Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Er is iets geks met geld. Van oudsher is het een ruilmiddel om verschillende waardes naar één middel terug te brengen. Een koe ruilen tegen een bloemkool voelde niet eerlijk. Meerdere bloemkolen konden niet worden bewaard, dus ontstond er één ruilmiddel: geld. Daarnaast gebruiken we geld ook om gelukkig te zijn. Maar maakt geld écht gelukkig? En hoe moet je daarmee om gaan als bedrijf?
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar of geld gelukkig maakt. De wetenschappers zijn het niet helemaal met elkaar eens. Twee onderzoekers van de Amerikaanse Princeton University hebben zich over deze vraag gebogen en ontdekten dat geld tot op zekere hoogte gelukkig maakt. Tot de grens van 75.000 euro per jaar maakt geld gelukkig. Kom je daar bovenuit, dan maakt het niet direct gelukkiger. Andere onderzoekers concludeerden in 2021 dat er geen echte grens is van de hoogte van geld, maar wel dat geld gelukkiger maakt. Weer een andere onderzoek beweert dat niet het hoeveelheid geld, maar wat je ermee doet gelukkig maakt. Voor al deze onderzoeken lees je dit artikel in de Quest
Geluk is tot zekere hoogte dus afhankelijk van de hoeveelheid geld dat je hebt. Niet iedereen in de wereld heeft toegang tot genoeg geld om gelukkig te zijn. Ook hier in Nederland heerst er nog steeds armoede, een bepaald bestaansminimum is dan waar we over praten.
Waarom we dit artikel schrijven kan ik je horen denken. Dat heeft te maken met bedrijven die nog steeds richten op aandeelhouderswaarde. Er zijn veel aandeelhouders die willen dat een bedrijf alleen maar successen beleefd om hun eigen waarde te verhogen, meer geld te krijgen op die berg geld die toch al hoog is. De topman van dat bedrijf krijgt er dan een mooie bonus bij, op die geldberg die ongeveer even hoog is als die van de aandeelhouder.
Maar worden deze mensen écht gelukkiger van al dat geld dat ze extra krijgen? Het is niet bewezen uit onderzoeken. Hoe me er geld, hoe meer zorgen je kunt hebben om het ook weer kwijt te raken.
Geld is een middel. Laten we dat ten alle tijden voorop stellen. Met geld kunnen we veel meer mensen gelukkig maken dan jij alleen jij als persoon. En dat brengt weer veel geluk naar jezelf terug. Dus een focus op aandeelhouderswaarde is het laatste wat je als organisatie moet doen. Focus je op mensen, op je missie en op je betekenis. Wanneer die focus goed is, komt het geld op de juiste plekken terecht. Onder aan de streep vergroot je daarmee ook de aandeelhouderswaarde, als dank voor het risico dat zij hebben genomen.
Moraal van het verhaal: geld is geen doel, geld is geen macht, geld is een middel voor betekenis!
Er is iets geks met geld. Van oudsher is het een ruilmiddel om verschillende waardes naar één middel terug te brengen. Een koe ruilen tegen een bloemkool voelde niet eerlijk. Meerdere bloemkolen konden niet worden bewaard, dus ontstond er één ruilmiddel: geld. Daarnaast gebruiken we geld ook om gelukkig te zijn. Maar maakt geld écht gelukkig? En hoe moet je daarmee om gaan als bedrijf?
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar of geld gelukkig maakt. De wetenschappers zijn het niet helemaal met elkaar eens. Twee onderzoekers van de Amerikaanse Princeton University hebben zich over deze vraag gebogen en ontdekten dat geld tot op zekere hoogte gelukkig maakt. Tot de grens van 75.000 euro per jaar maakt geld gelukkig. Kom je daar bovenuit, dan maakt het niet direct gelukkiger. Andere onderzoekers concludeerden in 2021 dat er geen echte grens is van de hoogte van geld, maar wel dat geld gelukkiger maakt. Weer een andere onderzoek beweert dat niet het hoeveelheid geld, maar wat je ermee doet gelukkig maakt. Voor al deze onderzoeken lees je dit artikel in de Quest
Geluk is tot zekere hoogte dus afhankelijk van de hoeveelheid geld dat je hebt. Niet iedereen in de wereld heeft toegang tot genoeg geld om gelukkig te zijn. Ook hier in Nederland heerst er nog steeds armoede, een bepaald bestaansminimum is dan waar we over praten.
Waarom we dit artikel schrijven kan ik je horen denken. Dat heeft te maken met bedrijven die nog steeds richten op aandeelhouderswaarde. Er zijn veel aandeelhouders die willen dat een bedrijf alleen maar successen beleefd om hun eigen waarde te verhogen, meer geld te krijgen op die berg geld die toch al hoog is. De topman van dat bedrijf krijgt er dan een mooie bonus bij, op die geldberg die ongeveer even hoog is als die van de aandeelhouder.
Maar worden deze mensen écht gelukkiger van al dat geld dat ze extra krijgen? Het is niet bewezen uit onderzoeken. Hoe me er geld, hoe meer zorgen je kunt hebben om het ook weer kwijt te raken.
Er is iets geks met geld. Van oudsher is het een ruilmiddel om verschillende waardes naar één middel terug te brengen. Daarnaast gebruiken we geld ook om gelukkig te zijn. Maar maakt geld écht gelukkig? En hoe moet je daarmee om gaan als bedrijf?
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar of geld gelukkig maakt. De wetenschappers zijn het niet helemaal met elkaar eens. Twee onderzoekers van de Amerikaanse Princeton University zich over deze vraag en ontdekten dat geld tot op zekere hoogte gelukkig maakt. Tot de grens van 75.000 euro per jaar maakt geld gelukkig. Kom je daar bovenuit, dan maakt het niet direct gelukkiger. Andere onderzoekers concludeerden in 2021 dat er geen echte grens is, maar dat geld gelukkiger maakt. Weer een andere onderzoek beweert dat niet het hoeveelheid geld, maar wat je ermee doet gelukkig maakt. Voor al deze onderzoeken lees je dit artikel in de Quest.
Geluk is tot zekere hoogte dus afhankelijk van de hoeveelheid geld dat je hebt. Niet iedereen in de wereld heeft toegang tot genoeg geld om gelukkig te zijn. Ook hier in Nederland heerst er nog steeds armoede, een bepaald bestaansminimum is dan waar we over praten.
Waarom we dit artikel schrijven kan ik je horen denken. Dat heeft te maken met bedrijven die nog steeds richten op aandeelhouderswaarde. Er zijn veel aandeelhouders die willen dat een bedrijf alleen maar successen beleefd om hun eigen waarde te verhogen, meer geld te krijgen op die berg geld die toch al hoog is. De topman krijgt er dan een mooie bonus bij, op die berg die minimaal even hoog is als die van de aandeelhouder.
Maar worden deze mensen écht gelukkiger van al dat geld dat ze extra krijgen? Het is niet bewezen uit onderzoeken. Hoe me er geld, hoe meer zorgen je kunt hebben om het ook weer kwijt te raken.
Geld is een middel. Laten we dat ten alle tijden voorop stellen. Met geld kunnen we veel meer mensen gelukkig maken dan jij alleen jij als persoon. En dat brengt weer veel geluk naar jezelf terug. Dus een focus op aandeelhouderswaarde is het laatste wat je als organisatie moet doen. Focus je op mensen, op je missie en op je betekenis. Wanneer die focus goed is, komt het geld op de juiste plekken terecht. Onder aan de streep vergroot je daarmee ook de aandeelhouderswaarde, als dank voor het risico dat zij hebben genomen.
Moraal van het verhaal: geld is geen doel, geld is geen macht, geld is een middel voor betekenis!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: