GOsensit – ICT zonder gedoe Heroes - Creating Heroes

GOsensit – ICT zonder gedoe Heroes

‘Het is niet meer dan normaal dat je alleen betaalt voor ICT dat het doet!’

Heldenprofiel GOsensit

Eigenaren:
Erik Zwep & Mario van der Haar

Opgericht:
2010

Heldenproject:
Merk uitbouwen

Heldencategorie 
Klantgerichte held

Heldenkracht:
Door complete verantwoordelijkheid én proactief monitoren ICT zonder gedoe leveren

Betalen voor ICT dat het altijd doet

Waar veel ICT-bedrijven hun klanten laten betalen voor het oplossen van problemen doet GOsensit het anders: Zij vinden het niet meer dan normaal dat je alleen betaalt voor dat je ICT het doet! Door proactief te monitoren zijn zij gefocust om problemen te voorkomen, voordat ze überhaupt plaats vinden! GOsensit gelooft in het werken in de cloud voor een vast bedrag per maand. ICT gaat bij hun van bezit naar gebruik!

GOsensit gaat voor ICT zonder gedoe! Als ambitieuze ondernemer neemt GOsensit je bij de hand: Ze luisteren naar je ICT-behoefte, ze adviseren hoe je dit het beste kunt regelen zonder gedoe te krijgen én nemen de complete verantwoordelijkheid van de ICT op zich!

ICT zonder gedoe!

De merkfundering van Gosensit

Waar andere ICT-bedrijven jou laten betalen voor het oplossen van storingen, laat GOsensit je betalen voor het voorkomen van storingen. Zij leveren daarbij ICT zonder gedoe. Een enorme verschuiving in deze markt. Samen met GOsensit hebben wij hun merkidentiteit ontwikkelt. In 2010 richtte Erik Zwerp GOsensit en 5 jaar later versterkte Mario GOsensit als mede-eigenaar. Dit was het moment om een gezamenlijke ambitie neer te zetten.

Aan de hand van een eerste analyse ontdekten we waar de beide compagnons naar toe willen met GOsensit. Met uitdagende vragen tijdens de werksessies brachten we een dialoog op gang, die ervoor zorgde dat we tot de kern konden komen. Zo ontdekten we dat Mario en Erik beiden de strijd aan wilden gaan met partijen die hun klanten laten betalen voor storingen. Dit moest anders vonden ze: ICT moet van bezit naar gebruik. Je betaalt bij GOsensit voor ICT functionaliteiten die altijd werken, storingen worden proactief voorkomen. Dit hebben we verwoord in ICT zonder gedoe!

De krachtige website als drager van het merkverhaal

De merkdragers van Gosensit

De merkfundering is de krachtige basis van het merkverhaal van GOsensit. De positionering ICT zonder gedoe moet via een krachtige constructie worden gedeeld via verschillende kanalen. De belangrijkste drager van de merkverhalen is de website. Vanuit het merkverhaal is een eerste framework neergezet, om de juiste indeling van de website te bepalen.

Op de website staat ICT zonder gedoe centraal, om daarmee het merkverhaal te delen. De persoonlijkheid van het ICT-bureau van spat van de website af. Door het gebruik van de juiste content – zoals video’s, artikelen en verhalen –  op het juiste moment is de website ingericht op de klantreis van de gebruikers.

Videomarketing voor meer merkvoorkeur

Het laden van het merk GOsensit

Op de website van GOsensit is het belangrijk dat de persoonlijkheid ervan afspat. Daarnaast zet GOsensit sociale media in om hun doelgroep te bereiken. Om de merkvoorkeur bij hun klanten te vergroten en het enthousiasme bij de huidige klanten te behouden zetten zij videomarketing in. In de video’s staan de klanten en de medewerkers van GOsensit centraal.

Testimonial-video’s

Om de merkvoorkeur te vergoten zet GOsensit testimonialvideo’s in. Hierin hebben we bewust gekozen om de klant te laten vertellen over hun eigen bedrijf. Het mes snijdt hier aan twee kanten: Door de klant het verhaal van hun bedrijf te laten vertellen én daarna de link te leggen met ICT zonder gedoe wordt het merkverhaal van GOsensit krachtig neergezet. Aan de andere kant wordt de video eerder ingezet door de klant van GOsensit, wanneer zij ook hun eigen bedrijfsverhaal vertellen. De video’s hebben we uiteindelijk opgeleverd in drie versies: Een korte sociale media-versie, een website-versie en een uitgebreide versie voor op Youtube.

Social video’s

Videomarketing werkt erg goed voor GOsensit, concludeerden we uit de statistieken. Samen met GOsensit ontwikkelden we social video’s voor verschillende momenten, zoals de kerstviering. Hier staan de medewerkers van GOsensit centraal, dat past bij de persoonlijke benadering van het merk.

Resultaat van het merk GOsensit

Het eindresultaat is een heldere profilering van GOsensit, waarmee ze in hun communicatie een krachtige boodschap neerzetten. De merkidentiteit is de basis voor alle andere communicatie-uitingen. Daarbij helpt het GOsensit heldere keuzes te maken tussen welke producten ze wel en niet verkopen en welke klanten ze wel en niet kunnen en willen bedienen. GOsensit groeit explosief door het neerzetten en uitdragen van hun merkidentiteit.

Mario van GOsensit over Creating Heroes:

Mario van GOsensit over Creating Heroes:

“Mijn compagnon en ik hebben bij Creating Heroes verschillende sessies gevolgd om gezamenlijk en methodisch onze richting te bepalen en te duiden.

Ons bedrijf heeft nu een heldere visie, een website die past als een handschoen en marketting gericht op onze specifieke doelgroep. En eerlijk, toen alles helder werd, voelden we ons best Happy Heroes.”

Creating Heroes over GOsensit

Creating Heroes over GOsensit:

“GOsensit is zo’n typisch heldenbedrijf die niet over zichzelf zouden zeggen dat ze een held zijn. Voor ons zijn ze dat wel degelijk. Met hun klantgerichte en marktveranderende aanpak zijn ze koplopers om de markt van de ICT te veranderen. In de ICT-markt is het gebruik van producten – als dienst – nog niet vanzelfsprekend, het omturnen van deze markt van bezit naar gebruik is dan ook een reden om ze een heldenstatus te geven!”

Net als Gosensit een held worden?

Met de vrijblijvende Herotalk bespreken we samen met jou het stappenplan om jouw heldenmerk op te zetten en/ of uit te bouwen.

Net als Gosensit een held worden?

Met de vrijblijvende Herotalk bespreken we samen met jou het stappenplan om jouw heldenmerk op te zetten en/ of uit te bouwen.