Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Als Creating Heroes zijn we samen met al onze helden en bondgenoten op een missie. Iedere organisatie werkt vanuit betekenis. Hierdoor zijn de betekenisvolle producten en diensten die zij aanbieden de standaard, en hebben bullsh!t-producten en diensten geen bestaansrecht meer. Om die reden doen wij de volgende oproep aan iedere organisatie: Denk als een familiebedrijf.
Waarom denken als een familiebedrijf? Dat komt omdat familiebedrijven niet alleen denken aan nu, maar ook aan later. Zij willen namelijk dat hun bedrijf ook voor de volgende generatie nog bestaat. En dit is een wezenlijk verschil met veel andere organisaties.
In de afgelopen jaren dat wij bezig zijn met onze beweging hebben we gemerkt dat de denkwijze bij de ondernemers en directies vooral op de korte termijn gericht is. Hoe kunnen wij onze klanten bedienen? Hoe verhogen wij volgend jaar de winst? Hoe kunnen we volgend jaar ons medewerkerstevredenheidcijfer omhoog duwen? Hoe verkrijgen wij meer leads? Zo maar een aantal vraagstukken die in de meeste directiekamers worden gesteld.
Is dat raar? Ja en nee. Tuurlijk zijn dit belangrijke vragen, wat een slecht korte termijn resultaat heeft een enorm effect op de toekomst. Maar het is wel raar als je kijkt naar de toekomst. Zoals gezegd denken familiebedrijven aan de toekomst, aan de volgende generaties. En dat is precies wat je als organisatie ook moet doet. Denk aan de lange termijn.
Dat dit lastig is, snappen we maar al te goed. Sommige ondernemers hebben zelf hun bedrijf opgezet en denken in de komende 5 jaar te stoppen met werken. Waarom zou je dan aan de lange termijn denken? De belangrijkste reden is omdat jouw organisatie, jouw merk groter is dan jijzelf. Als merk wil je iets achterlaten. En dan moet je niet alleen aan jezelf denken.
Binnen familiebedrijven denken ze aan de volgende generatie dochters, zoons, nichten of neven die het bedrijf over nemen. Wellicht heb jij nog niet direct een overnamekandidaat, maar dat is natuurlijk wel een mogelijkheid. Het gaat namelijk om het stellen van een helder en duidelijke missie. De grote opdracht die je als merk hebt te doen in de wereld. Of je wereld nu je directe vestigingsplaats, de gemeente, de provincie, het land of de hele aarde is. Je hebt een opdracht te doen om écht van betekenis te zijn. Daarmee bouw je een merk voor de lange termijn. Een merk dat over 20 jaar ook nog bestaat en een belangrijke waarde heeft. Dat geeft bestaansrecht. Uit onderzoek van Meaningful Brands & Havas Groep blijkt dat 75 % van de merken makkelijk kan verdwijnen en daarmee makkelijk te vervangen is. Dus geen bestaansrecht heeft.
Als wij met ondernemers in gesprek zijn over het onderwerp betekenis ondernemen, dan praten zij vaak over de directe betekenis voor de klant. Ondanks dat dit een belangrijk aspect van betekenis is, gaat de échte betekenis verder dan alleen klantbetekenis. Daarvoor hebben wij de impactcirkel ontworpen. Hierbij kun je kijken waarop je merk impact kan maken op 6 verschillende niveaus:
De laatste 6 niveaus zijn de wereld waarin je niet directe invloed hebt, maar wel veel effecten kunt creëren. Door op één van deze niveaus te focussen, creëer je een merk dat voor de lange termijn is én die op de volgende generaties positieve impact heeft.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Voor veel familiebedrijven is de kern van hun organisatie heilig. Deze kern wordt samengevat in een missie met handelingsperspectief. Daarom omschrijven wij de missie dan ook als grote opdracht. De belangrijkste vraag die je jouw eigen organisatie kunt stellen is: Wanneer is het af? Wanneer hebben wij bereikt wat we willen bereiken? Hierdoor focus je jezelf op de impact die je wilt maken in de bovenstaande 6 niveaus.
Deze missie is als een kompas in je organisatie. Daarmee trek je mensen en klanten aan, zorg je voor interne betrokkenheid en jaag je innovaties aan. Alles om de missie te kunnen bereiken. De merkreis is hierbij een belangrijke tool. Dit zijn alle haltes die je moet doorlopen om een sterk en betekenisvol merk te creëren. Lees meer over de merkreis.
Alleen denken helpt je niet verder. Het is belangrijk om groot te denken, verder dan alleen jezelf als organisatie. Omschrijf wat jouw merk te doen heeft en ga het dan ook doen. Maak van je missie verschillende deelmissies, en van je deelmissies concrete acties. Wil je meer weten over hoe je groot denkt en daar enkele opdrachten bij ontvangen? Download dan het kosteloze heldenmerk-pakket en ga op merkreis!
Als Creating Heroes zijn we samen met al onze helden en bondgenoten op een missie. Iedere organisatie werkt vanuit betekenis. Hierdoor zijn de betekenisvolle producten en diensten die zij aanbieden de standaard, en hebben bullsh!t-producten en diensten geen bestaansrecht meer. Om die reden doen wij de volgende oproep aan iedere organisatie: Denk als een familiebedrijf.
Waarom denken als een familiebedrijf? Dat komt omdat familiebedrijven niet alleen denken aan nu, maar ook aan later. Zij willen namelijk dat hun bedrijf ook voor de volgende generatie nog bestaat. En dit is een wezenlijk verschil met veel andere organisaties.
In de afgelopen jaren dat wij bezig zijn met onze beweging hebben we gemerkt dat de denkwijze bij de ondernemers en directies vooral op de korte termijn gericht is. Hoe kunnen wij onze klanten bedienen? Hoe verhogen wij volgend jaar de winst? Hoe kunnen we volgend jaar ons medewerkerstevredenheidcijfer omhoog duwen? Hoe verkrijgen wij meer leads? Zo maar een aantal vraagstukken die in de meeste directiekamers worden gesteld.
Is dat raar? Ja en nee. Tuurlijk zijn dit belangrijke vragen, wat een slecht korte termijn resultaat heeft een enorm effect op de toekomst. Maar het is wel raar als je kijkt naar de toekomst. Zoals gezegd denken familiebedrijven aan de toekomst, aan de volgende generaties. En dat is precies wat je als organisatie ook moet doet. Denk aan de lange termijn.
Dat dit lastig is, snappen we maar al te goed. Sommige ondernemers hebben zelf hun bedrijf opgezet en denken in de komende 5 jaar te stoppen met werken. Waarom zou je dan aan de lange termijn denken? De belangrijkste reden is omdat jouw organisatie, jouw merk groter is dan jijzelf. Als merk wil je iets achterlaten. En dan moet je niet alleen aan jezelf denken.
Binnen familiebedrijven denken ze aan de volgende generatie dochters, zoons, nichten of neven die het bedrijf over nemen. Wellicht heb jij nog niet direct een overnamekandidaat, maar dat is natuurlijk wel een mogelijkheid. Het gaat namelijk om het stellen van een helder en duidelijke missie. De grote opdracht die je als merk hebt te doen in de wereld. Of je wereld nu je directe vestigingsplaats, de gemeente, de provincie, het land of de hele aarde is. Je hebt een opdracht te doen om écht van betekenis te zijn. Daarmee bouw je een merk voor de lange termijn. Een merk dat over 20 jaar ook nog bestaat en een belangrijke waarde heeft. Dat geeft bestaansrecht. Uit onderzoek van Meaningful Brands & Havas Groep blijkt dat 75 % van de merken makkelijk kan verdwijnen en daarmee makkelijk te vervangen is. Dus geen bestaansrecht heeft.
Als wij met ondernemers in gesprek zijn over het onderwerp betekenis ondernemen, dan praten zij vaak over de directe betekenis voor de klant. Ondanks dat dit een belangrijk aspect van betekenis is, gaat de échte betekenis verder dan alleen klantbetekenis. Daarvoor hebben wij de impactcirkel ontworpen. Hierbij kun je kijken waarop je merk impact kan maken op 6 verschillende niveaus:
De laatste 6 niveaus zijn de wereld waarin je niet directe invloed hebt, maar wel veel effecten kunt creëren. Door op één van deze niveaus te focussen, creëer je een merk dat voor de lange termijn is én die op de volgende generaties positieve impact heeft.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Voor veel familiebedrijven is de kern van hun organisatie heilig. Deze kern wordt samengevat in een missie met handelingsperspectief. Daarom omschrijven wij de missie dan ook als grote opdracht. De belangrijkste vraag die je jouw eigen organisatie kunt stellen is: Wanneer is het af? Wanneer hebben wij bereikt wat we willen bereiken? Hierdoor focus je jezelf op de impact die je wilt maken in de bovenstaande 6 niveaus.
Deze missie is als een kompas in je organisatie. Daarmee trek je mensen en klanten aan, zorg je voor interne betrokkenheid en jaag je innovaties aan. Alles om de missie te kunnen bereiken. De merkreis is hierbij een belangrijke tool. Dit zijn alle haltes die je moet doorlopen om een sterk en betekenisvol merk te creëren. Lees meer over de merkreis.
Alleen denken helpt je niet verder. Het is belangrijk om groot te denken, verder dan alleen jezelf als organisatie. Omschrijf wat jouw merk te doen heeft en ga het dan ook doen. Maak van je missie verschillende deelmissies, en van je deelmissies concrete acties. Wil je meer weten over hoe je groot denkt en daar enkele opdrachten bij ontvangen? Download dan het kosteloze heldenmerk-pakket en ga op merkreis!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: