Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Ben je aan het oriënteren op het organiseren van een heidag, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? In dit artikel doorlopen we alle stappen voor het organiseren van een heidag. Daarbij ontvang je tips om van jouw heidag een succes te maken.
Een heidag is een speciaal georganiseerde dag waarop een team, afdeling of organisatie even weggaat van de dagelijkse werkomgeving om in alle rust te werken aan specifieke doelen. Het woord komt van het feit dat teams en deelnemers letterlijk de hei op trekken om los te komen van hun dagelijkse zaken. Maar een heidag kan net zo goed middenin de stad zijn op een inspirerende omgeving.
De teams gaan aan de slag met bijvoorbeeld de strategische planning, teambuilding of innovatie. Weg van de afleidingen op kantoor biedt een heidag de perfecte kans om samen te brainstormen, belangrijke dialogen te hebben en creatieve oplossingen te vinden.
Of je nu in een inspirerende vergaderlocatie midden in de natuur zit of een creatieve ruimte in de stad, een heidag geeft energie en nieuwe inzichten die je meeneemt naar de werkvloer. Het is dé manier om samen vooruit te kijken en plannen te smeden voor de toekomst.
Om van je heidag een succes te maken doorloop je een aantal belangrijke stappen. Deze stappen zijn:
Het allereerste wat je moet doen wanneer je een heisessie gaat plannen is om het doel zeer duidelijk te maken. Pas wanneer iedereen weet waaraan er gewerkt gaat worden, kun je een succesvol heiprogramma ontwikkelen. Waar veel heidagen in stuk lopen is dat er te veel doelen gesteld worden. Door te veel doelen te stellen, krijg je versnippering en bereik je er geen.
Het belangrijkste is om één centraal doel te stellen voor deze dag, zodat je het programma op dit doel kunt aanpassen. Een aantal voorbeelden van doelen voor een heidag zijn:
Belangrijk is dat je precies weet welke output je wilt krijgen. Wil je bijvoorbeeld de betekenis van je merk ontdekken? Dan is een praatplaat over je betekenis of de betekenis uitgeschreven op een half A4 de output. Op die manier maak je het doel erg concreet voor jezelf.
Wanneer je het doel hebt gesteld, is het tijd voor de voorbereiding. Want je wilt wel dat dit doel ook daadwerkelijk wordt bereikt. Het vervelende is namelijk dat jij als organisator enorm enthousiast bent. Eindelijk heb je de juiste mensen bij elkaar om alle punten te bespreken die je wilt. De grootste valkuil is dat je dan te veel doet. Je knijpt ze uit, waardoor de uitkomst van minder niveau is. Daarom is het belangrijk om tijdens de planning van je heisessie rekening te houden met:
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Met het doel en de planning heb je al een goede voorbereiding voor je heisessie. Nu ga je door naar het inhoudelijke gedeelte van de dag. Je wilt namelijk dat je doel ook daadwerkelijk gehaald gaat worden. Welke activiteiten zet je in om de deelnemers tot de kern te laten komen? We kunnen de werkvormen en oefeningen in een aantal categorieën onderverdelen:
Als je aan een nieuw onderdeel van je dag begint, dan is het vaak rumourig. Mensen komen net binnen, pakken nog snel wat te drinken of gaan nog even snel naar het toilet. Om de focus te krijgen ga je aan de slag met energizers. Dit is een korte oefening om van modus te veranderen. Belangrijk is dat de energizers niets met het onderwerp van de heisessie te maken hebben. Het heeft echt als doel om energie te geven en de focus in de groep te leggen. Een voorbeeld van een energizer is:
De associeerbal: Ga aan de slag met de associeerbal! Vorm als groep een grote kring en zorg voor een kleine bal. Als facilitator begin je door de bal naar een deelnemer te gooien en een willekeurig woord te roepen. De deelnemer vangt de bal, associeert snel op jouw woord, en gooit de bal door naar iemand anders, terwijl hij of zij het nieuwe woord roept. Als jij bijvoorbeeld begint met ‘huis’, zegt de volgende ‘wonen’ en die daarop ‘Hugo de Jonge’. Zo blijft de bal rondgaan en worden steeds nieuwe woorden geassocieerd. Raakt de inspiratie op? Geen probleem, begin gewoon met een nieuw woord en ga door!
De thema-aftrappers doen letterlijk wat het woord zegt: het thema aftrappen. Dit zijn korte oefeningen die de deelnemers kennis laten maken met het thema. Vooral in groepen waarin niet iedereen dagelijks met het thema werkt is dit een belangrijke stap. Je gaat op een laagdrempelige manier de eerste woorden ophalen voor het bereiken van je doel. Denk bijvoorbeeld aan een kletspot. Bedenk veel vragen die te maken hebben met je onderwerp, en zet deze op afzonderlijke kaartjes. Een voorbeeld is de betekenis-kletspot:
De betekenis-kletspot: De betekenis-kletspot is een geweldige manier om gesprekken op gang te brengen over het thema betekenis. Het helpt je om elkaar beter te leren kennen op een laagdrempelige manier. Trek om de beurt een kaart uit de pot met een vraag erop. Denk aan vragen zoals: ‘Welke documentaire heeft je kijk op de wereld veranderd?’ Sommige vragen zijn gericht, andere laten ruimte voor creatieve antwoorden. De persoon die de kaart trekt, leest de vraag voor en beantwoordt deze. Daarna ontstaat er een dialoog over de vraag, waardoor je samen de eerste inzichten over betekenis en drijfveren ontdekt.
De gerichte werkvormen zijn bedoeld om aan de slag te gaan met het doel van de dag. Het is natuurlijk erg afhankelijk van je doel welke werkvormen je inzet. Zorg er altijd voor dat het een spelvorm of energieke werkvorm is, waardoor mensen actief aan de slag willen gaan. Wil je bijvoorbeeld het proces verbeteren? Bouw dan met LEGO-steentjes het proces uit en kijk waar het verbeterd kan worden. Wil je aan de slag de betekenis van je organisatie? Maak bijvoorbeeld eens gebruik van de museum van de organisatie-oefening:
Museum van de organisatie-oefening: Deze werkvorm is perfect voor organisaties met een rijke geschiedenis vol verborgen betekenis. Het is tijd om terug te gaan naar de roots van jullie merk. Tijdens deze werkvorm creëer je letterlijk een museum vol hoogtepunten van jullie organisatie, samengesteld door de deelnemers. In groepen gaan zij op zoek naar de anekdotes die hen trots maken op het bedrijf. Deze verhalen zetten zij om in kunstwerken, die vervolgens worden tentoongesteld.
Tijdens een wandeling door het museum ontdek je de overeenkomsten tussen de stukken. Deze overeenkomsten vormen de eerste aanzet voor de thema’s die de betekenis van jullie organisatie weerspiegelen.
De laatste categorie van werkvormen zijn de afsluitende werkvormen. Dit zijn vormen waarmee je de dag afsluit en samenvat. Dit is de uitkomst en zorgt ervoor dat je het doel van de heidag behaalt. Dit kan een oefening zijn waarmee je een begroting maakt, een werkvorm waarmee je prioriteiten aanbrengt of een oefening waarmee je het thema samenvat. Een voorbeeld hiervan:
Missie-canvas: Met het missie-canvas breng je alle werkvormen over je visie en missie samen. Boven de horizon plaats je de visie-thema’s. Op de finishvlag zet je de missie neer en op de stappen van 1 tot en met 4 leg je de route vast die je aflegt om de missie te bereiken. Het missie-canvas helpt je om duidelijk en overzichtelijk je koers uit te stippelen.
Welke werkvormen je gaat inzetten is dus erg afhankelijk van je doel. Het is een combinatie van energizers, aftrappers en meerdere gerichte werkvormen. Je sluit de heisessie altijd of met een afsluitende werkvorm. Zorg voor een goed draaiboek met de juiste werkvormen en op de juiste momenten een pauze-moment. Laat de deelnemers tussendoor een fijne wandeling maken of een luchtje scheppen. Dat zorgt voor nieuwe energie. Het is beter om minder werkvormen in te zetten, waarmee die werkvormen met volle energie worden beleeft, dan teveel werkvormen waar de puf uit is.
Het is bij het selecteren van je werkvormen erg belangrijk dat je een goede tijdsplanning maakt. Energizers en thema-aftrappers zijn werkvormen die niet zoveel tijd nodig hebben. Voor de gerichte werkvormen hebben de deelnemers hun tijd wél echt nodig. Het kan daarom leuk en verstandig zijn om bij energizers een wekker te zetten. Zo weet iedereen dat je daarna door gaat naar het volgende onderdeel.
Na de juiste voorbereiding en een draaidoek met werkvormen en oefeningen kan de dag zelf beginnen. Het blijft belangrijk dat het doel in ogenschouw wordt genomen. Dat is datgene wat je wilt bereiken aan het einde van de dag (of dagen). Als facilitator is het belangrijk om het energieniveau van de groep in de gaten te houden. Wanneer de energie dreigt weg te ebben is het verstandig om een pauze in te lassen om daarna met een energizer te beginnen. Het draaiboek is dus niet in steen gegoten, maar is flexibel om enerzijds de groep energiek te houden en anderzijds het doel te bereiken.
Aan het einde sluit je de dag af met de resultaten die jullie die dag hebben behaald. Zorg ervoor dat er ergens (online) ruimte is om ideeën en aanvullingen achter te laten die men in de nastorm hebben bedacht.
Eén heidag is niet genoeg om het echt een succes te laten zijn. Een heisessie is vaak een kickstart voor een verder proces. Zorg er daarom voor dat je de deelnemers en andere personeelsleden blijft inspireren en informeren over het proces. Alle uitkomsten uit de heisessie documenteer je en stuur je naar alle belanghebbenden toe.
Op basis van de uitkomsten bepaal je een actieplan voor het verder inzetten van het thema binnen je organisatie. Stel je hebt als doel om een actieplan voor een campagne te bedenken, dan is de vervolgstap om de acties in te plannen, verantwoordelijken aan te koppelen en evaluatiemomenten te plannen.
Wanneer je aan de slag gaat met een heidag, dan is het belangrijk om rekeningen te houden met een aantal factoren. Hierin ontvang je een aantal tips voor een succesvolle heidag:
Meer over het verschil tussen discussie en dialoog leer je in de TEDxTalk van Fred Koolhoven:
Een goed georganiseerde heidag kan een wereld van verschil maken voor je team en organisatie. Het biedt een unieke kans om even uit de dagelijkse sleur te stappen en met frisse ogen naar de toekomst te kijken. Door samen in een inspirerende omgeving te werken aan strategische doelen, teambuilding en innovatie, versterk je niet alleen de samenwerking, maar creëer je ook ruimte voor creatieve oplossingen en nieuwe ideeën.
Een heidag zorgt ervoor dat iedereen weer op één lijn zit en zich volledig kan focussen op wat echt belangrijk is. Dit leidt tot betere communicatie en meer betrokkenheid na de heidag. Bovendien geeft het teamleden de kans om hun stem te laten horen en actief bij te dragen aan de gezamenlijke doelen.
Wil je meer weten over de verschillende werkvormen die je tijdens een heidag kunt inzetten om deze doelen te bereiken? Download dan onze whitepaper over werkvormen en ontdek hoe je jouw volgende heidag tot een groot succes kunt maken.
Ben je aan het oriënteren op het organiseren van een heidag, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? In dit artikel doorlopen we alle stappen voor het organiseren van een heidag. Daarbij ontvang je tips om van jouw heidag een succes te maken.
Een heidag is een speciaal georganiseerde dag waarop een team, afdeling of organisatie even weggaat van de dagelijkse werkomgeving om in alle rust te werken aan specifieke doelen. Het woord komt van het feit dat teams en deelnemers letterlijk de hei op trekken om los te komen van hun dagelijkse zaken. Maar een heidag kan net zo goed middenin de stad zijn op een inspirerende omgeving.
De teams gaan aan de slag met bijvoorbeeld de strategische planning, teambuilding of innovatie. Weg van de afleidingen op kantoor biedt een heidag de perfecte kans om samen te brainstormen, belangrijke dialogen te hebben en creatieve oplossingen te vinden.
Of je nu in een inspirerende vergaderlocatie midden in de natuur zit of een creatieve ruimte in de stad, een heidag geeft energie en nieuwe inzichten die je meeneemt naar de werkvloer. Het is dé manier om samen vooruit te kijken en plannen te smeden voor de toekomst.
Om van je heidag een succes te maken doorloop je een aantal belangrijke stappen. Deze stappen zijn:
Het allereerste wat je moet doen wanneer je een heisessie gaat plannen is om het doel zeer duidelijk te maken. Pas wanneer iedereen weet waaraan er gewerkt gaat worden, kun je een succesvol heiprogramma ontwikkelen. Waar veel heidagen in stuk lopen is dat er te veel doelen gesteld worden. Door te veel doelen te stellen, krijg je versnippering en bereik je er geen.
Het belangrijkste is om één centraal doel te stellen voor deze dag, zodat je het programma op dit doel kunt aanpassen. Een aantal voorbeelden van doelen voor een heidag zijn:
Belangrijk is dat je precies weet welke output je wilt krijgen. Wil je bijvoorbeeld de betekenis van je merk ontdekken? Dan is een praatplaat over je betekenis of de betekenis uitgeschreven op een half A4 de output. Op die manier maak je het doel erg concreet voor jezelf.
Wanneer je het doel hebt gesteld, is het tijd voor de voorbereiding. Want je wilt wel dat dit doel ook daadwerkelijk wordt bereikt. Het vervelende is namelijk dat jij als organisator enorm enthousiast bent. Eindelijk heb je de juiste mensen bij elkaar om alle punten te bespreken die je wilt. De grootste valkuil is dat je dan te veel doet. Je knijpt ze uit, waardoor de uitkomst van minder niveau is. Daarom is het belangrijk om tijdens de planning van je heisessie rekening te houden met:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Met het doel en de planning heb je al een goede voorbereiding voor je heisessie. Nu ga je door naar het inhoudelijke gedeelte van de dag. Je wilt namelijk dat je doel ook daadwerkelijk gehaald gaat worden. Welke activiteiten zet je in om de deelnemers tot de kern te laten komen? We kunnen de werkvormen en oefeningen in een aantal categorieën onderverdelen:
Als je aan een nieuw onderdeel van je dag begint, dan is het vaak rumourig. Mensen komen net binnen, pakken nog snel wat te drinken of gaan nog even snel naar het toilet. Om de focus te krijgen ga je aan de slag met energizers. Dit is een korte oefening om van modus te veranderen. Belangrijk is dat de energizers niets met het onderwerp van de heisessie te maken hebben. Het heeft echt als doel om energie te geven en de focus in de groep te leggen. Een voorbeeld van een energizer is:
De associeerbal: Ga aan de slag met de associeerbal! Vorm als groep een grote kring en zorg voor een kleine bal. Als facilitator begin je door de bal naar een deelnemer te gooien en een willekeurig woord te roepen. De deelnemer vangt de bal, associeert snel op jouw woord, en gooit de bal door naar iemand anders, terwijl hij of zij het nieuwe woord roept. Als jij bijvoorbeeld begint met ‘huis’, zegt de volgende ‘wonen’ en die daarop ‘Hugo de Jonge’. Zo blijft de bal rondgaan en worden steeds nieuwe woorden geassocieerd. Raakt de inspiratie op? Geen probleem, begin gewoon met een nieuw woord en ga door!
De thema-aftrappers doen letterlijk wat het woord zegt: het thema aftrappen. Dit zijn korte oefeningen die de deelnemers kennis laten maken met het thema. Vooral in groepen waarin niet iedereen dagelijks met het thema werkt is dit een belangrijke stap. Je gaat op een laagdrempelige manier de eerste woorden ophalen voor het bereiken van je doel. Denk bijvoorbeeld aan een kletspot. Bedenk veel vragen die te maken hebben met je onderwerp, en zet deze op afzonderlijke kaartjes. Een voorbeeld is de betekenis-kletspot:
De betekenis-kletspot: De betekenis-kletspot is een geweldige manier om gesprekken op gang te brengen over het thema betekenis. Het helpt je om elkaar beter te leren kennen op een laagdrempelige manier. Trek om de beurt een kaart uit de pot met een vraag erop. Denk aan vragen zoals: ‘Welke documentaire heeft je kijk op de wereld veranderd?’ Sommige vragen zijn gericht, andere laten ruimte voor creatieve antwoorden. De persoon die de kaart trekt, leest de vraag voor en beantwoordt deze. Daarna ontstaat er een dialoog over de vraag, waardoor je samen de eerste inzichten over betekenis en drijfveren ontdekt.
De gerichte werkvormen zijn bedoeld om aan de slag te gaan met het doel van de dag. Het is natuurlijk erg afhankelijk van je doel welke werkvormen je inzet. Zorg er altijd voor dat het een spelvorm of energieke werkvorm is, waardoor mensen actief aan de slag willen gaan. Wil je bijvoorbeeld het proces verbeteren? Bouw dan met LEGO-steentjes het proces uit en kijk waar het verbeterd kan worden. Wil je aan de slag de betekenis van je organisatie? Maak bijvoorbeeld eens gebruik van de museum van de organisatie-oefening:
Museum van de organisatie-oefening: Deze werkvorm is perfect voor organisaties met een rijke geschiedenis vol verborgen betekenis. Het is tijd om terug te gaan naar de roots van jullie merk. Tijdens deze werkvorm creëer je letterlijk een museum vol hoogtepunten van jullie organisatie, samengesteld door de deelnemers. In groepen gaan zij op zoek naar de anekdotes die hen trots maken op het bedrijf. Deze verhalen zetten zij om in kunstwerken, die vervolgens worden tentoongesteld.
Tijdens een wandeling door het museum ontdek je de overeenkomsten tussen de stukken. Deze overeenkomsten vormen de eerste aanzet voor de thema’s die de betekenis van jullie organisatie weerspiegelen.
De laatste categorie van werkvormen zijn de afsluitende werkvormen. Dit zijn vormen waarmee je de dag afsluit en samenvat. Dit is de uitkomst en zorgt ervoor dat je het doel van de heidag behaalt. Dit kan een oefening zijn waarmee je een begroting maakt, een werkvorm waarmee je prioriteiten aanbrengt of een oefening waarmee je het thema samenvat. Een voorbeeld hiervan:
Missie-canvas: Met het missie-canvas breng je alle werkvormen over je visie en missie samen. Boven de horizon plaats je de visie-thema’s. Op de finishvlag zet je de missie neer en op de stappen van 1 tot en met 4 leg je de route vast die je aflegt om de missie te bereiken. Het missie-canvas helpt je om duidelijk en overzichtelijk je koers uit te stippelen.
Welke werkvormen je gaat inzetten is dus erg afhankelijk van je doel. Het is een combinatie van energizers, aftrappers en meerdere gerichte werkvormen. Je sluit de heisessie altijd of met een afsluitende werkvorm. Zorg voor een goed draaiboek met de juiste werkvormen en op de juiste momenten een pauze-moment. Laat de deelnemers tussendoor een fijne wandeling maken of een luchtje scheppen. Dat zorgt voor nieuwe energie. Het is beter om minder werkvormen in te zetten, waarmee die werkvormen met volle energie worden beleeft, dan teveel werkvormen waar de puf uit is.
Het is bij het selecteren van je werkvormen erg belangrijk dat je een goede tijdsplanning maakt. Energizers en thema-aftrappers zijn werkvormen die niet zoveel tijd nodig hebben. Voor de gerichte werkvormen hebben de deelnemers hun tijd wél echt nodig. Het kan daarom leuk en verstandig zijn om bij energizers een wekker te zetten. Zo weet iedereen dat je daarna door gaat naar het volgende onderdeel.
Na de juiste voorbereiding en een draaidoek met werkvormen en oefeningen kan de dag zelf beginnen. Het blijft belangrijk dat het doel in ogenschouw wordt genomen. Dat is datgene wat je wilt bereiken aan het einde van de dag (of dagen). Als facilitator is het belangrijk om het energieniveau van de groep in de gaten te houden. Wanneer de energie dreigt weg te ebben is het verstandig om een pauze in te lassen om daarna met een energizer te beginnen. Het draaiboek is dus niet in steen gegoten, maar is flexibel om enerzijds de groep energiek te houden en anderzijds het doel te bereiken.
Aan het einde sluit je de dag af met de resultaten die jullie die dag hebben behaald. Zorg ervoor dat er ergens (online) ruimte is om ideeën en aanvullingen achter te laten die men in de nastorm hebben bedacht.
Eén heidag is niet genoeg om het echt een succes te laten zijn. Een heisessie is vaak een kickstart voor een verder proces. Zorg er daarom voor dat je de deelnemers en andere personeelsleden blijft inspireren en informeren over het proces. Alle uitkomsten uit de heisessie documenteer je en stuur je naar alle belanghebbenden toe.
Op basis van de uitkomsten bepaal je een actieplan voor het verder inzetten van het thema binnen je organisatie. Stel je hebt als doel om een actieplan voor een campagne te bedenken, dan is de vervolgstap om de acties in te plannen, verantwoordelijken aan te koppelen en evaluatiemomenten te plannen.
Wanneer je aan de slag gaat met een heidag, dan is het belangrijk om rekeningen te houden met een aantal factoren. Hierin ontvang je een aantal tips voor een succesvolle heidag:
Meer over het verschil tussen discussie en dialoog leer je in de TEDxTalk van Fred Koolhoven:
Een goed georganiseerde heidag kan een wereld van verschil maken voor je team en organisatie. Het biedt een unieke kans om even uit de dagelijkse sleur te stappen en met frisse ogen naar de toekomst te kijken. Door samen in een inspirerende omgeving te werken aan strategische doelen, teambuilding en innovatie, versterk je niet alleen de samenwerking, maar creëer je ook ruimte voor creatieve oplossingen en nieuwe ideeën.
Een heidag zorgt ervoor dat iedereen weer op één lijn zit en zich volledig kan focussen op wat echt belangrijk is. Dit leidt tot betere communicatie en meer betrokkenheid na de heidag. Bovendien geeft het teamleden de kans om hun stem te laten horen en actief bij te dragen aan de gezamenlijke doelen.
Wil je meer weten over de verschillende werkvormen die je tijdens een heidag kunt inzetten om deze doelen te bereiken? Download dan onze whitepaper over werkvormen en ontdek hoe je jouw volgende heidag tot een groot succes kunt maken.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: