik was op zoek naar mijn persoonlijk WHY? En ik kwam daar niet uit. Ik wist wat ik deed, maar niet waarom.

Vanaf het 1e moment verliepen onze gesprekken heel vertrouwd en uitdagend. Freek stelde de goede vragen en drukte door op punten waar het zeer deed, daardoor kwam ik erachter waar mijn echte passie zat, vond ik woorden die dat beschreven en kreeg ik beelden hoe het er uit zag.

Dit resulteerde in een nieuwe naam voor mijn bedrijf, een nieuwe slogan/ motto en daarmee een duidelijker beeld over mijn positie en rol als begeleider van verandering en ontwikkeling. Daarbij hielp het mij bij het schrijven van mijn boek over leiderschap en het uitbreiden van mijn productaanbod naar klanten, dat nu duidelijker en meer onderscheidend is. En Creating Heroes heeft geholpen om een heel nieuwe huisstijl neer te zetten.

De samenwerking voelt heel natuurlijk, ongedwongen, altijd positief ondersteunend, persoonlijk en origineel aan.”

Ja, ik ga aan de slag!

Iedere dag die je niet investeert in je merk kost je geld! Ga dus aan de slag met het ontwikkelen van je merk met de BrandingBox.

BrandingBox - overzicht

109,-

  • 1 Werkboek met 3 haltes en de werkwijze
  • 3 Online masterclasses
  • 27 Werkvormen
  • 41 Online video’s
  • Alle werkvormen online beschikbaar om zelf uit te printen en te knippen

Veel gestelde vragen

Heb je nog vragen? Deze vragen worden veel gesteld:

Standaard is het pakket met de online varianten van de kaartensets. Eerst boden we ook de gehele BrandingBox fysiek aan, maar we merkten dat veel klanten niet alles uit de BrandingBox gebruikten. Omdat dit enorm zonde is, bieden wij standaard de online variant aan. Wil je ze toch gedrukt hebben? Stuur ons dan even een mailtje, dan kunnen we het regelen!

Het werkboek is de basis van de BrandingBox. Stap voor stap begeleid ik je in het ontwikkelen van je merk. De BrandingBox neemt je mee door drie haltes van merkidentiteit. Voor elke halte zijn er werkvormen die je kunt doen, en aan het einde van elke fase rond je af met een of meerdere opdrachten.

Elke situatie is anders, dus heb ik per fase een sessieplan gemaakt dat je helpt te bepalen welke werkvormen bij jouw situatie passen. Er zit ook een video bij waarin ik dit verder uitleg.

Ja, er is een specifieke volgorde voor de werkvormen. In de BrandingBox vind je een video waarin ik dit precies uitleg.

Ja, de werkvormen zijn zo ontworpen dat ze toepasbaar zijn voor elk bedrijf. In het werkboek krijg je uitleg over welke werkvormen het beste passen bij jouw situatie.

Nee, je selecteert per fase van identiteit welke werkvormen het beste bij jullie situatie passen. Dit hangt af van je ervaring als facilitator en de fase waarin je bedrijf zich bevindt.

Zeker! De BrandingBox is geschikt voor zowel nieuwe bedrijven als bestaande merken die hun identiteit opnieuw willen ontdekken.

De BrandingBox is speciaal ontwikkeld voor bedrijven in het MKB. Of je nu een klein team hebt of een groot bedrijf runt, in het werkboek leg ik uit hoe je de box voor verschillende teamgroottes kunt inzetten.

De BrandingBox is ingericht voor het vinden van de identiteit binnen organisaties, maar kan goed ingezet worden voor zelfstandigen. Het is verstandig om een buddy erbij te betrekken in dat geval. In de BrandingBox hebben we een specifieke video opgenomen voor wanneer je als zelfstandige met de BrandingBox aan de slag wilt gaan.

Bij een traditioneel consult krijg je direct advies van een marketeer met de nodige kosten. Met de BrandingBox kun je zelf actief aan de slag met de merkvragen binnen je team en je eigen merk opbouwen.

Het is een eenmalige aanschaf.

Ja, binnen 14 dagen kun je de BrandingBox zonder probleem terugsturen.

Nee, de verzendkosten zijn al inbegrepen in de prijs.

We versturen de boxen elke week met de Fietskoeriers om het milieu te ontzien. Houd dus rekening met een weekje levertijd. Als je ‘m sneller nodig hebt, bel ons even, dan kijken we wat we kunnen doen! 🙂

Ja, de werkvormen zijn ontworpen om meerdere keren te gebruiken. Je kunt ze dus steeds opnieuw inzetten.

Nee, geen zorgen! De video’s bekijk je eenvoudig via een QR-code of een link, en de werkvormen ontvang je als PDF-bestanden om zelf te printen.

Als je het hele werkboek doorloopt, heb je aan het einde een volledig merkpaspoort. Daarin staat alles: de geschiedenis van je bedrijf, de merkbetekenis, visie, missie, kernwaarden, heldenkrachten en je merktaal.

Het is niet nodig, maar het helpt wel. In de online masterclasses leg ik alles duidelijk uit en met het heldenmerk-pakket bouw je ook nog extra theoretische kennis op.

De uitlegvideo’s voor de werkvormen duren een paar minuten en kun je meteen toepassen. De masterclasses duren ongeveer 40 minuten.

De masterclasses zijn vooraf opgenomen, maar je krijgt wel af en toe een uitnodiging voor live sessies waar je vragen kunt stellen.

De masterclasses bieden extra verdieping op de drie kernonderdelen van identiteit: betekenis, visie en missie, en merkpersoonlijkheid.

De BrandingBox helpt je bij de eerste drie fases van je merkreis en zorgt ervoor dat je identiteit helemaal stevig staat. Dat is de basis voor een rebranding. Daarna kun je verder met je positionering, huisstijl en andere merkdragers.

In het werkboek leg ik eerst uit wat een visie en missie is. Daarna kun je met je team aan de slag met werkvormen om thema’s op te halen die passen bij jullie visie en missie.

Er zit geen standaard begeleiding bij, maar als je vastloopt, kun je ons altijd een mailtje sturen. We helpen je graag verder!

Ja, wij kunnen je helpen bij het ontdekken van je identiteit, maar dat hoort niet standaard bij de BrandingBox. Als je dit wilt, kunnen we altijd kijken wat mogelijk is.

Je krijgt de werkvormen als PDF-bestanden toegestuurd. Deze kun je zelf printen en daarna uitknippen om ermee aan de slag te gaan.

Het proces naar een nieuwe identiteit duurt meestal 3 maanden tot een jaar, afhankelijk van je tempo. Wij raden aan om elke twee weken een sessie van 2 à 3 uur te plannen.

De werkvormen verschillen qua tijd. Sommige duren maar 30 minuten, andere meer dan 2 uur. Gemiddeld ben je zo’n anderhalf uur per werkvorm bezig.

!— MOBIELE VERSIE —!

Veel gestelde vragen

Heb je nog vragen? Deze vragen worden veel gesteld:

Standaard is het pakket met de online varianten van de kaartensets. Eerst boden we ook de gehele BrandingBox fysiek aan, maar we merkten dat veel klanten niet alles uit de BrandingBox gebruikten. Omdat dit enorm zonde is, bieden wij standaard de online variant aan. Wil je ze toch gedrukt hebben? Stuur ons dan even een mailtje, dan kunnen we het regelen!

Het werkboek is de basis van de BrandingBox. Stap voor stap begeleid ik je in het ontwikkelen van je merk. De BrandingBox neemt je mee door drie haltes van merkidentiteit. Voor elke halte zijn er werkvormen die je kunt doen, en aan het einde van elke fase rond je af met een of meerdere opdrachten.

Elke situatie is anders, dus heb ik per fase een sessieplan gemaakt dat je helpt te bepalen welke werkvormen bij jouw situatie passen. Er zit ook een video bij waarin ik dit verder uitleg.

Ja, er is een specifieke volgorde voor de werkvormen. In de BrandingBox vind je een video waarin ik dit precies uitleg.

Ja, de werkvormen zijn zo ontworpen dat ze toepasbaar zijn voor elk bedrijf. In het werkboek krijg je uitleg over welke werkvormen het beste passen bij jouw situatie.

Nee, je selecteert per fase van identiteit welke werkvormen het beste bij jullie situatie passen. Dit hangt af van je ervaring als facilitator en de fase waarin je bedrijf zich bevindt.

Zeker! De BrandingBox is geschikt voor zowel nieuwe bedrijven als bestaande merken die hun identiteit opnieuw willen ontdekken.

De BrandingBox is speciaal ontwikkeld voor bedrijven in het MKB. Of je nu een klein team hebt of een groot bedrijf runt, in het werkboek leg ik uit hoe je de box voor verschillende teamgroottes kunt inzetten.

De BrandingBox is ingericht voor het vinden van de identiteit binnen organisaties, maar kan goed ingezet worden voor zelfstandigen. Het is verstandig om een buddy erbij te betrekken in dat geval. In de BrandingBox hebben we een specifieke video opgenomen voor wanneer je als zelfstandige met de BrandingBox aan de slag wilt gaan.

Bij een traditioneel consult krijg je direct advies van een marketeer met de nodige kosten. Met de BrandingBox kun je zelf actief aan de slag met de merkvragen binnen je team en je eigen merk opbouwen.

Het is een eenmalige aanschaf.

Ja, binnen 14 dagen kun je de BrandingBox zonder probleem terugsturen.

Nee, de verzendkosten zijn al inbegrepen in de prijs.

We versturen de boxen elke week met de Fietskoeriers om het milieu te ontzien. Houd dus rekening met een weekje levertijd. Als je ‘m sneller nodig hebt, bel ons even, dan kijken we wat we kunnen doen! 🙂

Ja, de werkvormen zijn ontworpen om meerdere keren te gebruiken. Je kunt ze dus steeds opnieuw inzetten.

Nee, geen zorgen! De video’s bekijk je eenvoudig via een QR-code of een link, en de werkvormen ontvang je als PDF-bestanden om zelf te printen.

Als je het hele werkboek doorloopt, heb je aan het einde een volledig merkpaspoort. Daarin staat alles: de geschiedenis van je bedrijf, de merkbetekenis, visie, missie, kernwaarden, heldenkrachten en je merktaal.

Het is niet nodig, maar het helpt wel. In de online masterclasses leg ik alles duidelijk uit en met het heldenmerk-pakket bouw je ook nog extra theoretische kennis op.

De uitlegvideo’s voor de werkvormen duren een paar minuten en kun je meteen toepassen. De masterclasses duren ongeveer 40 minuten.

De masterclasses zijn vooraf opgenomen, maar je krijgt wel af en toe een uitnodiging voor live sessies waar je vragen kunt stellen.

De masterclasses bieden extra verdieping op de drie kernonderdelen van identiteit: betekenis, visie en missie, en merkpersoonlijkheid.

De BrandingBox helpt je bij de eerste drie fases van je merkreis en zorgt ervoor dat je identiteit helemaal stevig staat. Dat is de basis voor een rebranding. Daarna kun je verder met je positionering, huisstijl en andere merkdragers.

In het werkboek leg ik eerst uit wat een visie en missie is. Daarna kun je met je team aan de slag met werkvormen om thema’s op te halen die passen bij jullie visie en missie.

Er zit geen standaard begeleiding bij, maar als je vastloopt, kun je ons altijd een mailtje sturen. We helpen je graag verder!

Ja, wij kunnen je helpen bij het ontdekken van je identiteit, maar dat hoort niet standaard bij de BrandingBox. Als je dit wilt, kunnen we altijd kijken wat mogelijk is.

Je krijgt de werkvormen als PDF-bestanden toegestuurd. Deze kun je zelf printen en daarna uitknippen om ermee aan de slag te gaan.

Het proces naar een nieuwe identiteit duurt meestal 3 maanden tot een jaar, afhankelijk van je tempo. Wij raden aan om elke twee weken een sessie van 2 à 3 uur te plannen.

De werkvormen verschillen qua tijd. Sommige duren maar 30 minuten, andere meer dan 2 uur. Gemiddeld ben je zo’n anderhalf uur per werkvorm bezig.

Gratis Tools voor merken:

Menu:

Creating Heroes – Apeldoorn

Holthuis 22B
7335 AC Apeldoorn
welkom@creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk de privacy instellingen.