Waarom doelen stellen zo belangrijk is…

Je hoort en leest het veel: stel doelen als ondernemer. Het is de belangrijkste basis voor de strategie ontwikkeling en het marketingplan van je merk. Maar waarom moet je dat eigenlijk doen? Wat is toch de reden dat doelen stellen zo belangrijk is? In dit artikel lees je het.

Zonder doel ben je doelloos

Het klinkt misschien heel simpel en daarom is het zo goed om het hier te schrijven: zonder doel ben je doelloos. Er zijn in ondernemersland erg veel ondernemers die zonder doel hun merk aan het opbouwen zijn. Ze dobberen doelloos rond in de grote oceaan van bedrijven, geen idee hebbend waar ze eigenlijk naar toe willen. Doordat de ondernemer het zelf niet weet, heeft ook de klant moeite om te bepalen waar een onderneming voor staat. Je laat eigenlijk alles aan het toeval over. Nieuwe klanten komen met toeval aanwaaien. Op korte termijn kan dit best succes opleveren, maar op lange termijn is het desastreus.

“En dat is waar de schoen wringt, want zonder dat je weet wat succes is kun je het ook niet behalen.”

Met een doel kun je naar succes streven

Wanneer je ervoor kiest om voor jezelf een aantal doelen op te sommen, ben jij in staat om naar succes te streven. Als we aan een ondernemer vragen wat ze willen bereiken, antwoorden zij dat ze succesvol willen zijn. Enerzijds voor de eigen omgeving, waarvoor zij veel opgeven willen zij laten zien dat ze het goed doen. Anderzijds omdat wanneer ze succesvol zijn ze veel impact creëren.

Wanneer we hen echter vragen wat voor hen succes is, hebben ze daar geen idee van. En dat is waar de schoen wringt, want zonder dat je weet wat succes is kun je het ook niet behalen. Het is verstandig om eerst te bepalen wanneer jij succes hebt om vervolgens een aantal doelen te stellen. Hierdoor kun jij stap voor stap toewerken naar het succes van je merk. Je start met het streven naar succes! Hierdoor zorg jij voor een stip aan de horizon waar je naartoe kunt werken en ga je écht impact maken!

Je kunt je inspanningen evalueren

Als ondernemer zijn we allemaal heel druk bezig. Vaak van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Je steekt enorm veel uren in je merk, maar levert dit wel genoeg op? Door het stellen van doelen zorg je ervoor dat jij je inspanningen kunt evalueren. Wanneer jij in een maand tijd 3 nieuwe klanten nodig hebt, kun je aan het eind van de maand controleren of je inspanningen deze 3 klanten hebben opgeleverd. Op deze manier kun je ook je maand- en jaardoelstellingen evalueren. Dit voorbeeld is natuurlijk een heel klein en simpel voorbeeld, maar ook in complexere situaties werkt het.

Zo kun je ook analyseren of je wellicht efficiënter kunt werken om je doelen te bereiken. Je weet immers of je op de goede weg bent, en wanneer je efficiënter kunt werken kun je wellicht een avond lekker op de bank hangen met je partner.

Je ontkomt aan de massa

Wil jij bij de massa horen? Of wil je juist onttrekken uit de massa en uniek zijn? Door het stellen van je doelen kun jij heel goed aangeven waar jij naartoe wilt je merk. Stel een lange termijn doelstelling (10 tot 20 jaar) en bedenk hoe jij de wereld wilt verbeteren. Het is onderdeel van het HeldenDNA van je merk. Juist die doelstellingen zijn belangrijk voor je klanten, ze kunnen zich namelijk identificeren met je ambitie en doelen. Wanneer jouw ambitie aansluit bij de belevingswereld van je klanten, ontkom je van de massa en zorg je ervoor dat je uniek bent!

Start vandaag nog met het stellen met je lange- en kortetermijn doelstellingen en word succesvol!

Waarom doelen stellen zo belangrijk is…

Waarom doelen stellen zo belangrijk is …

Je hoort en leest het veel: stel doelen als ondernemer. Het is de belangrijkste basis voor de strategie ontwikkeling en het marketingplan van je merk. Maar waarom moet je dat eigenlijk doen? Wat is toch de reden dat doelen stellen zo belangrijk is? In dit artikel lees je het.

Zonder doel ben je doelloos

Het klinkt misschien heel simpel en daarom is het zo goed om het hier te schrijven: zonder doel ben je doelloos. Er zijn in ondernemersland erg veel ondernemers die zonder doel hun merk aan het opbouwen zijn. Ze dobberen doelloos rond in de grote oceaan van bedrijven, geen idee hebbend waar ze eigenlijk naar toe willen. Doordat de ondernemer het zelf niet weet, heeft ook de klant moeite om te bepalen waar een onderneming voor staat. Je laat eigenlijk alles aan het toeval over. Nieuwe klanten komen met toeval aanwaaien. Op korte termijn kan dit best succes opleveren, maar op lange termijn is het desastreus.

“En dat is waar de schoen wringt, want zonder dat je weet wat succes is kun je het ook niet behalen.”

Met een doel kun je naar succes streven

Wanneer je ervoor kiest om voor jezelf een aantal doelen op te sommen, ben jij in staat om naar succes te streven. Als we aan een ondernemer vragen wat ze willen bereiken, antwoorden zij dat ze succesvol willen zijn. Enerzijds voor de eigen omgeving, waarvoor zij veel opgeven willen zij laten zien dat ze het goed doen. Anderzijds omdat wanneer ze succesvol zijn ze veel impact creëren.

Wanneer we hen echter vragen wat voor hen succes is, hebben ze daar geen idee van. En dat is waar de schoen wringt, want zonder dat je weet wat succes is kun je het ook niet behalen. Het is verstandig om eerst te bepalen wanneer jij succes hebt om vervolgens een aantal doelen te stellen. Hierdoor kun jij stap voor stap toewerken naar het succes van je merk. Je start met het streven naar succes! Hierdoor zorg jij voor een stip aan de horizon waar je naartoe kunt werken en ga je écht impact maken!

Je kunt je inspanningen evalueren

Als ondernemer zijn we allemaal heel druk bezig. Vaak van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat. Je steekt enorm veel uren in je merk, maar levert dit wel genoeg op? Door het stellen van doelen zorg je ervoor dat jij je inspanningen kunt evalueren. Wanneer jij in een maand tijd 3 nieuwe klanten nodig hebt, kun je aan het eind van de maand controleren of je inspanningen deze 3 klanten hebben opgeleverd. Op deze manier kun je ook je maand- en jaardoelstellingen evalueren. Dit voorbeeld is natuurlijk een heel klein en simpel voorbeeld, maar ook in complexere situaties werkt het.

Zo kun je ook analyseren of je wellicht efficiënter kunt werken om je doelen te bereiken. Je weet immers of je op de goede weg bent, en wanneer je efficiënter kunt werken kun je wellicht een avond lekker op de bank hangen met je partner.

Je ontkomt aan de massa

Wil jij bij de massa horen? Of wil je juist onttrekken uit de massa en uniek zijn? Door het stellen van je doelen kun jij heel goed aangeven waar jij naartoe wilt je merk. Stel een lange termijn doelstelling (10 tot 20 jaar) en bedenk hoe jij de wereld wilt verbeteren. Het is onderdeel van het HeldenDNA van je merk. Juist die doelstellingen zijn belangrijk voor je klanten, ze kunnen zich namelijk identificeren met je ambitie en doelen. Wanneer jouw ambitie aansluit bij de belevingswereld van je klanten, ontkom je van de massa en zorg je ervoor dat je uniek bent!

Start vandaag nog met het stellen met je lange- en kortetermijn doelstellingen en word succesvol!

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.