Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Om een sterk en betekenisvol merk te bouwen is de interne kant van marketing zeer relevant. Zonder gedreven en betrokken medewerkers die weten waar het merk voor staat en gaat kun je de missie nooit behalen. In dit artikel geven we een aantal sterke voorbeelden van hoe andere merken interne marketing doen. Gebruik het als inspiratie, maar vergeet nooit dat iedere organisatie anders is. Kopieer niet van anderen, maar creëer vanuit de inspiratie van anderen je eigen interne programma!
Ken je het Amerikaanse merk Zappos? Het is een mooi voorbeeld waarin de cultuur van het merk centraal staat. Zappos heeft maar één belofte ‘Delivering Happiness’. Om de juiste mensen aan te trekken hebben zij een bijzonder inwerkprogramma gecreëerd. Nieuwe medewerkers gaan vijf weken aan de slag met dit programma. Vervolgens krijgen zij de keus: Je krijgt 4.000 dollar mee wanneer je op dat moment ontslag neemt, of je blijft en krijgt een baan.
Op die manier weten ze dat de medewerkers die het hele programma doorlopen gecommitteerd zijn om voor Zappos te werken. Door de kernwaarden centraal te zetten in het programma weten ze dat de juiste mensen overblijven. En dat versterkt de cultuur van Zappos.
Bij het merk Retulp staat het voorkomen van single-use plastics centraal. In al hun dagelijkse activiteiten richten ze zich op hun grotere missie. Dat resulteert in stand-ups waarin de missie en de strategie daarnaartoe centraal staan. Tegelijkertijd vergeten ze niet de individuele waardering voor hun medewerkers. Een mooi voorbeeld hiervan is directeur Richard tijdens de vakantie van een van zijn medewerkers hem en zijn partner verrast tot toegang tot een exclusief feest. Geregeld vanuit Nederland met het hotel, op kosten van het bedrijf. Op die manier verrast hij medewerkers op een persoonlijke manier.
Door deze persoonlijke aandacht blijven medewerkers betrokken bij Retulp en voelen ze zich gewaardeerd binnen de organisatie. Deze benadering draagt bij aan een sterke betrokkenheid en verbondenheid met de missie van Retulp.
Interpolis staat bekend om hun belofte van Glashelder, en ze hebben deze belofte goed in hun organisatie doorgevoerd. Waar andere verzekeringspolissen vaak onleesbaar waren, brak Interpolis met deze conventie door simpele taal te gebruiken en alle polissen begrijpelijker te maken. Hun focus ligt niet op zomaar verkopen, maar op het bieden van goede producten die glashelder zijn. Zelfs de medewerkers aan de telefoon zijn getraind om schadeafhandelingen met slechts één telefoongesprek af te handelen. Op die manier zorgen ze ervoor dat hun belofte van Glashelder in alle aspecten van het bedrijf wordt waargemaakt. Door de focus te leggen om alles in de organisatie glashelder te maken, resulteerde dit in een verschuiving in de markt. Concurrenten moesten wel mee. Wanneer het alleen een loze belofte was geweest, dan hadden ze dit nooit bereikt. Een mooi voorbeeld van waarom interne marketing zo belangrijk is.
Zelf aan de slag met het ontdekken van je merkidentiteit? Download dan het Heldenmerk-pakket. Hierin ontvang je:
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een mooi lokaal voorbeeld is het schoonmaakbedrijf Carea. Het bedrijf heeft de missie om het meest gewaardeerde schoonmaakbedrijf van de regio te worden. Dat doen ze door aandacht te besteden aan hun medewerkers. Aandacht in plaats van controle. Want de mensen zijn het kapitaal. Een aantal dingen die zij doen om mensen te betrekken bij hun DNA:
Meer lezen over hoe Carea hiermee omgaat? Lees dan het interview met Frank Kühlkamp.
Een bekend voorbeeld van interne marketing is Coolblue. Alles in het bedrijf draait om het verzorgen van een glimlach. Vanuit de belofte ‘gewoon verwonderen’ zijn zij bewust aan de slag gegaan met het borgen van deze boodschap. Regelmatig komen er ludieke acties naar voren, zoals de Sinterklaas-actie. Belangrijker nog is hoe je dit als klant ervaart wanneer je in contact staat met het merk. Regelmatig heb ik meegemaakt dat alle medewerkers de bevoegdheid hebben om mij écht te verwonderen. Ze kunnen heel simpel een oplossing bieden voor mijn vragen, waardoor ik verwondert raak. Een kaartje zoals deze hieronder maakt het af. De les van Coolblue laat zien hoe belangrijk het verankeren van je merkwaarden in je organisatie is.
Bekijk ook de visie van CEO Pieter Zwart van Coolblue op bedrijfscultuur:
Felix Accountants is een accountantskantoor dat een sterke focus legt op interne marketing. Ze geloven dat blije medewerkers leiden tot goede resultaten. Een mooi voorbeeld hiervan is hoe ze Valentijnsdag vieren. Elke medewerker krijgt de kans om samen met hun partner uit eten te gaan op kosten van de organisatie. En dit jaar was er zelfs een speciale ‘bloemenbonus’ voor iedereen die hun partner verraste met een bos bloemen. Het is een leuke en attentvolle manier om waardering te tonen voor de medewerkers.
De basis voor interne marketing is altijd de identiteit van je merk. Wanneer deze identiteit niet helder is, zou interne marketing nooit voor je werken. Daarom is het verstandig om te starten met het bouwen van een stevige merkfundering. Download hiervoor het gratis heldenmerk-pakket, die je in je mailbox ontvangt. Daarbij krijg je wekelijks tips en tricks om je merk verder te bouwen.
Om een sterk en betekenisvol merk te bouwen is de interne kant van marketing zeer relevant. Zonder gedreven en betrokken medewerkers die weten waar het merk voor staat en gaat kun je de missie nooit behalen. In dit artikel geven we een aantal sterke voorbeelden van hoe andere merken interne marketing doen. Gebruik het als inspiratie, maar vergeet nooit dat iedere organisatie anders is. Kopieer niet van anderen, maar creëer vanuit de inspiratie van anderen je eigen interne programma!
Ken je het Amerikaanse merk Zappos? Het is een mooi voorbeeld waarin de cultuur van het merk centraal staat. Zappos heeft maar één belofte ‘Delivering Happiness’. Om de juiste mensen aan te trekken hebben zij een bijzonder inwerkprogramma gecreëerd. Nieuwe medewerkers gaan vijf weken aan de slag met dit programma. Vervolgens krijgen zij de keus: Je krijgt 4.000 dollar mee wanneer je op dat moment ontslag neemt, of je blijft en krijgt een baan.
Op die manier weten ze dat de medewerkers die het hele programma doorlopen gecommitteerd zijn om voor Zappos te werken. Door de kernwaarden centraal te zetten in het programma weten ze dat de juiste mensen overblijven. En dat versterkt de cultuur van Zappos.
Bij het merk Retulp staat het voorkomen van single-use plastics centraal. In al hun dagelijkse activiteiten richten ze zich op hun grotere missie. Dat resulteert in stand-ups waarin de missie en de strategie daarnaartoe centraal staan. Tegelijkertijd vergeten ze niet de individuele waardering voor hun medewerkers. Een mooi voorbeeld hiervan is directeur Richard tijdens de vakantie van een van zijn medewerkers hem en zijn partner verrast tot toegang tot een exclusief feest. Geregeld vanuit Nederland met het hotel, op kosten van het bedrijf. Op die manier verrast hij medewerkers op een persoonlijke manier.
Door deze persoonlijke aandacht blijven medewerkers betrokken bij Retulp en voelen ze zich gewaardeerd binnen de organisatie. Deze benadering draagt bij aan een sterke betrokkenheid en verbondenheid met de missie van Retulp.
Interpolis staat bekend om hun belofte van Glashelder, en ze hebben deze belofte goed in hun organisatie doorgevoerd. Waar andere verzekeringspolissen vaak onleesbaar waren, brak Interpolis met deze conventie door simpele taal te gebruiken en alle polissen begrijpelijker te maken. Hun focus ligt niet op zomaar verkopen, maar op het bieden van goede producten die glashelder zijn. Zelfs de medewerkers aan de telefoon zijn getraind om schadeafhandelingen met slechts één telefoongesprek af te handelen. Op die manier zorgen ze ervoor dat hun belofte van Glashelder in alle aspecten van het bedrijf wordt waargemaakt. Door de focus te leggen om alles in de organisatie glashelder te maken, resulteerde dit in een verschuiving in de markt. Concurrenten moesten wel mee. Wanneer het alleen een loze belofte was geweest, dan hadden ze dit nooit bereikt. Een mooi voorbeeld van waarom interne marketing zo belangrijk is.
Het e-book ‘Bouw een Heldenmerk’ met alle theorie om een heldenmerk te bouwen;
Het oefeningenboek waarin alle opdrachten staan om een heldenmerk te bouwen;
Canvassen en andere middelen die jou en je merkteam helpen bij de opdrachten uit het oefeningenboek.
Een mooi lokaal voorbeeld is het schoonmaakbedrijf Carea. Het bedrijf heeft de missie om het meest gewaardeerde schoonmaakbedrijf van de regio te worden. Dat doen ze door aandacht te besteden aan hun medewerkers. Aandacht in plaats van controle. Want de mensen zijn het kapitaal. Een aantal dingen die zij doen om mensen te betrekken bij hun DNA:
Meer lezen over hoe Carea hiermee omgaat? Lees dan het interview met Frank Kühlkamp.
Een bekend voorbeeld van interne marketing is Coolblue. Alles in het bedrijf draait om het verzorgen van een glimlach. Vanuit de belofte ‘gewoon verwonderen’ zijn zij bewust aan de slag gegaan met het borgen van deze boodschap. Regelmatig komen er ludieke acties naar voren, zoals de Sinterklaas-actie. Belangrijker nog is hoe je dit als klant ervaart wanneer je in contact staat met het merk. Regelmatig heb ik meegemaakt dat alle medewerkers de bevoegdheid hebben om mij écht te verwonderen. Ze kunnen heel simpel een oplossing bieden voor mijn vragen, waardoor ik verwondert raak. Een kaartje zoals deze hieronder maakt het af. De les van Coolblue laat zien hoe belangrijk het verankeren van je merkwaarden in je organisatie is.
Bekijk ook de visie van CEO Pieter Zwart van Coolblue op bedrijfscultuur:
Felix Accountants is een accountantskantoor dat een sterke focus legt op interne marketing. Ze geloven dat blije medewerkers leiden tot goede resultaten. Een mooi voorbeeld hiervan is hoe ze Valentijnsdag vieren. Elke medewerker krijgt de kans om samen met hun partner uit eten te gaan op kosten van de organisatie. En dit jaar was er zelfs een speciale ‘bloemenbonus’ voor iedereen die hun partner verraste met een bos bloemen. Het is een leuke en attentvolle manier om waardering te tonen voor de medewerkers.
De basis voor interne marketing is altijd de identiteit van je merk. Wanneer deze identiteit niet helder is, zou interne marketing nooit voor je werken. Daarom is het verstandig om te starten met het bouwen van een stevige merkfundering. Download hiervoor het gratis heldenmerk-pakket, die je in je mailbox ontvangt. Daarbij krijg je wekelijks tips en tricks om je merk verder te bouwen.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: