HeldenDNA GOsensit

GOsensit is niet zomaar een ICT-bedrijf. Waar andere ICT-bedrijven jou laten betalen voor het oplossen van storingen, laten zij je betalen voor het voorkomen van storingen. Zij leveren daarbij ICT zonder gedoe. Een enorme verschuiving in deze markt. Samen met GOsensit hebben wij hun merkidentiteit ontwikkelt.

Het heldenvraagstuk

In 2010 richtte Erik Zwerp GOsensit op en al heel snel groeide zijn organisatie. Erik is een persoon die vooral inhoudelijk erg sterk is en alles weet van ICT. In 2015 werd Mario van der Haar mede-eigenaar van GOsensit. Mario is veel meer van de vorm van Erik, waardoor ze elkaar erg goed aanvullen.

Omdat ze begonnen met de samenwerking kwamen er een aantal vraagstukken te liggen:

Wat is onze identiteit? En hoe zetten we samen een stip aan de horizon waarnaar we naar toe werken?

Onze aanpak

Aan de hand van een eerste analyse ontdekten we waar de beide compagnons naar toe willen met GOsensit. Afzonderlijk van elkaar vulden ze vragenlijsten in, welke we in DNA-werksessies met elkaar doorspraken. Op deze manier ontdekten we stap voor stap de echte ‘waarom’ van GOsensit.

De uitdagende vragen tijdens de werksessies brachten een discussie op gang tussen de twee compagnons, die ervoor zorgde dat we tot de kern konden komen. Zo ontdekten we dat Mario en Erik beiden de strijd aan wilden gaan met partijen die hun klanten laten betalen voor storingen. Dit moest anders vonden ze: ICT moet van bezit naar gebruik. Je betaalt bij GOsensit voor ICT functionaliteiten die altijd werken, storingen worden proactief voorkomen.

Vanuit deze kern ontwikkelden we samen de missie, visie en kernwaarden van de jonge organisatie.  Hiermee heeft GOsensit een sterke profilering waarmee ze jaren op weg kunnen.

Onze sidekicks hebben ondersteund bij de volgende werkzaamheden:

  • Het begeleiden van de discussies tijdens het proces in de DNA-werksessies.
  • Aanvullende sessies om de identiteit te borgen in de rest van de communicatie van het merk.

Eindresultaat

Het eindresultaat is een heldere profilering van GOsensit, waarmee ze in hun communicatie en naar klanten kunnen profileren. Het HeldenDNA helpt ze heldere keuzes te maken tussen welke producten ze wel en niet verkopen en welke klanten ze wel willen en waar ze het liefste afscheid van nemen. GOsensit groeit explosief door het neerzetten van hun identiteit.

Meer weten over GOsensit? Bekijk hun heldenpagina!

Zelf aan de slag met jouw HeldenDNA?

Wil je aan de slag om jouw drive om je wereld of markt positief te veranderen? Wil je jouw merk vastleggen in een identiteit? Boek nu een vrijblijvende inspiratiesessie – Herotalk -, waarin we samen de identiteit van jouw bedrijf bespreken.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy