De drive van de helden van Greyston Bakery

Voor ons zijn heldenbedrijven die bedrijven die de drive hebben om positieve impact te hebben voor de samenleving. Eén van deze helden is het bedrijf Greyston Bakery. Hun drive laat zien wat hun merk zo sterk maakt.

We don’t hire people to bake brownies, we bake brownies to hire people

Greyston Bakery is in 1982 opgericht Bernie Glassman en zijn vrouw. Vanuit een boeddhistische overtuiging nam hij een aantal lokale studenten in dienst van zijn net geopende bakkerij-café. Op basis van deze overtuigingen wilde hij vervolgens meer en groeide zijn bedrijf verder uit tot een brownie-bakkerij van formaat. Niet omdat ze zo graag brownies willen maken, maar om mensen die niet in het arbeidsproces zitten te helpen aan een kans op een baan. Deze mensen nemen ze aan zonder vragen te stellen en te oordelen.

Dat doen zij ook met het adagium:

We don’t hire people to bake brownies, we bake brownies to hire people

Vanuit je drive succesvol zijn

De drive om mensen echt kansen te bieden in de lokale maatschappij is datgene wat Greyston drijft om te doen wat ze doen. De brownies die ze bakken is alleen maar een middel om werk te verschaffen en mensen te helpen. En dit is zeker niet zonder succes. Al sinds 1989 leveren ze hun brownies aan Ben&Jerry’s om hun ijs te kunnen maken. Daarbij is Greyston Bakery één van de toonaangevende bedrijven van B-corps. B-corps versnellen een wereldwijde cultuuromslag om successen bij bedrijfsleven opnieuw te definiëren en een meer inclusieve en betekenisvolle economie op te bouwen.

Hiermee laat Greyston zien dat je naast goed doen ook succesvol kunt zijn.

Jouw bedrijf succesvol laten groeien

Greyston Bakery is een inspirerend voorbeeld voor ieder bedrijf. Bedrijven moeten veranderen om interessant te blijven voor consumenten en klanten. Uit onderzoek van This is Why (Maatschappelijk Imago Monitor) blijkt dat twee derde van de Nederlanders vindt dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk vinden als winst genereren. Daarbij krijgen gewone bedrijven gemiddeld een 5,9 als rapportcijfer op het gebied van maatschappelijke prestaties, terwijl Social Entreprises daar ver bovenuit stijgen met een 7,4.

Dit betekent dat bedrijven mee gaan met de tijd en gaan veranderen. Ook jouw merk is een vehicel om waarde toe te voegen aan de omgeving. Ga op zoek naar je drive binnen je organisatie en ga aan de slag met je toffe heldenmerk! Wil je aan de slag met het creëren van je heldenmerk? Lees dan het serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

De drive van de helden van Greyston Bakery

Voor ons zijn heldenbedrijven die bedrijven die de drive hebben om positieve impact te hebben voor de samenleving. Eén van deze helden is het bedrijf Greyston Bakery. Hun drive laat zien wat hun merk zo sterk maakt.

We don’t hire people to bake brownies, we make brownies to hire people

Greyston Bakery is in 1982 opgericht Bernie Glassman en zijn vrouw. Vanuit een boeddhistische overtuiging nam hij een aantal lokale studenten in dienst van zijn net geopende bakkerij-café. Op basis van deze overtuigingen wilde hij vervolgens meer en groeide zijn bedrijf verder uit tot een brownie-bakkerij van formaat. Niet omdat ze zo graag brownies willen maken, maar om mensen die niet in het arbeidsproces zitten te helpen aan een kans op een baan. Deze mensen nemen ze aan zonder vragen te stellen en te oordelen.

Dat doen zij ook met het adagium:

We don’t hire people to bake brownies, we make brownies to hire people

Vanuit je drive succesvol zijn

De drive om mensen echt kansen te bieden in de lokale maatschappij is datgene wat Greyston drijft om te doen wat ze doen. De brownies die ze bakken is alleen maar een middel om werk te verschaffen en mensen te helpen. En dit is zeker niet zonder succes. Al sinds 1989 leveren ze hun brownies aan Ben&Jerry’s om hun ijs te kunnen maken. Daarbij is Greyston Bakery één van de toonaangevende bedrijven van B-corps. B-corps versnellen een wereldwijde cultuuromslag om successen bij bedrijfsleven opnieuw te definiëren en een meer inclusieve en betekenisvolle economie op te bouwen.

Hiermee laat Greyston zien dat je naast goed doen ook succesvol kunt zijn.

Jouw bedrijf succesvol laten groeien

Greyston Bakery is een inspirerend voorbeeld voor ieder bedrijf. Bedrijven moeten veranderen om interessant te blijven voor consumenten en klanten. Uit onderzoek van This is Why (Maatschappelijk Imago Monitor) blijkt dat twee derde van de Nederlanders vindt dat bedrijven maatschappelijke doelen net zo belangrijk vinden als winst genereren. Daarbij krijgen gewone bedrijven gemiddeld een 5,9 als rapportcijfer op het gebied van maatschappelijke prestaties, terwijl Social Entreprises daar ver bovenuit stijgen met een 7,4.

Dit betekent dat bedrijven mee gaan met de tijd en gaan veranderen. Ook jouw merk is een vehicel om waarde toe te voegen aan de omgeving. Ga op zoek naar je drive binnen je organisatie en ga aan de slag met je toffe heldenmerk! Wil je aan de slag met het creëren van je heldenmerk? Lees dan het serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.