Als je groeit met je merk, dan zijn je medewerkers zeer belangrijk. Zij maken of kraken je merk door hun inspanningen. Wanneer dit niet past bij je visie, missie en kernwaarden, dan heeft dat een negatief effect op je organisatie en groei. Maar wat is dan een goed beleid? Samen met Rachel Gasper-Rothengatter van Floooow spraken we over het geheim van een goed beleid:
‘Een goed beleid is een beleid dat is gedragen door de medewerkers. Het geheim hier naartoe is het hebben van een klankbordgroep die een afspiegeling is van de organisatie. Hierdoor houdt je rekening met alle belangen en behoeften van alle afdelingen binnen je organisatie. Soms kan het beleid voor de ene afdeling (bijvoorbeeld kantoor) heel goed te doen zijn, maar voor een andere afdeling (bijvoorbeeld productie) niet praktisch uitvoerbaar zijn.
Een klankbordgroep kun je goed betrekken bij het uitwerken van je beleid. Deze groep hoeft daarbij niet altijd te bestaan uit dezelfde personen, zolang de klankbordgroep een afspiegeling van je organisatie blijft.’
Ook de Hero-secret over het geheim van een goed beleid lees exclusief terug in je mailbox. Meld je nu aan voor de hero-secret en ontvang deze en alle andere hero-secrets.