Second opinion

Zit je midden in een brandingtraject en wil je even zeker weten of je nog goed zit?

De second opinion is er niet om opnieuw te beginnen of om alles helemaal om te gooien.

Het is om met een frisse blik te kijken naar wat er nu ligt.
Maken we de juiste keuzes, of missen we net iets wat later groot kan worden?

Voor wie deze second opinion is

Deze second opinion is er voor organisaties die al bezig zijn met hun merk en voelen dat dit een belangrijk moment is. Denk aan bijvoorbeeld:

  • jullie midden in sessies zitten en al keuzes hebben gemaakt
  • de richting klopt, maar nog niet helemaal scherp voelt
  • er besluiten aankomen waarvan je weet dat ze lang doorwerken
  • je wilt voorkomen dat je over een paar maanden denkt: hadden we hier niet beter over moeten nadenken?

Deze second opinion is nadrukkelijk níét bedoeld voor organisaties die zich nog aan het oriënteren zijn, daarvoor is de merksessie bedoeld.

Waarom een second opinion juist midden in een traject logisch is

Midden in een brandingtraject zit je in een vreemde fase. Je bent niet meer blanco, want er is al veel besproken, bedacht en vastgelegd. Tegelijkertijd ben je ook nog niet klaar, want veel keuzes moeten nog hun plek krijgen in de praktijk.

Juist op dat moment kan het lastig zijn om zelf nog scherp te zien waar het schuurt. Je zit er te dicht op. Je weet wat er allemaal is gezegd en bedoeld, maar voelt misschien ook dat niet alles even helder samenvalt.

Een second opinion is dan geen stap terug, maar een moment om even naast het traject te gaan staan. Samen kijken of de lijn die is ingezet logisch doorloopt, of er geen aannames onder zitten die later problemen geven en of de keuzes die nu worden gemaakt ook echt helpen bij wat hierna komt.

Het doel is niet om te vertragen of twijfel te zaaien, maar om met meer rust en vertrouwen verder te gaan.

Wat we samen bekijken

In de second opinion kijken we samen naar wat er nu ligt en wat er speelt.

We staan onder andere stil bij:

  • de keuzes die nu worden gemaakt en waarom;
  • waar het verhaal helder is en waar het nog schuurt;
  • of er geen compromissies in staan;
  • of de identiteit echt richting geeft aan de volgende stappen;
  • waar scherpte ontbreekt of juist al sterk aanwezig is.

Het doel is niet om iets goed of fout te verklaren, maar om helder te krijgen wat klopt en wat aandacht vraagt.

Wat het je oplevert

Uit ervaring uit de gesprekken die we met organisaties hebben gehad, halen ze het volgende uit deze gesprekken:

  • hier zijn we eigenlijk al verder dan we dachten;
  • dit is iets waar we niet aan moeten tornen
  • hier laten we nog scherpte liggen en dat is zonde;
  • dit verklaart waarom sommige keuzes nu lastig voelen.

Dat soort helderheid geeft rust. En vanuit rust maak je betere beslissingen, juist als je al onderweg bent.

Zo werkt het praktisch

Hoe gaat de second opinion praktisch in zijn werk? Dat doen we aan de hand van de volgende stappen:

  • Na aanmelding plannen we een moment voor de second opinion. Deze is bij ons op kantoor of online via Zoom;
  • Je stuurt alle belangrijke documenten en bestanden toe, die jullie hebben gebruikt voor het merktraject;
  • Wij lezen de documenten door en bereiden de sessie voor;
  • Tijdens de sessie bespreken we de volgens ons 3 belangrijkste verbeterpunten (en uiteraard ook datgene wat al goed gaat 😉 )
  • Vervolgens kunnen jullie verder met het proces naar een nieuwe merkidentiteit.

We gaan je niet vragen om de rest van het proces met ons te doen, want dat ga je niet omgooien. Het is echt een frisse blik om je verder op weg te helpen, om de onvermijdbare oogkleppen te voorkomen.

Second opinion aanvragen

Wil je een second opinion aanvragen?

Laat hieronder je gegevens achter en beschrijf kort waar jullie staan in het traject. Ik neem contact met je op om samen te kijken of dit het juiste moment is voor een second opinion.

Gratis Tools voor merken:

Menu:

Creating Heroes – Apeldoorn

Holthuis 22B
7335 AC Apeldoorn
welkom@creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk de privacy instellingen.