• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Viisi: Financiële wereld beter maken met gepassioneerde medewerkers

Op deze plek bespreken we regelmatig interessante merken die wij als helden bestempelen. Vandaag is dat het merk Viisi dat de financiële wereld beter wil maken. Waarom en hoe zij dit doen lees je in dit artikel.

De betekenis van Viisi

Viisi is een financieel dienstverlener gericht op hypotheekadvies die op een missie is: let’s change finance. De kern van iedere heldenmerk is de betekenis die het merk wil toevoegen. Door veel marketeers wordt dit ook wel aangeduid met de Engelse term purpose. De betekenis van Viisi is de financiële wereld veel beter, duurzaam en meer lange termijngericht maken. Het merk is van mening dat bedrijven niet alleen verantwoordelijkheid voor zichzelf moeten dragen, maar ook voor de maatschappij. Als bedrijf profiteer je van vele voordelen zoals de infrastructuur, het politieke klimaat, scholen, enzovoort. De betekenis van Viisi gaat daarmee verder dan hun eigen organisatie, maar heeft ook invloed op hun familie en vrienden en daarmee op de samenleving. Hiermee wil Viisi de rol oppakken om een voorbeeld te zijn voor de financiële sector, waar andere dienstverleners hun volgen.

Het tweede deel van de betekenis van Viisi sluit hier direct op aan. Zij willen een omgeving creëren waar alle medewerkers hun persoonlijke dromen kunnen verwezenlijken.

Van betekenis naar beleid: People first

Voor veel organisaties komen klanten op de eerste plek, zij zijn immers degene die geld betalen, omdat ze waarde ontvangen. Vanuit de betekenis van Viiisi kijken zij hier anders tegenaan, zij zetten hun mensen voorop. Richard Branson heeft het bij Virgin ook vaak gezegd: “Klanten staan niet op de eerste plaats. Medewerkers staan op de eerste plaats. Als jij goed met je medewerkers omgaat, gaan zij goed met je klanten om.” Dat uitgangspunt is dezelfde die Viisi heeft: People First, Clients Second en Stakeholders Third.

Viisi gelooft wanneer hun medewerkers echt plezier hebben in hun werk dat klanten daar als natuurlijk verschijnsel als vanzelf ook gelukkiger van worden en dat de waarde voor de klant automatisch toeneemt. Wanneer de waarde en de blijheid van de klanten toenemen, neemt ook de groei geleidelijk toe. Een gezonde en beheerste groei zien zij als middel om de financiële wereld op lange termijn duurzamer en beter te maken. Daardoor komen de stakeholders op de derde plaats.

Kortom: Viisie borgt hun betekenis in de organisatie door een gezonde bedrijfscultuur op te zetten.

Uitgeroepen tot Best Workplace

Dat het niet alleen bij mooie woorden blijft, maar dat er ook daadwerkelijk een goede bedrijfscultuur is bij Viisi bewijst wel hun ranking in de Best Workplace in 2020 voor bedrijven van 20 tot 49 medewerkers. Al jaren staat het bedrijf in de top 10 van deze ranking. Voor deze ranking wordt er een onderzoek gedaan onder de medewerkers en wordt er een audit uitgevoerd van het beleid, de interne programma’s, etc. Zij waarderen Viisi vooral om het familiegevoel binnen de organisatie, door bijvoorbeeld speciale gelegenheden uitgebreid te vieren of om nieuwe medewerkers gastvrij te ontvangen.

Missie bereiken met een gepassioneerd team

Voor je eigen merk is dit een tof voorbeeld: Je hoeft geen groot team te hebben om van betekenis te zijn. Het gaat om de innerlijke drive van je organisatie om écht positieve impact te willen genereren. Viisi laat zien dat je met een gepassioneerd team stap voor stap je missie kan bereiken. Volg het voorbeeld van Viisi en ga aan de slag met de betekenis van je merk. Lees in dit artikel alles over hoe je de betekenis van je merk ontdekt.

Viisi: Financiële wereld beter maken met gepassioneerde medewerkers

Op deze plek bespreken we regelmatig interessante merken die wij als helden bestempelen. Vandaag is dat het merk Viisi dat de financiële wereld beter wil maken. Waarom en hoe zij dit doen lees je in dit artikel.

De betekenis van Viisi

Viisi is een financieel dienstverlener gericht op hypotheekadvies die op een missie is: let’s change finance. De kern van iedere heldenmerk is de betekenis die het merk wil toevoegen. Door veel marketeers wordt dit ook wel aangeduid met de Engelse term purpose. De betekenis van Viisi is de financiële wereld veel beter, duurzaam en meer lange termijngericht maken. Het merk is van mening dat bedrijven niet alleen verantwoordelijkheid voor zichzelf moeten dragen, maar ook voor de maatschappij. Als bedrijf profiteer je van vele voordelen zoals de infrastructuur, het politieke klimaat, scholen, enzovoort. De betekenis van Viisi gaat daarmee verder dan hun eigen organisatie, maar heeft ook invloed op hun familie en vrienden en daarmee op de samenleving. Hiermee wil Viisi de rol oppakken om een voorbeeld te zijn voor de financiële sector, waar andere dienstverleners hun volgen.

Het tweede deel van de betekenis van Viisi sluit hier direct op aan. Zij willen een omgeving creëren waar alle medewerkers hun persoonlijke dromen kunnen verwezenlijken.

Van betekenis naar beleid: People first

Voor veel organisaties komen klanten op de eerste plek, zij zijn immers degene die geld betalen, omdat ze waarde ontvangen. Vanuit de betekenis van Viiisi kijken zij hier anders tegenaan, zij zetten hun mensen voorop. Richard Branson heeft het bij Virgin ook vaak gezegd: “Klanten staan niet op de eerste plaats. Medewerkers staan op de eerste plaats. Als jij goed met je medewerkers omgaat, gaan zij goed met je klanten om.” Dat uitgangspunt is dezelfde die Viisi heeft: People First, Clients Second en Stakeholders Third.

Viisi gelooft wanneer hun medewerkers echt plezier hebben in hun werk dat klanten daar als natuurlijk verschijnsel als vanzelf ook gelukkiger van worden en dat de waarde voor de klant automatisch toeneemt. Wanneer de waarde en de blijheid van de klanten toenemen, neemt ook de groei geleidelijk toe. Een gezonde en beheerste groei zien zij als middel om de financiële wereld op lange termijn duurzamer en beter te maken. Daardoor komen de stakeholders op de derde plaats.

Kortom: Viisie borgt hun betekenis in de organisatie door een gezonde bedrijfscultuur op te zetten.

Uitgeroepen tot Best Workplace

Dat het niet alleen bij mooie woorden blijft, maar dat er ook daadwerkelijk een goede bedrijfscultuur is bij Viisi bewijst wel hun ranking in de Best Workplace in 2020 voor bedrijven van 20 tot 49 medewerkers. Al jaren staat het bedrijf in de top 10 van deze ranking. Voor deze ranking wordt er een onderzoek gedaan onder de medewerkers en wordt er een audit uitgevoerd van het beleid, de interne programma’s, etc. Zij waarderen Viisi vooral om het familiegevoel binnen de organisatie, door bijvoorbeeld speciale gelegenheden uitgebreid te vieren of om nieuwe medewerkers gastvrij te ontvangen.

Missie bereiken met een gepassioneerd team

Voor je eigen merk is dit een tof voorbeeld: Je hoeft geen groot team te hebben om van betekenis te zijn. Het gaat om de innerlijke drive van je organisatie om écht positieve impact te willen genereren. Viisi laat zien dat je met een gepassioneerd team stap voor stap je missie kan bereiken. Volg het voorbeeld van Viisi en ga aan de slag met de betekenis van je merk. Lees in dit artikel alles over hoe je de betekenis van je merk ontdekt.

Misschien vind je dit ook interessant:

De clash tussen de ontwerper en de SEO-specialist

02/05/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

8 logo’s met verborgen boodschappen

09/05/2019/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Marketing heeft totaal geen zin zonder merkfundament Op missie met al je medewerkers
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel