5. Behind the scenes-video’s, zet je in om het achtergrondverhaal te vertellen van je merk. Je laat letterlijk zien wat er achter de schermen gebeurd bij het afhandelen van een order of het ontwikkelen van een training. Hiermee zorg je voor een emotionele betrokkenheid van de kijker én verhoogt het de waarde van je product/ dienst, omdat de kijker ziet wat er komt kijken bij het proces. Bekijk een voorbeeld.
6. Social video’s, vertellen in korte tijd de verhalen van je organisaties. Sociale video’s zijn video’s die je kunt zien als snackcontent en daarmee zijn het korte video’s die een deel van het complete verhaal vertellen. Door een goede verhaallijn te maken voor deze video’s zorg je dat het complete verhaal in kleine delen wordt verteld. Denk hierbij ook aan video’s die je kunt plaatsen op Instagram Stories. Bekijk een voorbeeld.
7. Videoseries zijn video’s die als contentmarketing worden ingezet in – de naam zegt het al – een serie. Je wilt je kijker een langere tijd meenemen in een verhaal. Belangrijk in videoseries is dat er een duidelijk onderwerp is en dat iedere aflevering krachtig op zichzelf is. Bekijk een voorbeeld.
8. Een VR-video zijn video’s die opgenomen zijn in 360 graden. Met een speciale VR-bril kijk je tijdens de video echt rond in een andere wereld. Deze vorm wordt vooral ingezet om meer draagvlak te creëren, omdat het verhaal in een andere wereld nog overtuigender overkomt. Bekijk een voorbeeld.