Wat veel merken missen is de kracht van de merkidentiteit. Wanneer er binnen de organisatie aan 15 mensen wordt gevraagd waar het merk voor staat, worden er 15 verschillende antwoorden gegeven. De kracht van de merkidentiteit is dat het richting geeft waar je als merk voor staat en voor gaat. Het geeft zowel aan mensen binnen je organisatie richting als wel klanten, relaties en fans.
Wij noemen je merkidentiteit ook wel je HeldenDNA. De krachtige merkidentiteit zorgt voor:
- Een onderscheidende waarde ten opzichte van je concurrenten, door te concurreren op basis van je merkidentiteit in plaats op productniveau.
- Interne marketing, je heldenmerk geeft richting aan je medewerkers over waar je bedrijf voor staat, waarvoor ze gaan en wat je merk zo onderscheidend maakt.
- Aantrekkingskracht, echte heldenmerken zijn extra aantrekkelijk voor klanten/ consumenten en andere stakeholders, omdat ze een helder verhaal hebben waarvoor ze staan.
- Meer innovatie, doordat je merk staat voor haar eigen identiteit en gaat voor haar eigen heldenmissie jaagt het innovaties aan die de missie dichterbij brengt.
- Een betere samenleving, omdat je heldenmerk positieve impact creëert voor de samenleving.