Creating Heroes
  • Werkwijze
  • Heldenportfolio
  • Over ons
  • Contact
  • Merksessie
  • Menu Menu

De betekenis van Geruisloos Bouwen

Vaak als we het hebben over betekenis ondernemen krijgen we dingen te horen als: ‘Ja, oké, maar in mijn branche werkt dit toch niet?’ of ‘Daarvoor is mijn bedrijf toch veel te klein?’ Wij geloven daar absoluut niet in. Iedere ondernemer kan betekenisvol ondernemen. Daarom nemen we je in dit artikel mee naar de betekenis van bouwbedrijf Veldhoff.

Betekenis start bij ergernis

Eén van de mooiste voorbeelden gaf betekenisgoeroe Kaj Morel in een interview met ons. Hij gaf het voorbeeld van een kleine bouwer: Bouwbedrijf Veldhoff. De eigenaar van het bedrijf is Henk. Hij werkte jarenlang bij grote bouwbedrijven. Op een moment merkte hij: dit is niet wat ik wil.

Henk werkte veel aan de verbouw en modernisering in verzorgingshuizen. De manier waarop de levens van deze bewoners op zijn kop werd gegooid, ervaarde Henk als verschrikkelijk. De mensen moeten ineens mee in het ritme van het bouwbedrijf. Voor het bouwbedrijf fijn, maar die mensen zijn tijdens en na het bezoek helemaal van slag. Dit zijn vaak mensen met dementie en andere klachten die niet gebaat zijn bij deze aanpak. Bij veel van deze bouwprojecten bij verzorgingshuizen gaat het op dezelfde manier: Zij bepalen wanneer ze langskomen. Het personeel van het verzorgingshuis moeten maar zorgen dat de bewoners er dan niet zijn. Deze werkwijze vindt nooit plaats bij mensen thuis, maar dus wel bij mensen die er al minder goed mee om kunnen gaan. Deze ergernis is de start van een eigen betekenisvol bedrijf.

De geboorte van geruisloos bouwen

Henk vind het onbegrijpelijk dat bouwbedrijven alles op z’n kop zetten in verzorgingshuizen. Alleen maar omdat hun kamer, hun thuis, gemoderniseerd moet worden. Hij vroeg zich af hoe hij het beter zou willen en kunnen doen. Dit proces heeft twee jaar geduurd. Toen werd het concept ‘geruisloos bouwen’ geboren.

En geruisloos bouwen is letterlijk wat het is. De bouwers maken zo min mogelijk lawaai, het is hun doel om zo geruisloos te zijn dat je bijna niet door hebt dat ze er zijn. Het uitgangspunt is dat ze zo min mogelijk verstoring van de thuissituatie van de bewoners hebben. Daarmee is de bewoner die centraal staat. Het ritme van de bewoner is leidend, niet van het bouwbedrijf. Een flinke ommezwaai.

Onderaannemers die aansluiten bij deze filosofie

Henk begon zijn eigen bedrijf. Hij start als eenmanszaak en hij wist ook precies welke onderaannemers hij nodig heeft. Het zijn namelijk die onderaannemers die zijn filosofie begrijpen, delen en dus kunnen uitvoeren. Dit concept geeft hem de vrijheid en de richting om zijn betekenis te leven en te doen.

Doordat hij zijn betekenis gevonden heeft, zijn activiteiten als acquisitie ook niet langer meer een vervelende bezigheid. Hij deelt zijn passie en zijn verhaal en daarmee sluit hij aan bij de opdrachtgevers.

Download het gratis heldenmerkpakket

Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:

Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;

Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;

Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.

Download het Heldenmerkpakket

Ieder merk van betekenis

Wij geloven erin dat ieder merk van betekenis móét zijn, anders vervalt het bestaansrecht met de jaren. Wat dit voorbeeld mooi laat zien is dat de écht drive het belangrijkste is. Steeds vaker zie je bedrijven die willen meeliften op de ‘trend’ om van betekenis te zijn, maar het niet echt zijn. Henk Veldhoff laat op een mooie manier zien dat alles start met de betekenis die je voor je omgeving wil hebben en dat de rest dan vanzelf volgt.

Wat is de betekenis van jouw organisatie? Heb je die al duidelijk? Wil je eens met ons sparren over de betekenis en het merk wat jullie kunnen bouwen. Boek dan een vrijblijvende merksessie.

De betekenis van Geruisloos Bouwen

Vaak als we het hebben over betekenis ondernemen krijgen we dingen te horen als: ‘Ja, oké, maar in mijn branche werkt dit toch niet?’ of ‘Daarvoor is mijn bedrijf toch veel te klein?’ Wij geloven daar absoluut niet in. Iedere ondernemer kan betekenisvol ondernemen. Daarom nemen we je in dit artikel mee naar de betekenis van bouwbedrijf Veldhoff.

Betekenis start bij ergernis

Eén van de mooiste voorbeelden gaf betekenisgoeroe Kaj Morel in een interview met ons. Hij gaf het voorbeeld van een kleine bouwer: Bouwbedrijf Veldhoff. De eigenaar van het bedrijf is Henk. Hij werkte jarenlang bij grote bouwbedrijven. Op een moment merkte hij: dit is niet wat ik wil.

Henk werkte veel aan de verbouw en modernisering in verzorgingshuizen. De manier waarop de levens van deze bewoners op zijn kop werd gegooid, ervaarde Henk als verschrikkelijk. De mensen moeten ineens mee in het ritme van het bouwbedrijf. Voor het bouwbedrijf fijn, maar die mensen zijn tijdens en na het bezoek helemaal van slag. Dit zijn vaak mensen met dementie en andere klachten die niet gebaat zijn bij deze aanpak. Bij veel van deze bouwprojecten bij verzorgingshuizen gaat het op dezelfde manier: Zij bepalen wanneer ze langskomen. Het personeel van het verzorgingshuis moeten maar zorgen dat de bewoners er dan niet zijn. Deze werkwijze vindt nooit plaats bij mensen thuis, maar dus wel bij mensen die er al minder goed mee om kunnen gaan. Deze ergernis is de start van een eigen betekenisvol bedrijf.

De geboorte van geruisloos bouwen

Henk vind het onbegrijpelijk dat bouwbedrijven alles op z’n kop zetten in verzorgingshuizen. Alleen maar omdat hun kamer, hun thuis, gemoderniseerd moet worden. Hij vroeg zich af hoe hij het beter zou willen en kunnen doen. Dit proces heeft twee jaar geduurd. Toen werd het concept ‘geruisloos bouwen’ geboren.

En geruisloos bouwen is letterlijk wat het is. De bouwers maken zo min mogelijk lawaai, het is hun doel om zo geruisloos te zijn dat je bijna niet door hebt dat ze er zijn. Het uitgangspunt is dat ze zo min mogelijk verstoring van de thuissituatie van de bewoners hebben. Daarmee is de bewoner die centraal staat. Het ritme van de bewoner is leidend, niet van het bouwbedrijf. Een flinke ommezwaai.

Onderaannemers die aansluiten bij deze filosofie

Henk begon zijn eigen bedrijf. Hij start als eenmanszaak en hij wist ook precies welke onderaannemers hij nodig heeft. Het zijn namelijk die onderaannemers die zijn filosofie begrijpen, delen en dus kunnen uitvoeren. Dit concept geeft hem de vrijheid en de richting om zijn betekenis te leven en te doen.

Doordat hij zijn betekenis gevonden heeft, zijn activiteiten als acquisitie ook niet langer meer een vervelende bezigheid. Hij deelt zijn passie en zijn verhaal en daarmee sluit hij aan bij de opdrachtgevers.

Download het gratis heldenmerkpakket

Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:

Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;

Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;

Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.

Download het Heldenmerkpakket

Ieder merk van betekenis

Wij geloven erin dat ieder merk van betekenis móét zijn, anders vervalt het bestaansrecht met de jaren. Wat dit voorbeeld mooi laat zien is dat de écht drive het belangrijkste is. Steeds vaker zie je bedrijven die willen meeliften op de ‘trend’ om van betekenis te zijn, maar het niet echt zijn. Henk Veldhoff laat op een mooie manier zien dat alles start met de betekenis die je voor je omgeving wil hebben en dat de rest dan vanzelf volgt.

Wat is de betekenis van jouw organisatie? Heb je die al duidelijk? Wil je eens met ons sparren over de betekenis en het merk wat jullie kunnen bouwen. Boek dan een vrijblijvende merksessie.

Bouw een heldenmerk

Download het heldenmerk pakket

Vul je gegevens in en ontvang het heldenmerk pakket. Ga aan de slag en word ook een betekenisvol merk.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Waarom wij ‘niet gewoon’ een website bouwen

25/05/2023/door Freek

De sleutelfactoren van superieure merken

18/05/2023/door Freek

Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

18/04/2019/door Freek

De kracht van een consistente huisstijl!

17/05/2019/door Freek

Menu:

Home
Wat zijn Helden?
Werkwijze
Heldenportfolio
Ons Heldenarsenaal
Vrijblijvende Herotalk
Over Ons
Onze heldenmissie
Inspiratie
Contact

Helden helpen wij onder andere met:

Merkidentiteit
Positionering
Huisstijl
Strategie
Impactvolle marketingcampagnes
Storytelling-websites
Videomarketing

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy
Hoe begin je een missie?De reis van Carea naar het meest gewaardeerde schoonmaakbedrijf
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel