Van Bullshit naar Betekenis

Heldenmarketing is het stoppen met bullshit en vol inzetten op betekenis. Maar wat is die bullshit nu eigenlijk? En wat is betekenis en waarom is het nodig? In dit artikel lees je er meer over.

Wat is er bullshit?

Marketing is hard aan verandering toe, althans daarin geloven wij. Merken moeten weer het échte verhaal gaan vertellen in plaats van verhalen verzinnen en trucjes te gebruiken om hun winst te vergroten. Want paarse koeien in de Alpen bestaan niet en er wordt geen Apple-cider gemaakt van appels die door een vos zijn geselecteerd.

En nog meer bullshit: Merken die zeggen dat ze groen doen, maar dat het pure beeldvorming is. Denk maar eens aan sjoemelsoftware in de autobranche of de groene energie markt, zoals te zien in Zondag met Lubach.

Wat is betekenis?

Met betekenis onderneem je vanuit een drive om dingen te verbeteren in je branche of in de samenleving. Je gaat het echte verhaal van het merk vertellen waarmee je van betekenis bent voor je omgeving. Daarbij vertel je niet alleen de succesverhalen, maar ook je uitdagingen en mislukkingen. Door een eerlijk verhaal te vertellen over de betekenis van je bedrijf, ben je een echt merk dat een heldenstatus verdient.

Waarom is het nodig?

Er zijn een aantal redenen waarom het nodig is. Enerzijds zijn er enorme uitdagingen in onze samenleving. Denk maar eens aan het verspillen van grondstoffen, de klimaatverandering en het vereenzamen van ouderen. Deze uitdagingen moeten we met zijn allen aangaan om een mooiere samenleving te maken.

Daarnaast verlangt ook de consument dat merken meer zijn dan een door winst gedreven organisatie, ze willen dat merken een positieve bijdrage leveren aan de omgeving. In het verlengde daarvan willen nieuwe talenten betrokken zijn bij de organisatie waarvoor ze werken én samen met hen aan iets positiefs werken.

Als laatste zijn bedrijven die vanuit betekenis werken aantrekkelijk voor zowel consumenten als professionals. Zij beoordelen bedrijven die vanuit betekenis werken als meest inspirerend.

Lees ook: Waarom je vanuit betekenis moet werken

Je merk is een voertuig naar een toffe samenleving

Van Bullshit naar Betekenis is een beweging die wij in gang zetten op weg naar een toffe samenleving! Wij geloven erin dat de uitdagingen worden aangepakt door merken. Jouw merk is namelijk een voertuig naar een betere samenleving. Of je nu een eenmanszaak, een MKB-bedrijf of een corporate bent: Jouw bedrijf en jouw merk maakt het verschil wanneer jij het wilt

Lees ook: 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Bouwsteen 1 – Merkfundering

Van Bullshit naar Betekenis

Van bullshitmarketing naar betekenismarketing
Heldenmarketing is het stoppen met bullshit en vol inzetten op betekenis. Maar wat is die bullshit nu eigenlijk? En wat is betekenis en waarom is het nodig? In dit artikel lees je er meer over.

Wat is er bullshit?

Marketing is hard aan verandering toe, althans daarin geloven wij. Merken moeten weer het échte verhaal gaan vertellen in plaats van verhalen verzinnen en trucjes te gebruiken om hun winst te vergroten. Want paarse koeien in de Alpen bestaan niet en er wordt geen Apple-cider gemaakt van appels die door een vos zijn geselecteerd.

En nog meer bullshit: Merken die zeggen dat ze groen doen, maar dat het pure beeldvorming is. Denk maar eens aan sjoemelsoftware in de autobranche of de groene energie markt, zoals te zien in Zondag met Lubach.

Wat is betekenis?

Met betekenis onderneem je vanuit een drive om dingen te verbeteren in je branche of in de samenleving. Je gaat het echte verhaal van het merk vertellen waarmee je van betekenis bent voor je omgeving. Daarbij vertel je niet alleen de succesverhalen, maar ook je uitdagingen en mislukkingen. Door een eerlijk verhaal te vertellen over de betekenis van je bedrijf, ben je een echt merk dat een heldenstatus verdient.

Waarom is het nodig?

Er zijn een aantal redenen waarom het nodig is. Enerzijds zijn er enorme uitdagingen in onze samenleving. Denk maar eens aan het verspillen van grondstoffen, de klimaatverandering en het vereenzamen van ouderen. Deze uitdagingen moeten we met zijn allen aangaan om een mooiere samenleving te maken.

Daarnaast verlangt ook de consument dat merken meer zijn dan een door winst gedreven organisatie, ze willen dat merken een positieve bijdrage leveren aan de omgeving. In het verlengde daarvan willen nieuwe talenten betrokken zijn bij de organisatie waarvoor ze werken én samen met hen aan iets positiefs werken.

Als laatste zijn bedrijven die vanuit betekenis werken aantrekkelijk voor zowel consumenten als professionals. Zij beoordelen bedrijven die vanuit betekenis werken als meest inspirerend.

Lees ook: Waarom je vanuit betekenis moet werken

Je merk is een voertuig naar een toffe samenleving

Van Bullshit naar Betekenis is een beweging die wij in gang zetten op weg naar een toffe samenleving! Wij geloven erin dat de uitdagingen worden aangepakt door merken. Jouw merk is namelijk een voertuig naar een betere samenleving. Of je nu een eenmanszaak, een MKB-bedrijf of een corporate bent: Jouw bedrijf en jouw merk maakt het verschil wanneer jij het wilt

Lees ook: 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Bouwsteen 1 – Merkfundering

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.