• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Maarten Lambach: “De drive is om serieus iets bij te dragen aan een positievere wereld.”

Helden zijn bedrijven die de drive hebben om positieve impact te creëren! En één van deze heldenbedrijven is Lovetrigger®, aangemeld voor het heldenmeldpunt! Een interview met Maarten Lambach, oprichter van Lovetrigger®.

Jullie zijn aangemeld voor het Heldenmeldpunt, hoe voelt dat?

Heel gaaf, ik ziet het dan ook als bijdrage aan jullie visie en boodschap, wat voor mij enorm overeenkomt met Lovetrigger®.

Wat is Lovetrigger® precies?

Lovetrigger® is een fairtrade en fairmade kleding- en lifestyle merk die wil verbinden met LOVE als verbindende factor. Daarmee willen we mensen de trigger meegeven voor positivisme en optimisme.

Waarom en hoe zijn jullie begonnen?

Volgens mij is het de levensfase waar ik in zit, ik ben namelijk een laatbloeier. Daarbij past voor mij aandacht van onder andere het milieu en biologische voeding opgegroeid/opgevoed.

Naast natuur/milieu heeft mode ook altijd mijn interesse gehad. Omdat mode de 1 op na meest vervuilende industrie in de wereld is en daarmee dus een enorme belasting is voor het milieu kun je je ogen hier niet voor sluiten. Integendeel, omarm het en zie het niet als een obstakel maar een onderdeel waar je rekening mee moet houden.

Daarom wil ik met Lovetrigger® laten zien dat sustainable niet suf hoeft te zijn!

Welke betekenis willen jullie toevoegen aan de samenleving?

De betekenis die ik met Lovetrigger® wil toevoegen is stap voor stap mensen positief aanmoedigen. Daarmee kunnen we laten zien wat Lovetrigger® aan het doen is. Daarmee is een topmerk worden niet per se de drive, het is een beweging waarmee we een onderdeel willen zijn die van binnenuit de mode-industrie iets kan veranderen. Niet meer meegaan met alle sales die er zijn, maar materialen hergebruiken en ervoor zorgen dat mode en kleding langer mee kan gaan! En onze kleding is ook niet ineens na ± 6 weken van mindere kwaliteit dat ze afgeprijsd moeten worden. Om dat stap voor stap te veranderen is voor ons een drive.

Daarbij is uiteraard al onze kleding gemaakt van gecertificeerde ECO-katoen en gerecyclede stoffen.

Waarom vinden jullie dat zo belangrijk?

De drive is om serieus iets bij te dragen aan een positievere wereld. Het gaat mij niet alleen direct om de kick die ik krijg wanneer mensen mijn merk dragen, het gaat om het grotere geheel. De liefde voor de natuur en mode is daarin een belangrijke drive!

Hebben jullie hier bewust voor gekozen? Of is het meer ontstaan?

Voordat ik Lovetrigger® startte was ik met Triggerlab bezig. Een soort van samenwerking met drop-out jongeren. De ontwerpen die toen werden gemaakt kregen teveel een agressief imago, iets waar ik absoluut niet heen wilde.

Toen heb ik bewust de switch gemaakt naar een positieve draai, met als resultaat Lovetrigger®. Vandaar ook het logo bestaande uit het klavertje vier beeld met de 4 hartjes.

De kernwaarden van Lovetrigger® zijn dan ook:

  • Positivity: Positiviteit
  • Synergy: Samenwerking/verbinden
  • Touching: Raken, hartverwarmend, goed voelen.

Hebben jullie als merk een beleid wat betreft maatschappelijke betrokkenheid?

Omdat we echt net een start-up zijn is een beleid wat te formeel. Maar ik heb wel bewust gekozen om alleen met organische en gerecyclde materialen te werken die ECO gecertificeerd zijn. Daarnaast wil er naartoe dat klanten mijn kleding weer terug kunnen brengen in de vorm van statiegeld, zodat ik daarvan weer nieuwe kleding kan maken.

Daarnaast ben ik steeds meer aan het nadenken om een percentage van een verkochte kledingstuk af te staan aan een goed doel dat bij onze beweging past.

Wat vind je als ondernemer/ merk de grootste uitdaging?

Het lastigste is het toegroeien naar het punt dat je als merk enige positieve impact kunt hebben. Dat je als merk écht iets toevoegt aan de samenleving.

Wat zou je iedere ondernemer willen meegeven?

Blijf bij jezelf, doe wat dicht bij je hart ligt. Blijf daar dichtbij, ondanks dat je af en toe concessies moet doen. Maar ga iedere keer terug naar de basis: waarom doe ik wat ik doe?

Maarten Lambach: “De drive is om serieus iets bij te dragen aan een positievere wereld.”

Helden zijn bedrijven die de drive hebben om positieve impact te creëren! En één van deze heldenbedrijven is Lovetrigger®, aangemeld voor het heldenmeldpunt! Een interview met Maarten Lambach, oprichter van Lovetrigger®.

Jullie zijn aangemeld voor het Heldenmeldpunt, hoe voelt dat?

Heel gaaf, ik ziet het dan ook als bijdrage aan jullie visie en boodschap, wat voor mij enorm overeenkomt met Lovetrigger®.

Wat is Lovetrigger® precies?

Lovetrigger® is een fairtrade en fairmade kleding- en lifestyle merk die wil verbinden met LOVE als verbindende factor. Daarmee willen we mensen de trigger meegeven voor positivisme en optimisme.

Waarom en hoe zijn jullie begonnen?

Volgens mij is het de levensfase waar ik in zit, ik ben namelijk een laatbloeier. Daarbij past voor mij aandacht van onder andere het milieu en biologische voeding opgegroeid/opgevoed.

Naast natuur/milieu heeft mode ook altijd mijn interesse gehad. Omdat mode de 1 op na meest vervuilende industrie in de wereld is en daarmee dus een enorme belasting is voor het milieu kun je je ogen hier niet voor sluiten. Integendeel, omarm het en zie het niet als een obstakel maar een onderdeel waar je rekening mee moet houden.

Daarom wil ik met Lovetrigger® laten zien dat sustainable niet suf hoeft te zijn!

Welke betekenis willen jullie toevoegen aan de samenleving?

De betekenis die ik met Lovetrigger® wil toevoegen is stap voor stap mensen positief aanmoedigen. Daarmee kunnen we laten zien wat Lovetrigger® aan het doen is. Daarmee is een topmerk worden niet per se de drive, het is een beweging waarmee we een onderdeel willen zijn die van binnenuit de mode-industrie iets kan veranderen. Niet meer meegaan met alle sales die er zijn, maar materialen hergebruiken en ervoor zorgen dat mode en kleding langer mee kan gaan! En onze kleding is ook niet ineens na ± 6 weken van mindere kwaliteit dat ze afgeprijsd moeten worden. Om dat stap voor stap te veranderen is voor ons een drive.

Daarbij is uiteraard al onze kleding gemaakt van gecertificeerde ECO-katoen en gerecyclede stoffen.

Waarom vinden jullie dat zo belangrijk?

De drive is om serieus iets bij te dragen aan een positievere wereld. Het gaat mij niet alleen direct om de kick die ik krijg wanneer mensen mijn merk dragen, het gaat om het grotere geheel. De liefde voor de natuur en mode is daarin een belangrijke drive!

Hebben jullie hier bewust voor gekozen? Of is het meer ontstaan?

Voordat ik Lovetrigger® startte was ik met Triggerlab bezig. Een soort van samenwerking met drop-out jongeren. De ontwerpen die toen werden gemaakt kregen teveel een agressief imago, iets waar ik absoluut niet heen wilde.

Toen heb ik bewust de switch gemaakt naar een positieve draai, met als resultaat Lovetrigger®. Vandaar ook het logo bestaande uit het klavertje vier beeld met de 4 hartjes.

De kernwaarden van Lovetrigger® zijn dan ook:

  • Positivity: Positiviteit
  • Synergy: Samenwerking/verbinden
  • Touching: Raken, hartverwarmend, goed voelen.

Hebben jullie als merk een beleid wat betreft maatschappelijke betrokkenheid?

Omdat we echt net een start-up zijn is een beleid wat te formeel. Maar ik heb wel bewust gekozen om alleen met organische en gerecyclde materialen te werken die ECO gecertificeerd zijn. Daarnaast wil er naartoe dat klanten mijn kleding weer terug kunnen brengen in de vorm van statiegeld, zodat ik daarvan weer nieuwe kleding kan maken.

Daarnaast ben ik steeds meer aan het nadenken om een percentage van een verkochte kledingstuk af te staan aan een goed doel dat bij onze beweging past.

Wat vind je als ondernemer/ merk de grootste uitdaging?

Het lastigste is het toegroeien naar het punt dat je als merk enige positieve impact kunt hebben. Dat je als merk écht iets toevoegt aan de samenleving.

Wat zou je iedere ondernemer willen meegeven?

Blijf bij jezelf, doe wat dicht bij je hart ligt. Blijf daar dichtbij, ondanks dat je af en toe concessies moet doen. Maar ga iedere keer terug naar de basis: waarom doe ik wat ik doe?

Misschien vind je dit ook interessant:

Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

18/04/2019/door Freek
How-to

Van Bullshit naar Betekenis

19/04/2019/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Waarom testimonial-video’s zo goed werken De drive van de helden van Greyston Bakery
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel