Met de drie bovenstaande punten heb je een startpunt om vanuit betekenis te werken. Je ziet: Het is vooral veel ophalen bij je medewerkers en stakeholders. Maar hoe ga je dan verder? Maak een plan! Vanuit de gesprekken met je medewerkers en stakeholders ga je aan de slag met het maken van een plan. Dit doe je niet als directie, dit doe je met een doorsnede van de organisatie. Om namelijk vanuit betekenis te werken is het belangrijk dat iedereen toegewijd is aan het plan.
Start bijvoorbeeld met het herijken van je merkidentiteit. Wat willen jullie bereiken? Welke impact wil je maken als organisatie? Wat is jullie visie op de drie elementen welzijn, welbevinden en welvaart? Met bovenstaande stappen heb je hiermee al een mooie stap gemaakt. Ga met zijn allen aan de slag in verschillende sessies om dit te achterhalen. Bepaal waar jullie samen voor gaan, maar wanneer het ook genoeg is. Wat is de grens van betekenis voor jullie?
Op basis van deze gezamenlijke keuzes kun je bepalen hoe je deze dingen gaat implementeren. Waar sta je nu? Welke stappen moet je zetten om te komen waar je wil? En wie zijn de aanjagers voor dit proces? Maak duidelijke afspraken.