• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Van Bullshit naar Betekenis

Heldenmarketing is het stoppen met bullshit en vol inzetten op betekenis. Maar wat is die bullshit nu eigenlijk? En wat is betekenis en waarom is het nodig? In dit artikel lees je er meer over.

Wat is er bullshit?

Marketing is hard aan verandering toe, althans daarin geloven wij. Merken moeten weer het échte verhaal gaan vertellen in plaats van verhalen verzinnen en trucjes te gebruiken om hun winst te vergroten. Want paarse koeien in de Alpen bestaan niet en er wordt geen Apple-cider gemaakt van appels die door een vos zijn geselecteerd.

En nog meer bullshit: Merken die zeggen dat ze groen doen, maar dat het pure beeldvorming is. Denk maar eens aan sjoemelsoftware in de autobranche of de groene energie markt, zoals te zien in Zondag met Lubach.

Wat is betekenis?

Met betekenis onderneem je vanuit een drive om dingen te verbeteren in je branche of in de samenleving. Je gaat het echte verhaal van het merk vertellen waarmee je van betekenis bent voor je omgeving. Daarbij vertel je niet alleen de succesverhalen, maar ook je uitdagingen en mislukkingen. Door een eerlijk verhaal te vertellen over de betekenis van je bedrijf, ben je een echt merk dat een heldenstatus verdient.

Waarom is het nodig?

Er zijn een aantal redenen waarom het nodig is. Enerzijds zijn er enorme uitdagingen in onze samenleving. Denk maar eens aan het verspillen van grondstoffen, de klimaatverandering en het vereenzamen van ouderen. Deze uitdagingen moeten we met zijn allen aangaan om een mooiere samenleving te maken.

Daarnaast verlangt ook de consument dat merken meer zijn dan een door winst gedreven organisatie, ze willen dat merken een positieve bijdrage leveren aan de omgeving. In het verlengde daarvan willen nieuwe talenten betrokken zijn bij de organisatie waarvoor ze werken én samen met hen aan iets positiefs werken.

Als laatste zijn bedrijven die vanuit betekenis werken aantrekkelijk voor zowel consumenten als professionals. Zij beoordelen bedrijven die vanuit betekenis werken als meest inspirerend.

Lees ook: Waarom je vanuit betekenis moet werken

Je merk is een voertuig naar een toffe samenleving

Van Bullshit naar Betekenis is een beweging die wij in gang zetten op weg naar een toffe samenleving! Wij geloven erin dat de uitdagingen worden aangepakt door merken. Jouw merk is namelijk een voertuig naar een betere samenleving. Of je nu een eenmanszaak, een MKB-bedrijf of een corporate bent: Jouw bedrijf en jouw merk maakt het verschil wanneer jij het wilt

Lees ook: 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Bouwsteen 1 – Merkfundering

Van Bullshit naar Betekenis

Van bullshitmarketing naar betekenismarketing
Heldenmarketing is het stoppen met bullshit en vol inzetten op betekenis. Maar wat is die bullshit nu eigenlijk? En wat is betekenis en waarom is het nodig? In dit artikel lees je er meer over.

Wat is er bullshit?

Marketing is hard aan verandering toe, althans daarin geloven wij. Merken moeten weer het échte verhaal gaan vertellen in plaats van verhalen verzinnen en trucjes te gebruiken om hun winst te vergroten. Want paarse koeien in de Alpen bestaan niet en er wordt geen Apple-cider gemaakt van appels die door een vos zijn geselecteerd.

En nog meer bullshit: Merken die zeggen dat ze groen doen, maar dat het pure beeldvorming is. Denk maar eens aan sjoemelsoftware in de autobranche of de groene energie markt, zoals te zien in Zondag met Lubach.

Wat is betekenis?

Met betekenis onderneem je vanuit een drive om dingen te verbeteren in je branche of in de samenleving. Je gaat het echte verhaal van het merk vertellen waarmee je van betekenis bent voor je omgeving. Daarbij vertel je niet alleen de succesverhalen, maar ook je uitdagingen en mislukkingen. Door een eerlijk verhaal te vertellen over de betekenis van je bedrijf, ben je een echt merk dat een heldenstatus verdient.

Waarom is het nodig?

Er zijn een aantal redenen waarom het nodig is. Enerzijds zijn er enorme uitdagingen in onze samenleving. Denk maar eens aan het verspillen van grondstoffen, de klimaatverandering en het vereenzamen van ouderen. Deze uitdagingen moeten we met zijn allen aangaan om een mooiere samenleving te maken.

Daarnaast verlangt ook de consument dat merken meer zijn dan een door winst gedreven organisatie, ze willen dat merken een positieve bijdrage leveren aan de omgeving. In het verlengde daarvan willen nieuwe talenten betrokken zijn bij de organisatie waarvoor ze werken én samen met hen aan iets positiefs werken.

Als laatste zijn bedrijven die vanuit betekenis werken aantrekkelijk voor zowel consumenten als professionals. Zij beoordelen bedrijven die vanuit betekenis werken als meest inspirerend.

Lees ook: Waarom je vanuit betekenis moet werken

Je merk is een voertuig naar een toffe samenleving

Van Bullshit naar Betekenis is een beweging die wij in gang zetten op weg naar een toffe samenleving! Wij geloven erin dat de uitdagingen worden aangepakt door merken. Jouw merk is namelijk een voertuig naar een betere samenleving. Of je nu een eenmanszaak, een MKB-bedrijf of een corporate bent: Jouw bedrijf en jouw merk maakt het verschil wanneer jij het wilt

Lees ook: 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk; Bouwsteen 1 – Merkfundering

Misschien vind je dit ook interessant:

Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

18/04/2019/door Freek
How-to

Hier moet je op letten bij het inhuren van een videomarketingbureau

10/10/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Waarom rebranding van je merk een goede optie is! Waarom jouw merk een storytelling video nodig heeft!
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel