6 boeken met toffe heldenverhalen

Boeken zijn al eeuwenlang een mooie manier om verhalen te vertellen. Er zijn ook een mooi aantal boeken met verhalen van helden en hun heldenbedrijven. In dit artikel geven we je de top 6 van deze boeken.

1. A book about Innocent

Innocent is een mooi bedrijf, ze willen iedereen die gezond wil leven met Innocent een product bieden dat zo gezond is dat het echt goed voor ze is. In het boek volg je de drie vrienden Rich, Jon & Adam in de beginfase van hun bedrijf. De hobbelige weg naar succes met een gezond drankje is in een mooie en luchtige manier beschreven in dit boek. Een aanrader voor iedereen die inspiratie wil halen uit een boek van een heldenbedrijf.

Bekijk meer over ‘A book about Innocent’ op Bol.com

2. Start something that matters

Nog een mooi heldenverhaal van een heldenbedrijf is het verhaal van Tomorrow Shoes, beter bekend als TOMS. Het verhaal van Blake Mycoskie wordt beschreven in het boek Start Something That Matters. In dit boek lees je het verhaal van Mycoskie die op zoek is naar zingeving in zijn leven en dat niet vindt in zijn huidige baan. Hoe hij uiteindelijk op het idee van TOMS kwam en wat hij jou als ondernemer adviseert lees je in dit boek.

Bekijk meer over Start Something That Matters op YouBeDo

3. Elon Musk

Iedereen kent Tesla, veel mensen kennen SpaceX en ook Paypal is bij veel mensen wel bekend. Al deze bedrijven hebben één ding gemeen: Ze zijn opgericht door Elon Musk! In de biografie van Elon Musk lees je het heroïsche verhaal van de visionair die Musk is, maar ook wat de schaduwkant van dit verhaal is. Zo gaat Musk totaal niet goed om met zijn personeel. Al met al een erg inspirerend boek voor ieder ondernemende persoon.

Bekijk meer over Elon Musk op YouBeDo

4. Vis!

Ken je dat? Zo’n afdeling of bedrijf waar je echt niet wil werken, omdat de sfeer compleet verpest is? In het boek volg je een manager die een totaal ingedutte afdeling tot haar beschikking krijgt. Iedereen om de manager wenst haar succes en lopen met een grote boog om de afdeling heen. In vele pauzes gaat de manager langs Seattle’s Pike Place Vismarkt – een markt die bekend staat om het bruisende karakter – dat haar inspiratie geeft om haar eigen afdeling te laten bruisen. In het boek leer je 4 ingrediënten om in je eigen bedrijf de boel te laten bruisen.

Bekijk meer over Vis! op Bol.com

5. Steve Jobs

We hebben Elon Musk al besproken, dan kan de andere visionair niet ontbreken. Steve Jobs kent iedereen natuurlijk van Apple, dat hij tot twee keer toe tot leven heeft gewekt. Wat veel mensen niet weten is dat Jobs ook het bedrijf Pixar mede heeft opgericht, bekend van zijn animatiefilms.

In dit boek lees je over het turbulente leven Jobs, de hobbels die hij is tegengekomen, hoe Jobs hierop handelde en hoe blijf vasthouden aan zijn visie. Net als bij Musk lees je hier hoe de omgang met personeel verloopt bij Jobs. En dat is niet echt heel vriendelijk. Een erg boeiend boek over een boeiend persoon.

Bekijk meer over Steve Jobs op YouBeDo

6. Eckart’s notes

In het boek Eckart’s notes geeft Eckart Wintzen zijn succesformule weer hoe zijn bedrijf BSO liet groeien van een eenmanszaak naar een multinational. Het boek leest erg prettig en praktisch weg en geeft een mooi kijkje in het leven van Wintzen, geeft je ideeën en praktische tips. Het is een heel goed boek voor iedere ondernemer die net als Wintzen wil laten groeien. Wintzen bedacht daarvoor zijn bekende ‘cel-structuur’. Het boek is daarnaast ook mooi vormgegeven, wat echt eruit ziet als het notitieboekje van Wintzen.

Bekijk meer over Eckart’s notes op YouBeDo

Heb jij ook een boek (of boeken) gelezen van een echt heldenbedrijf of van een heldenverhaal? Laat ze achter op welkom@creatingheroes.nl, dan kunnen we dit artikel blijven aanvullen 😊.

Wil je iedere week inspirerende artikelen ontvangen in je mailbox?
Meld je dan aan voor de heldenpost:

Ik ben begonnen met ondernemen omdat ik een verandering wil maken in het vak marketing. Marketing is namelijk ziek, teveel bedrijven passen misleiding toe om er zelf beter van te worden. Daarom help ik graag bedrijven die het anders doen! Niet meer streven naar winstmaximalisatie ten koste van de klanten, maar streven naar winstmaximalisatie met de klant en de maatschappij!

Streef naar enthousiaste en blije klanten, want die zijn aanstekelijk. Zorg dus voor een enthousiaste klantenvirus!

Over FreekSidekick gericht op strategie, marketing en klanthousiasme
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.