Welkom Held!

Wat tof dat je je hebt aangemeld voor de hero-secrets of één van onze downloads! Download de e-books en whitepapers hier. De eerder verschenen secrets kun je hieronder al lezen, iedere twee maanden ontvang je de nieuwe secrets in je mailbox!

Het Heldenmerk-pakket

Met het heldenmerk-pakket kun jij en je team aan de slag met het bouwen van je heldenmerk. In het heldenmerk-pakket ontvang je het e-book, een oefeningenboek en verschillende canvassen en kaartensets om aan de slag te gaan met je visie, missie en marketing. Download het heldenmerk-pakket via de button hieronder.

Whitepaper ’Werkvormen en Oefeningen’

Organiseer je een heidag, strategiedag of inspiratiedag? In deze whitepaper lees je alles om je voor te bereiden. En het belangrijkste: Je ontvangt 14 werkvormen en oefeningen die je op die dag kunt inzetten!

Editie 9: Het geheim van LinkedIn

In de Hero-secrets ontvang je de geheimen achter je heldenmerk en heldenmarketing. Heldenmerken zijn die merken die de drive hebben om positieve impact te genereren. In de marketing voor deze merken is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Net als alle andere merken is het belangrijk om connectie te maken met je doelgroep, op een ethische manier. Eén van de platforms waar dit kan is LinkedIn. In deze editie gaan we in op het geheim van LinkedIn.

Nu hebben veel ondernemers wel een profiel op het platform. Maar hoe zet je het goed in, zodat je er ook succes mee hebt. Dat je jouw netwerk laat groeien en dat je geïnteresseerden werft vanuit LinkedIn? Samen met Amanda Hendriks van Link je Klant bespreken we het geheim van LinkedIn.

In deze editie gaan we in op de volgende onderwerpen:

  1. Wat is LinkedIn?
  2. Actief met LinkedIn
  3. LinkedIn voor merken
  4. LinkedIn voor individuen
  5. Zichtbaarheid voor merken en individuen
  6. Employer Branding en LinkedIn
  7. Inspelen op het algoritme
  8. Beginnen met LinkedIn
  9. Het geheim van LinkedIn

Editie 8: Het geheim van betekenisvol ondernemen

Betekenisvol ondernemen klinkt als een nieuw begrip in de wereld, maar het bestaat al veel langer. Kaj Morel is al jaren bezig met betekenisvol ondernemen.

Met zijn Zaak van Betekenis timmert hij aan de weg, is schrijver van het boek Identiteitsmarketing en is lector New Marketing aan de Avans University of Applied Sciences. Samen met Kaj bespreken we in deze editie over het geheim van betekenisvol ondernemen.

We bespreken hierin de volgende onderwerpen:

  1. Wat is betekenisvol ondernemen?
  2. Waarom is betekenisvol ondernemen van belang?
  3. Wat kan betekenisvol ondernemen voor een bedrijf betekenen?
  4. De drie belangrijke stappen om te starten met betekenisvol ondernemen
  5. Inspirerend voorbeeld: Geruisloos bouwen
  6. Vertrouwen als betekenisvol merk
  7. Visie op sociaal ondernemerschap
  8. Het geheim van betekenisvol ondernemen

Editie 7: Het geheim van marketinginnovatie

De marketingwereld staat nooit stil en we zijn continue bezig met nieuwe mogelijkheden te ontdekken om meerwaarde te leveren aan onze klanten. Marketinginnovatie is dan ook essentieel voor je merk om ervoor te zorgen dat je op lange termijn succesvol bent en blijft.

Voor deze editie van de hero-screts spreken we met Jan Lowin IJzerman, meervoudig ondernemer waaronder wildproeverij.nl en privekantoortje.nl en helpt bedrijven bij strategie- en conceptontwikkeling en heeft jarenlange ervaring in (online) marketing.

In deze Hero-secrets bespreken we samen met Jan Lowin:

  1. Wat is marketing?
  2. Voorbeelden van marketinginnovatie
  3. Marketinginnovatie voor kleine bedrijven
  4. Hoe begin je met marketinginnovatie?
  5. Toekomst van marketing
  6. Het geheim van marketinginnovatie

Editie 6: Het geheim van schaalbaarheid

In de Hero-secrets nemen we jou als lezer mee in de geheimen voor je eigen heldenmerk. Heldenmerken zijn merken die betekenis geven aan hun omgeving. Om echte impact te maken met hun merk is groei van het businessmodel essentieel. Het middel om dit te bereiken is schaalbaarheid. Daarom gaan we in deze editie in op het geheim van schaalbaarheid.

Dit doen we uiteraard niet alleen, we bespreken het geheim van schaalbaarheid met Jasper Horstink, mede-oprichter en mede-eigenaar van Moneymonk. Met hun boekhoudprogramma hebben zij de laatste jaren ZZP-Nederland verovert, door te het op te schalen.

In deze editie bespreken we:

  1. Wat is schaalbaarheid?
  2. Het belang van schaalbaarheid voor ondernemingen
  3. Het begin van Moneymonk
  4. De invloed van schaalbaarheid op bedrijfsprocessen
  5. De moeilijkheid van schaalbaarheid
  6. Stappenplan voor schaalbaarheid
  7. Het geheim van schaalbaarheid

Editie 5: Het geheim van een merk in de deeleconomie

In de Hero-secrets nemen we je als lezer mee in de geheimen voor je eigen heldenmerk. Er bestaan veel verschillende business- en verdienmodellen waarop je een merk kunt bouwen. In deze editie van de Hero-secrets gaan we in op het geheim van een merk in de deeleconomie. De deeleconomie is koploper in de betekenisrevolutie. In deze editie spreken we met Oumar Sylla, de oprichter en eigenaar van Deelfiets Nederland. Gestart als de Zwolse Deelfiets is hij inmiddels met zijn team van 14 personen hard op weg om veel impact te maken in Nederland. In deze Hero-secrets bespreken we met Oumar de volgende onderwerpen:

  1. Wat is de deeleconomie?
  2. Het belang van de deeleconomie
  3. Geld verdienen in de deeleconomie
  4. De schaduwkanten van de deeleconomie
  5. De start van Deelfiets Nederland
  6. Waar je moet beginnen als je start met een merk in de deeleconomie
  7. Het geheim van een merk in de deeleconomie.

Editie 4: Het geheim van een TED-talk

Heldenmerken en leiders van heldenmerken hebben vaak inspirerende verhalen. Het podium van TED is dan een uitermate goed platform om dat verhaal te vertellen. Het is dan ook niet gek dat iedereen ten minste één TED-talk kent die hen altijd is bijgebleven. Daarom bespreken we in deze Hero-secrets het geheim van de TED-talk en wat je als directeur, ondernemer en merk daarvan kan leren. Er bestaan twee soorten TED-talks. Er bestaan naast generieke TED-talks, gehouden op conferenties van de hoofdorganisatie TED, namelijk ook TEDx-Talks. TEDx zijn plaatselijke, onafhankelijk georganiseerde conferenties. Beide talks voldoen aan dezelfde eisen, maar verschillen dus op basis van waar het praatje wordt gehouden. We hebben het in dit artikel voor het gemak over TED-talks, maar de principes gelden dus ook voor de TEDx-Talks. Voor het geheim van een TED-talk spraken we met Saskia Paulissen. Zij is spreker, dagvoorzitter en flirt-coach. Daarnaast begeleidt zij sprekers bij TEDxApeldoorn naar de ultieme TED-talk en is ze op deze conferentie de dagvoorzitter.

In dit artikel bespreken we samen met Saskia:

  1. Wat is TED-talk?
  2. De impact op de spreker
  3. De kracht van een TED-talk
  4. Wat is een goede TED-talk?
  5. De lessen van TED voor ondernemers en directeuren
  6. De lessen van TED voor je merk
  7. Het moeilijkste van een TED-talk
  8. Het geheim van een TED-talk

Editie 3: Het geheim van missiegedreven ondernemen

Heldenmerken zijn merken die bij uitstek in hun onderneming worden gedreven door hun missie. Maar wat betekent dat eigenlijk? En hoe start je ermee? In deze editie van de Hero-secrets bespreken we het geheim van missiegedreven ondernemen. Voor deze editie hebben we gesproken met een ervaringsdeskundige op het gebied van missiegedreven ondernemen, JanPaul de Beer. Hij startte in 2013 SpringLab, dat als missie heeft om kinderen meer te laten bewegen door bewegend leren. Dat doet de organisatie onder meer door Bewegend Leren in het onderwijs te brengen. Eén van hun prachtige oplossingen is de beweegvloer, waarover je hier meer kan vinden. In deze Hero-secrets bespreken we met Jan-Paul de volgende onderwerpen:

  1. Wat is missiegedreven ondernemen?
  2. Hoe start je met missiegedreven ondernemen?
  3. Missiegedreven ondernemen, het grove stappenplan
  4. Het geheim van missiegedreven ondernemen

Editie 2: Het geheim van contentmarketing

Voor heldenmerken is het belangrijk om hun merk goed te laden, waardoor hun verhaal bij het juiste publiek terecht komt. Dé manier voor heldenmerken is het toepassen van contentmarketing, want door het structureel inzetten van content kan je je verhaal inzetten om ideale klanten te bereiken. Daarom bespreken we in deze editie van de Hero-secrets het geheim van contentmarketing.

We bespreken contentmarketing in deze editie niet alleen. We spraken voor dit artikel met Anne van den Berg van Editor Anne Productions, als tekstschrijver gespecialiseerd in contentmarketing. We spraken met haar hoe je contentmarketing het beste voor je merk kunt inzetten.

In dit artikel:

  1. Het bouwen van een merk en contentmarketing
  2. Wat is contentmarketing?
  3. De kracht van tekst voor je merk
  4. Hoe bouw je een contentstrategie?
  5. De opzet van de perfecte blog
  6. Contentmarketing verankeren in je organisatie
  7. Het geheim van contentmarketing: doorzetten

Editie 1: Het geheim van een goed beleid om je merk te verankeren in je organisatie

Helden hebben een merk dat ergens voor staat én doet wat het belooft. De merkidentiteit gaat dan veel verder dan alleen hoe het eruitziet. Het draait juist ook om de interne organisatie. Als medewerker moet je de kracht van het merk echt ervaren, voordat je het aan klanten kunt doorgeven. In de eerste editie van de Hero-secrets gaan we dan ook op zoek naar het geheim van een goed beleid om de merkidentiteit te verankeren in je organisatie.

Voor iedere Hero-secret spreken we met een expert om het geheim van zijn specialisatie te ontrafelen. In deze Hero-secret spreken we met Rachel Gasper-Rothengatter, oprichter en eigenaar van het heldenmerk Floooow, waarmee zij iedere medewerker in Nederland flow wil laten ervaren op het werk. In dit artikel bespreken we:

  1. Het bouwen van een merk en organisatiebeleid
  2. Wat is organisatiebeleid eigenlijk?
  3. Waarom is het hebben van een goed organisatiebeleid belangrijk?
  4. Van missie, visie en kernwaarden naar organisatiebeleid
  5. Het opzetten van een organisatiebeleid
  6. Coolblue als mentor
  7. Het geheim: de klankbordgroep