• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

De angst om held te zijn..

Heldenmerken zijn merken die de drive hebben om positieve impact te maken! Maar held zijn is niet makkelijk, we komen vaak de angst tegen om held te zijn. Wat dat is? Dat lees je in dit artikel.

Wat is dan de angst?

Als heldenmerk ga je voor je missie staan, je staat op voor een belangrijke zaak, waarop je met je bedrijf impact voor wil maken. Door zo voor een onderwerp te gaan staan, zul je veel medestanders krijgen: Mensen die je verhaal omarmen en je willen helpen om je doelen te halen.

Maar waar medestanders zijn, zijn ook tegenstanders. Mensen die met of zonder argumenten je tegen gaan werken, omdat ze niet geloven in dat gene wat je zegt. Mensen die je op de vingers kijken én elke stap die je zet zullen wegen.

Dit laatste kan behoorlijke angstig zijn, voor veel ondernemers en directeuren is dit een vervelende bijkomstigheid. De angst om held te zijn is dat je niet weet wat er over je heen gaat komen wanneer je ergens voor staat.

“Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. “

Held zijn, waarom wil je dat eigenlijk?

Dan blijft er natuurlijk wel de vraag staan: waarom wil je eigenlijk een held zijn? Je wilt held zijn, omdat je het belangrijk vindt om een positieve impact te maken. Je vindt echt dat er iets moet veranderen in de maatschappij, binnen het milieu of binnen je branche. Je ziet dat dingen niet goed gaat én jij hebt de drive om daar iets in te willen veranderen.

Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. Dan is het tijd om met jouw verhaal naar buiten te komen én er echt voor te gaan. Want het held-zijn brengt je hele mooie dingen: Je bedrijf krijgt een netwerk van mensen die dezelfde kernwaarden hebben. En dat werkt heel prettig!

Sta voor je verhaal!

Is het moeilijk om held te zijn? Ja en nee, als we onze eigen helden mogen geloven. Nee, want het is voor jou natuurlijk om voor the good cause te vechten. Maar het is ergens ook lastig, omdat je uit je comfortzone moet komen en echt voor je verhaal te gaan staan.

Zorg er dan ook voor dat je jouw merkidentiteit heel helder hebt, dat je precies weet waar je voor staat met je bedrijf. Denk van tevoren goed na over het verhaal dat je tegenstanders zullen gebruiken tegen jouw verhaal. Wanneer je hier van tevoren op instelt, weet iedereen binnen je bedrijf hoe je hierop kunt reageren.

Voor een heldenbedrijf is het erg goed om gebruik te maken van storytelling. Storytelling is het strategische instrument om je verhaal te vertellen. Je verhaal is namelijk waarom mensen tot je aangetrokken worden. Belangrijk binnen storytelling is om ook lastige keuzes en mislukkingen te delen. Dit maakt je bedrijf nog krachtiger, omdat je transparant en echt bent!

Heb jij angst om held te zijn? Of heb je juist een drive om positieve impact te maken?

De angst om held te zijn..

Heldenmerken zijn merken die de drive hebben om positieve impact te maken! Maar held zijn is niet makkelijk, we komen vaak de angst tegen om held te zijn. Wat dat is? Dat lees je in dit artikel.

Wat is dan de angst?

Als heldenmerk ga je voor je missie staan, je staat op voor een belangrijke zaak, waarop je met je bedrijf impact voor wil maken. Door zo voor een onderwerp te gaan staan, zul je veel medestanders krijgen: Mensen die je verhaal omarmen en je willen helpen om je doelen te halen.

Maar waar medestanders zijn, zijn ook tegenstanders. Mensen die met of zonder argumenten je tegen gaan werken, omdat ze niet geloven in dat gene wat je zegt. Mensen die je op de vingers kijken én elke stap die je zet zullen wegen.

Dit laatste kan behoorlijke angstig zijn, voor veel ondernemers en directeuren is dit een vervelende bijkomstigheid. De angst om held te zijn is dat je niet weet wat er over je heen gaat komen wanneer je ergens voor staat.

“Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. “

Held zijn, waarom wil je dat eigenlijk?

Dan blijft er natuurlijk wel de vraag staan: waarom wil je eigenlijk een held zijn? Je wilt held zijn, omdat je het belangrijk vindt om een positieve impact te maken. Je vindt echt dat er iets moet veranderen in de maatschappij, binnen het milieu of binnen je branche. Je ziet dat dingen niet goed gaat én jij hebt de drive om daar iets in te willen veranderen.

Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. Dan is het tijd om met jouw verhaal naar buiten te komen én er echt voor te gaan. Want het held-zijn brengt je hele mooie dingen: Je bedrijf krijgt een netwerk van mensen die dezelfde kernwaarden hebben. En dat werkt heel prettig!

Sta voor je verhaal!

Is het moeilijk om held te zijn? Ja en nee, als we onze eigen helden mogen geloven. Nee, want het is voor jou natuurlijk om voor the good cause te vechten. Maar het is ergens ook lastig, omdat je uit je comfortzone moet komen en echt voor je verhaal te gaan staan.

Zorg er dan ook voor dat je jouw merkidentiteit heel helder hebt, dat je precies weet waar je voor staat met je bedrijf. Denk van tevoren goed na over het verhaal dat je tegenstanders zullen gebruiken tegen jouw verhaal. Wanneer je hier van tevoren op instelt, weet iedereen binnen je bedrijf hoe je hierop kunt reageren.

Voor een heldenbedrijf is het erg goed om gebruik te maken van storytelling. Storytelling is het strategische instrument om je verhaal te vertellen. Je verhaal is namelijk waarom mensen tot je aangetrokken worden. Belangrijk binnen storytelling is om ook lastige keuzes en mislukkingen te delen. Dit maakt je bedrijf nog krachtiger, omdat je transparant en echt bent!

Heb jij angst om held te zijn? Of heb je juist een drive om positieve impact te maken?

Misschien vind je dit ook interessant:

De clash tussen de ontwerper en de SEO-specialist

02/05/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Een interview met de helden van Uitgestelde Kinderfeestjes!

23/05/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Verwachtingen managen? Kijk naar je identiteit, merkbelofte en klantbeloften!

16/06/2022/door Freek
Storytelling

Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties

09/06/2022/door Freek
Doelen stellen

Innoveren vanuit grote trends

02/06/2022/door Freek
Boost je merketingkennis
6 boeken met toffe heldenverhalen 6 toffe boeken met heldenverhalen Het HeldenDNA (de merkidentiteit) van het merk Floooow Het HeldenDNA van Floooow
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel