• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

De drive van de helden van Greyston Bakery

Voor ons zijn heldenbedrijven die bedrijven die de drive hebben om positieve impact te hebben voor de samenleving. Eén van deze helden is het bedrijf Greyston Bakery. Hun drive laat zien wat hun merk zo sterk maakt.

We don’t hire people to bake brownies, we bake brownies to hire people

Greyston Bakery is in 1982 opgericht Bernie Glassman en zijn vrouw. Vanuit een boeddhistische overtuiging nam hij een aantal lokale studenten in dienst van zijn net geopende bakkerij-café. Op basis van deze overtuigingen wilde hij vervolgens meer en groeide zijn bedrijf verder uit tot een brownie-bakkerij van formaat. Niet omdat ze zo graag brownies willen maken, maar om mensen die niet in het arbeidsproces zitten te helpen aan een kans op een baan. Deze mensen nemen ze aan zonder vragen te stellen en te oordelen.

Dat doen zij ook met het adagium:

We don’t hire people to bake brownies, we bake brownies to hire people

Vanuit je drive succesvol zijn

De drive om mensen echt kansen te bieden in de lokale maatschappij is datgene wat Greyston drijft om te doen wat ze doen. De brownies die ze bakken is alleen maar een middel om werk te verschaffen en mensen te helpen. En dit is zeker niet zonder succes. Al sinds 1989 leveren ze hun brownies aan Ben&Jerry’s om hun ijs te kunnen maken. Daarbij is Greyston Bakery één van de toonaangevende bedrijven van B-corps. B-corps versnellen een wereldwijde cultuuromslag om successen bij bedrijfsleven opnieuw te definiëren en een meer inclusieve en betekenisvolle economie op te bouwen.

Hiermee laat Greyston zien dat je naast goed doen ook succesvol kunt zijn.

Jouw bedrijf succesvol laten groeien

Greyston Bakery is een inspirerend voorbeeld voor ieder bedrijf. Bedrijven moeten veranderen om interessant te blijven voor consumenten en klanten. Uit onderzoek van This is Why (Maatschappelijk Imago Monitor) blijkt dat twee derde van de Nederlanders vindt dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk vinden als winst genereren. Daarbij krijgen gewone bedrijven gemiddeld een 5,9 als rapportcijfer op het gebied van maatschappelijke prestaties, terwijl Social Entreprises daar ver bovenuit stijgen met een 7,4.

Dit betekent dat bedrijven mee gaan met de tijd en gaan veranderen. Ook jouw merk is een vehicel om waarde toe te voegen aan de omgeving. Ga op zoek naar je drive binnen je organisatie en ga aan de slag met je toffe heldenmerk! Wil je aan de slag met het creëren van je heldenmerk? Lees dan het serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

De drive van de helden van Greyston Bakery

Voor ons zijn heldenbedrijven die bedrijven die de drive hebben om positieve impact te hebben voor de samenleving. Eén van deze helden is het bedrijf Greyston Bakery. Hun drive laat zien wat hun merk zo sterk maakt.

We don’t hire people to bake brownies, we make brownies to hire people

Greyston Bakery is in 1982 opgericht Bernie Glassman en zijn vrouw. Vanuit een boeddhistische overtuiging nam hij een aantal lokale studenten in dienst van zijn net geopende bakkerij-café. Op basis van deze overtuigingen wilde hij vervolgens meer en groeide zijn bedrijf verder uit tot een brownie-bakkerij van formaat. Niet omdat ze zo graag brownies willen maken, maar om mensen die niet in het arbeidsproces zitten te helpen aan een kans op een baan. Deze mensen nemen ze aan zonder vragen te stellen en te oordelen.

Dat doen zij ook met het adagium:

We don’t hire people to bake brownies, we make brownies to hire people

Vanuit je drive succesvol zijn

De drive om mensen echt kansen te bieden in de lokale maatschappij is datgene wat Greyston drijft om te doen wat ze doen. De brownies die ze bakken is alleen maar een middel om werk te verschaffen en mensen te helpen. En dit is zeker niet zonder succes. Al sinds 1989 leveren ze hun brownies aan Ben&Jerry’s om hun ijs te kunnen maken. Daarbij is Greyston Bakery één van de toonaangevende bedrijven van B-corps. B-corps versnellen een wereldwijde cultuuromslag om successen bij bedrijfsleven opnieuw te definiëren en een meer inclusieve en betekenisvolle economie op te bouwen.

Hiermee laat Greyston zien dat je naast goed doen ook succesvol kunt zijn.

Jouw bedrijf succesvol laten groeien

Greyston Bakery is een inspirerend voorbeeld voor ieder bedrijf. Bedrijven moeten veranderen om interessant te blijven voor consumenten en klanten. Uit onderzoek van This is Why (Maatschappelijk Imago Monitor) blijkt dat twee derde van de Nederlanders vindt dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk vinden als winst genereren. Daarbij krijgen gewone bedrijven gemiddeld een 5,9 als rapportcijfer op het gebied van maatschappelijke prestaties, terwijl Social Entreprises daar ver bovenuit stijgen met een 7,4.

Dit betekent dat bedrijven mee gaan met de tijd en gaan veranderen. Ook jouw merk is een vehicel om waarde toe te voegen aan de omgeving. Ga op zoek naar je drive binnen je organisatie en ga aan de slag met je toffe heldenmerk! Wil je aan de slag met het creëren van je heldenmerk? Lees dan het serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

Misschien vind je dit ook interessant:

Hier moet je op letten bij het inhuren van een videomarketingbureau

10/10/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

De angst om held te zijn..

28/03/2019/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Maarten Lambach: “De drive is om serieus iets bij te dragen aan een positievere... Hier moet je op letten bij het inhuren van een videomarketingbureau
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel