ICT zonder gedoe begint bij GOsensit

Bedrijven betalen voor storingen in ICT en dat is toch gek, zo verklaarden Mario en Erik tijdens onze eerste sessie. Dat kan anders en daarom leveren zij samen met hun bedrijf GOsensit ICT zonder gedoe. Wij legden samen met dit heldenmerk het fundament en deden de doortaling naar merkdragers en -laders, zoals de heldere en herkenbare website en videomarketing waarin klanten en medewerkers te zien zijn.

Mario van der Haar: “Mijn compagnon Erik en ik hebben bij Creating Heroes verschillende sessies gevolgd om gezamenlijk en methodisch onze richting te bepalen en te duiden. Ons bedrijf heeft nu een heldere visie, een website die past als een handschoen en marketing gericht op onze specifieke doelgroep. En eerlijk, toen alles helder werd, voelden we ons best Happy Heroes.”

Heldenmerk: GOsensit

Betekenis: ICT zonder gedoe leveren, zodat klanten betalen voor ICT die 24/7 werkt en waarbij eventueel gedoe proactief en op kosten van GOsensit wordt opgelost.

Resultaat van de merkreis: een helder, persoonlijk heldenmerk als fundament voor een duidelijke en herkenbare website en videomarketing om het merk te laden.

Een nieuwe ambitie voor GOsensit

Al in 2010 richtte Erik Zwerp GOsensit op. Maar toen in 2015 Mario van der Haar als mede-eigenaar plaatsnam in het bestuur van GOsensit, wilden Mario en Erik een nieuwe stip aan de horizon. Zeker omdat beide mannen de strijd willen aangaan met ICT-partijen die hun klanten laten betalen voor storingen, is het belangrijk dat ze op één lijn zitten en precies weten waaraan ze werken.

Het begin van de merkreis

Tijdens het eerste gesprek van de merkreis werd duidelijk dat zowel Mario als Erik het raar vinden dat klanten betalen voor soft- of hardware die niet werkt. Is het niet logischer als klanten betalen voor ICT die wél werkt?! En dat storingen proactief worden opgelost? De betekenis van GOsensit is daarom het veranderen van het speelveld en klanten geven waar ze eigenlijk naar op zoek zijn, namelijk ICT zonder gedoe!

Nu de betekenis helder was, zetten we volgende stappen, zoals de positionering van het merk. Uit het gesprek bleek dat GOsensit vooral past bij ambitieuze ondernemers waarvan soft- en hardware 24/7 moet werken. Die ondernemers willen een ICT-partner die zorgt dat het werkt en die proactief aandachtspunten oppakt. Daarom biedt GOsensit ‘geen gedoe’-garanties, zoals ‘gedoe is voor onze rekening’ en ‘hoe minder je ons ziet, hoe meer we er zijn’.

Ontwikkeling van de merkdragers

ICT zonder gedoe vertaalden we vervolgens in een website zonder gedoe. Zo worden de garanties duidelijk en op meerdere plekken gecommuniceerd, net als de diensten die het bedrijf levert en de branches die het bedrijf bedient. Tegelijkertijd is de website ook herkenbaar door de oranje kleur die in het logo terugkomt, het heldere taalgebruik en terugkerende afbeeldingen van Erik, Mario en het team.

Daarna zorgden we dat het merk werd geladen met berichten op sociale media en door videomarketing via de website, YouTube en andere social media. Doordat GOsensit op meerdere platforms zichtbaar is, wordt het merk bij steeds meer mensen bekend. De video’s geven potentiële klanten de kans om alvast kennis te maken met medewerkers en andere klanten van GOsensit die te zien zijn in de video’s.

Wat is het resultaat?

Het resultaat is een duidelijk en persoonlijk merk. De betekenis van GOsensit is helder: ICT zonder gedoe. En daardoor zijn ze anders dan anderen en lopen ze vooruit op de troepen. Daarnaast leggen we met deze betekenis het fundament voor toekomstige ontwikkelingen en het consistent laden van het merk. Ook intern weet het team waar GOsensit voor staat, zodat iedereen zich betrokken voelt én het merk als een blok staat.

Wil je ook een heldenmerk? Vraag de merksessie aan!