De angst om held te zijn..

Heldenmerken zijn merken die de drive hebben om positieve impact te maken! Maar held zijn is niet makkelijk, we komen vaak de angst tegen om held te zijn. Wat dat is? Dat lees je in dit artikel.

Wat is dan de angst?

Als heldenmerk ga je voor je missie staan, je staat op voor een belangrijke zaak, waarop je met je bedrijf impact voor wil maken. Door zo voor een onderwerp te gaan staan, zul je veel medestanders krijgen: Mensen die je verhaal omarmen en je willen helpen om je doelen te halen.

Maar waar medestanders zijn, zijn ook tegenstanders. Mensen die met of zonder argumenten je tegen gaan werken, omdat ze niet geloven in dat gene wat je zegt. Mensen die je op de vingers kijken én elke stap die je zet zullen wegen.

Dit laatste kan behoorlijke angstig zijn, voor veel ondernemers en directeuren is dit een vervelende bijkomstigheid. De angst om held te zijn is dat je niet weet wat er over je heen gaat komen wanneer je ergens voor staat.

“Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. “

Held zijn, waarom wil je dat eigenlijk?

Dan blijft er natuurlijk wel de vraag staan: waarom wil je eigenlijk een held zijn? Je wilt held zijn, omdat je het belangrijk vindt om een positieve impact te maken. Je vindt echt dat er iets moet veranderen in de maatschappij, binnen het milieu of binnen je branche. Je ziet dat dingen niet goed gaat én jij hebt de drive om daar iets in te willen veranderen.

Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. Dan is het tijd om met jouw verhaal naar buiten te komen én er echt voor te gaan. Want het held-zijn brengt je hele mooie dingen: Je bedrijf krijgt een netwerk van mensen die dezelfde kernwaarden hebben. En dat werkt heel prettig!

Sta voor je verhaal!

Is het moeilijk om held te zijn? Ja en nee, als we onze eigen helden mogen geloven. Nee, want het is voor jou natuurlijk om voor the good cause te vechten. Maar het is ergens ook lastig, omdat je uit je comfortzone moet komen en echt voor je verhaal te gaan staan.

Zorg er dan ook voor dat je jouw merkidentiteit heel helder hebt, dat je precies weet waar je voor staat met je bedrijf. Denk van tevoren goed na over het verhaal dat je tegenstanders zullen gebruiken tegen jouw verhaal. Wanneer je hier van tevoren op instelt, weet iedereen binnen je bedrijf hoe je hierop kunt reageren.

Voor een heldenbedrijf is het erg goed om gebruik te maken van storytelling. Storytelling is het strategische instrument om je verhaal te vertellen. Je verhaal is namelijk waarom mensen tot je aangetrokken worden. Belangrijk binnen storytelling is om ook lastige keuzes en mislukkingen te delen. Dit maakt je bedrijf nog krachtiger, omdat je transparant en echt bent!

Heb jij angst om held te zijn? Of heb je juist een drive om positieve impact te maken?

De angst om held te zijn..

Heldenmerken zijn merken die de drive hebben om positieve impact te maken! Maar held zijn is niet makkelijk, we komen vaak de angst tegen om held te zijn. Wat dat is? Dat lees je in dit artikel.

Wat is dan de angst?

Als heldenmerk ga je voor je missie staan, je staat op voor een belangrijke zaak, waarop je met je bedrijf impact voor wil maken. Door zo voor een onderwerp te gaan staan, zul je veel medestanders krijgen: Mensen die je verhaal omarmen en je willen helpen om je doelen te halen.

Maar waar medestanders zijn, zijn ook tegenstanders. Mensen die met of zonder argumenten je tegen gaan werken, omdat ze niet geloven in dat gene wat je zegt. Mensen die je op de vingers kijken én elke stap die je zet zullen wegen.

Dit laatste kan behoorlijke angstig zijn, voor veel ondernemers en directeuren is dit een vervelende bijkomstigheid. De angst om held te zijn is dat je niet weet wat er over je heen gaat komen wanneer je ergens voor staat.

“Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. “

Held zijn, waarom wil je dat eigenlijk?

Dan blijft er natuurlijk wel de vraag staan: waarom wil je eigenlijk een held zijn? Je wilt held zijn, omdat je het belangrijk vindt om een positieve impact te maken. Je vindt echt dat er iets moet veranderen in de maatschappij, binnen het milieu of binnen je branche. Je ziet dat dingen niet goed gaat én jij hebt de drive om daar iets in te willen veranderen.

Wanneer die drive bezit van je heeft genomen staat je niets anders te doen: Jij moet de held zijn. Dan is het tijd om met jouw verhaal naar buiten te komen én er echt voor te gaan. Want het held-zijn brengt je hele mooie dingen: Je bedrijf krijgt een netwerk van mensen die dezelfde kernwaarden hebben. En dat werkt heel prettig!

Sta voor je verhaal!

Is het moeilijk om held te zijn? Ja en nee, als we onze eigen helden mogen geloven. Nee, want het is voor jou natuurlijk om voor the good cause te vechten. Maar het is ergens ook lastig, omdat je uit je comfortzone moet komen en echt voor je verhaal te gaan staan.

Zorg er dan ook voor dat je jouw merkidentiteit heel helder hebt, dat je precies weet waar je voor staat met je bedrijf. Denk van tevoren goed na over het verhaal dat je tegenstanders zullen gebruiken tegen jouw verhaal. Wanneer je hier van tevoren op instelt, weet iedereen binnen je bedrijf hoe je hierop kunt reageren.

Voor een heldenbedrijf is het erg goed om gebruik te maken van storytelling. Storytelling is het strategische instrument om je verhaal te vertellen. Je verhaal is namelijk waarom mensen tot je aangetrokken worden. Belangrijk binnen storytelling is om ook lastige keuzes en mislukkingen te delen. Dit maakt je bedrijf nog krachtiger, omdat je transparant en echt bent!

Heb jij angst om held te zijn? Of heb je juist een drive om positieve impact te maken?

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.