Olga Saes van Xpeerience: "Het risico op een psychische aandoening te krijgen bijna 1 op 2, maar hoe reageer je hierop?" - Creating Heroes

Olga Saes van Xpeerience: Het risico op een psychische aandoening te krijgen bijna 1 op 2, maar hoe reageer je hierop?

Het Heldenmeldpunt heeft in mei een hoop nieuwe helden naar voren gebracht. Apeldoorners gaven de bedrijven die volgens hen van betekenis zijn aan via het meldpunt. Eén van deze bedrijven is Xpeerience! Vandaag een kort interview met Olga Saes over het prachtige bedrijf:

Jullie zijn aangemeld voor het Heldenmeldpunt, hoe voelt dat?

Het is hartstikke leuk dat mijn collega Lisa Poelstra ons heeft aangemeld bij het Heldenmeldpunt.

Wat is Xpeerience precies?

Vanuit het bedrijf Twomorrow is Xpeerience ontstaan, dit is een erg jong bedrijf (mei 2019) die o.a. MHFA trainingen geeft door ervaringsdeskundigen (Mental Health First Aid, eerste hulp bij psychische problemen).

Welke betekenis willen jullie toevoegen/ voegen jullie toe aan de samenleving?

Je kunt de krant niet openslaan of naar het journaal kijken of er komt wel iets voorbij over mensen met psychische problemen. In het hele leven is het risico om ooit een psychische aandoening te krijgen bijna 1 op 2 maar hoe reageer je hierop? Wat doe je? Maar vooral ook, wat kun je doen?

Waarom vinden jullie dat zo belangrijk?

We willen heel graag dat 5% van de Nederlandse bevolking een MHFA cursus heeft gevolgd net zoals de cijfers van de EHBO, daarnaast willen we het stigma doorbreken en zorgen dat psychische problemen meer bespreekbaar zijn en de kennis vergroten.

Wat vind je als ondernemer/ merk de grootste uitdaging?

In 2015 is de MHFA gestart in Nederland vanuit Australië, over 10 jaar hopen we ons doel bereikt te hebben dat 5% van de Nederlandse bevolking MHFA getraind is.

Zou je nog meer impact willen maken met je merk?

Jazeker daarom bieden we begin volgend jaar ook de training Youth Mental Health First Aid (YMHFA) aan, speciaal gericht op de jeugd.

Wat zou je iedere ondernemer willen meegeven?

Denk out of the box, er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden.

Olga Saes van Xpeerience: Het risico op een psychische aandoening te krijgen bijna 1 op 2, maar hoe reageer je hierop?

Het Heldenmeldpunt heeft in mei een hoop nieuwe helden naar voren gebracht. Apeldoorners gaven de bedrijven die volgens hen van betekenis zijn aan via het meldpunt. Eén van deze bedrijven is Xpeerience! Vandaag een kort interview met Olga Saes over het prachtige bedrijf:

Jullie zijn aangemeld voor het Heldenmeldpunt, hoe voelt dat?

Het is hartstikke leuk dat mijn collega Lisa Poelstra ons heeft aangemeld bij het Heldenmeldpunt.

Wat is Xpeerience precies?

Vanuit het bedrijf Twomorrow is Xpeerience ontstaan, dit is een erg jong bedrijf (mei 2019) die o.a. MHFA trainingen geeft door ervaringsdeskundigen (Mental Health First Aid, eerste hulp bij psychische problemen).

Welke betekenis willen jullie toevoegen/ voegen jullie toe aan de samenleving?

Je kunt de krant niet openslaan of naar het journaal kijken of er komt wel iets voorbij over mensen met psychische problemen. In het hele leven is het risico om ooit een psychische aandoening te krijgen bijna 1 op 2 maar hoe reageer je hierop? Wat doe je? Maar vooral ook, wat kun je doen?

Waarom vinden jullie dat zo belangrijk?

We willen heel graag dat 5% van de Nederlandse bevolking een MHFA cursus heeft gevolgd net zoals de cijfers van de EHBO, daarnaast willen we het stigma doorbreken en zorgen dat psychische problemen meer bespreekbaar zijn en de kennis vergroten.

Wat vind je als ondernemer/ merk de grootste uitdaging?

In 2015 is de MHFA gestart in Nederland vanuit Australië, over 10 jaar hopen we ons doel bereikt te hebben dat 5% van de Nederlandse bevolking MHFA getraind is.

Zou je nog meer impact willen maken met je merk?

Jazeker daarom bieden we begin volgend jaar ook de training Youth Mental Health First Aid (YMHFA) aan, speciaal gericht op de jeugd.

Wat zou je iedere ondernemer willen meegeven?

Denk out of the box, er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden.

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.