Superheldensessie

Vind de betekenis van je merk!

De superheldensessie is een inspiratiesessie speciaal voor directies en managementteams die aan de slag willen om meer betekenis toe te voegen met hun merk. Het merk is een belangrijke basis om waarde toe te voegen aan de omgeving waarin je begeeft! Maar waar sta je nu? En wat wil je met je merk bereiken? Tijdens de superheldensessie ga je hier op een speelse wijze naar kijken.

Superheldensessie

Vind de betekenis van je merk!

De superheldensessie is een inspiratiesessie speciaal voor directies en managementteams die aan de slag willen om meer betekenis toe te voegen met hun merk. Het merk is een belangrijke basis om waarde toe te voegen aan de omgeving waarin je begeeft! Maar waar sta je nu? En wat wil je met je merk bereiken? Tijdens de superheldensessie ga je hier op een speelse wijze naar kijken.

Voor wie is de superheldensessie?

De superheldensessie is speciaal voor organisaties die:

  • Geïnspireerd willen worden om van hun bedrijf een merk te maken;
  • De volgende stap willen zetten in het ondernemen met positieve impact;
  • Met hun merk willen oriënteren op een nieuwe koers;

Na de superheldensessie heb je..

Een beeld waar je als merk nu staat op het gebied van held zijn;
De contouren neergezet waar je met je merk naartoe wilt;
De eerste aanzet gemaakt van een sterke missie die écht inspireert;
Meer inspiratie binnen je directie- of managementteam om bevlogenheid bij je medewerkers te krijgen;
Een stappenplan om de volgende stappen te maken naar een heldenmerk.

Waarom een Heldenmerk worden?

5 redenen om vanuit betekenis te werken

Aantrekkingskracht

Werken vanuit betekenis zorgt voor een aantrekkingskracht voor je merk. Doordat je merk écht ergens voor staat en een krachtige missie heeft trekt het klanten, medewerkers en andere stakeholders aan. Consumenten en marketingprofessionals beoordelen de laatste jaren steevast de merken die werken vanuit betekenis als meest inspirerend.

Interne marketing

Door te werken vanuit betekenis doe je automatisch aan Employer Branding, zonder dat je het als trucje inzet. Doordat je een krachtige missie hebt haken nieuwe medewerkers hierop aan en zorgt het dat bestaande medewerkers meer bevlogen zijn binnen je organisatie. Dat is erg belangrijk, want 91 % van de medewerkers  voelt zich niet betrokken bij de organisatie waarvoor zij werken. Tel daarbij bovenop dat merken die bewust zonder betekenis werken moeilijker talenten kunnen binden aan hun, zoals een merk als Shell.

Onderscheidende waarde

Een betekenisvol merk zorgt voor een onderscheidende waarde in je markt. Doordat je vanuit betekenis werkt heb je een krachtig verhaal, die veel beter beklijft in campagnes, bij netwerkbijeenkomsten en op iedere moment dat jouw merkverhaal wordt verkondigt. Je concurreert niet meer op producten en diensten, maar je verlegt het naar je merkverhaal!

Innovatief vermogen

Door samen te werken én door een directe focus op je heldenmissie vergroot je het innovatief vermogen binnen je merk. Doordat je missie centraal staat binnen je organisatie weet iedereen waar de innovaties impact maken. Je Research & Development verschuift van productdenken naar merkdenken, wat zorgt voor écht impactvolle innovaties die succes opleveren.

Toffe samenleving

Door vanuit betekenis te werken zorg je voor een toffe samenleving. Door de impact die jouw merk genereert voor je directe omgeving, zorgen we met zijn allen dat we uitdagingen in de wereld aangaan. Lees hier meer over hoe wij hierover denken.

Programma superheldensessie

Voor, tijdens en na de superheldensessie is het programma als volgt:

  • Vragenlijst

    We beginnen met een korte vragenlijst die voorafgaand aan de sessie naar ieder individu wordt toegezonden en apart wordt ingevuld. Hiermee kunnen we kijken waar jullie nu staan met je merk. Om de sessie goed in te zetten is er een maximum van 6 deelnemers.

  • Waar staan we?

    Tijdens de superheldensessie beginnen we met het bespreken van de conclusies uit de vragenlijsten en kijken we samen verder naar waar jullie merk staat op het gebied van betekenisvol ondernemen.

  • Waar willen jullie naartoe?

    De volgende fase in het proces is waar jullie als merk naartoe willen. Met een aantal mooie voorbeeldcases inspireren we jullie om op zoek te gaan naar datgene wat jullie écht belangrijk vinden.

  • Stappenplan

    Aan het einde van de 2 uur durende superheldensessie maken we samen een globaal stappenplan die je kunt inzetten om een merk met betekenis te worden.

  • Terugkoppeling

    Maximaal een week na de superheldensessie ontvang je een terugkoppeling van Creating Heroes, waarin je de drie belangrijkste aanbevelingen krijgt voor je heldenmerk!

“Ons bedrijf heeft nu een heldere visie, een website die past als een handschoen en marketing gericht op onze specifieke doelgroep. En eerlijk, toen alles helder werd, voelden we ons best Happy Heroes”

Mario van GOsensit

Vraag nu een offerte aan voor de Superheldensessie!

Is de superheldensessie een mooie eerste stap naar jullie heldenmerk? Vraag dan hieronder een offerte aan voor deze workshop op maat:

3 + 5 = ?

Vraag nu een offerte aan voor de Superheldensessie!

Is de superheldensessie een mooie eerste stap naar jullie heldenmerk? Vraag dan hieronder een offerte aan voor deze workshop op maat:

2 + 0 = ?