Het HeldenDNA van Ctaste

Bedrijven met een diepere betekenis zijn bijzonder. Zij zorgen voor alternatieven op bestaande producten en diensten. Deze bedrijven lopen voorop en inspireren daarmee andere bedrijven. In dit artikel beschrijven we het bijzondere merkidentiteit – door ons HeldenDNA genoemd – van Ctaste.

Wat is Ctaste?

Ctaste is opgericht door drie jonge ondernemers, daarvoor werkzaam in de financiële sector. In april 2007 bedachten ze het plan om een restaurant-concept op te zetten dat een maatschappelijk probleem aan de kaak stelt. En dat restaurant werd Ctaste.

Ctaste is een restaurant, maar niet zomaar ééntje. Bij Ctaste dineer je niet in het licht, maar juist in het donker. Deze manier van dineren zorgt natuurlijk voor een bijzondere ervaring, maar is natuurlijk niet zomaar gekozen. Ctaste legt hiermee de aandacht op mensen met een visuele beperking. In dit restaurant ervaar je wat smaak doet, als je eten niet kan zien.

“Daarmee is Ctaste een sociale onderneming, een bedrijf dat een maatschappelijk probleem oplost, door een tof alternatief te bieden op bestaande concepten.”

Wat maakt hun DNA zo bijzonder?

Het DNA van Ctaste is natuurlijk bijzonder. Er is geen restaurant waar je in het donker dineert, waardoor alleen dat gegeven al heel onderscheidend is voor de klant in de branche waar ze opereren. Ctaste haar DNA is gebouwd op deze bijzondere ervaring, die verschillende elementen beheerst:

  • Dineren in het donker;
  • Een andere smaakbeleving;
  • Mensen laten ervaren wat een visuele beperking inhoudt;
  • Mensen met een visuele beperking kansen bieden.

Daarmee is Ctaste een sociale onderneming, een bedrijf dat een maatschappelijk probleem oplost, door een tof alternatief te bieden op bestaande concepten.

De sterkte van het concept

Veel sociale bedrijven hebben vaak maar één boodschap: Ze zijn sociaal. Dat is vaak geen sterk uitgangspunt, omdat je daarmee een beperkte doelgroep aanspreekt: De gene die sociale ondernemingen een warm hard toe dragen. Klantengroep 2 – zij die hun keuze niet direct laten afhangen van sociale argumenten – bereik je daar niet mee.

Daarom is het concept van Ctaste zo sterk, naast het sociale karakter van het bedrijf, biedt het echt onderscheidende waarde voor de klanten. Met het concept komt de mix van klantvoordelen en het sociale karakter heel goed bij elkaar. Door die combinatie is het een sterk concept!

Het HeldenDNA van Ctaste

Het HeldenDNA van Ctaste

Bedrijven met een diepere betekenis zijn bijzonder. Zij zorgen voor alternatieven op bestaande producten en diensten. Deze bedrijven lopen voorop en inspireren daarmee andere bedrijven. In dit artikel beschrijven we het bijzondere HeldenDNA van Ctaste.

Wat is Ctaste?

Ctaste is opgericht door drie jonge ondernemers, daarvoor werkzaam in de financiële sector. In april 2007 bedachten ze het plan om een restaurant-concept op te zetten dat een maatschappelijk probleem aan de kaak stelt. En dat restaurant werd Ctaste.

Ctaste is een restaurant, maar niet zomaar ééntje. Bij Ctaste dineer je niet in het licht, maar juist in het donker. Deze manier van dineren zorgt natuurlijk voor een bijzondere ervaring, maar is natuurlijk niet zomaar gekozen. Ctaste legt hiermee de aandacht op mensen met een visuele beperking. In dit restaurant ervaar je wat smaak doet, als je eten niet kan zien.

“Daarmee is Ctaste een sociale onderneming, een bedrijf dat een maatschappelijk probleem oplost, door een tof alternatief te bieden op bestaande concepten.”

Wat maakt hun DNA zo bijzonder?

Het DNA van Ctaste is natuurlijk bijzonder. Er is geen restaurant waar je in het donker dineert, waardoor alleen dat gegeven al heel onderscheidend is voor de klant in de branche waar ze opereren. Ctaste haar DNA is gebouwd op deze bijzondere ervaring, die verschillende elementen beheerst:

  • Dineren in het donker;
  • Een andere smaakbeleving;
  • Mensen laten ervaren wat een visuele beperking inhoudt;
  • Mensen met een visuele beperking kansen bieden.

Daarmee is Ctaste een sociale onderneming, een bedrijf dat een maatschappelijk probleem oplost, door een tof alternatief te bieden op bestaande concepten.

De sterkte van het concept

Veel sociale bedrijven hebben vaak maar één boodschap: Ze zijn sociaal. Dat is vaak geen sterk uitgangspunt, omdat je daarmee een beperkte doelgroep aanspreekt: De gene die sociale ondernemingen een warm hard toe dragen. Klantengroep 2 – zij die hun keuze niet direct laten afhangen van sociale argumenten – bereik je daar niet mee.

Daarom is het concept van Ctaste zo sterk, naast het sociale karakter van het bedrijf, biedt het echt onderscheidende waarde voor de klanten. Met het concept komt de mix van klantvoordelen en het sociale karakter heel goed bij elkaar. Door die combinatie is het een sterk concept!

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.