Is het moeilijk om held te zijn? Ja en nee, als we onze eigen helden mogen geloven. Nee, want het is voor jou natuurlijk om voor the good cause te vechten. Maar het is ergens ook lastig, omdat je uit je comfortzone moet komen en echt voor je verhaal te gaan staan.
Zorg er dan ook voor dat je jouw merkidentiteit heel helder hebt, dat je precies weet waar je voor staat met je bedrijf. Denk van tevoren goed na over het verhaal dat je tegenstanders zullen gebruiken tegen jouw verhaal. Wanneer je hier van tevoren op instelt, weet iedereen binnen je bedrijf hoe je hierop kunt reageren.
Voor een heldenbedrijf is het erg goed om gebruik te maken van storytelling. Storytelling is het strategische instrument om je verhaal te vertellen. Je verhaal is namelijk waarom mensen tot je aangetrokken worden. Belangrijk binnen storytelling is om ook lastige keuzes en mislukkingen te delen. Dit maakt je bedrijf nog krachtiger, omdat je transparant en echt bent!
Heb jij angst om held te zijn? Of heb je juist een drive om positieve impact te maken?