• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Het geheim van een goed beleid om je merk te verankeren in je organisatie

Helden hebben een merk dat ergens voor staat én doet wat het belooft. De merkidentiteit gaat dan veel verder dan alleen hoe het eruitziet. Het draait juist ook om de interne organisatie. Als medewerker moet je de kracht van het merk echt ervaren, voordat je het aan klanten kunt doorgeven. In de eerste editie van de Hero-secrets gaan we dan ook op zoek naar het geheim van een goed beleid om de merkidentiteit te verankeren in je organisatie.

Voor iedere Hero-secret spreken we met een expert om het geheim van zijn specialisatie te ontrafelen. In deze Hero-secret spreken we met Rachel Gasper-Rothengatter, oprichter en eigenaar van het heldenmerk Floooow, waarmee zij iedere medewerker in Nederland flow wil laten ervaren op het werk. In dit artikel bespreken we:

  1. Het bouwen van een merk en organisatiebeleid
  2. Wat is organisatiebeleid eigenlijk?
  3. Waarom is het hebben van een goed organisatiebeleid belangrijk?
  4. Van missie, visie en kernwaarden naar organisatiebeleid
  5. Het opzetten van een organisatiebeleid
  6. Coolblue als mentor
  7. Het geheim: de klankbordgroep

Exclusief voor Hero-secret lezers

Het artikel dat je voor je hebt is exclusief voor onze abonnees op Hero-secret.  Je kunt je nu gratis aanmelden via onderstaand formulier om het gehele artikel te lezen. Je ontvang dan alle eerdere edities van Hero-secrets en je verzekerd je ervan dat je iedere 2 maanden de nieuwste editie exclusief in je mailbox ontvangt.

Meld je aan voor de exclusieve Hero-secrets



Creating Heroes gebruikt de gegevens die je in dit formulier verstrekt om contact om relevante e-mails met tips en trucks met je te delen. Laat ons weten op welke manieren je van ons zou willen horen:

Als sidekicks respecteren we te alle te allen tijde de privacy van onze helden. Daarom kun je op elk moment op ‘Abonnement opzeggen’ klikken bij iedere e-mail die wij versturen. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons via welkom@creatingheroes.nl. Op onze website kun je in de footer onze privacy-verklaring lezen, zodat je alles kunt lezen over hoe wij ieder bedrijf inspireren om een heldenbedrijf te worden.

Door hieronder te klikken, stem je ermee in dat wij je gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.


Het geheim van een goed beleid om je merk te verankeren in je organisatie

Helden hebben een merk dat ergens voor staat én doet wat het belooft. De merkidentiteit gaat dan veel verder dan alleen hoe het eruitziet. Het draait juist ook om de interne organisatie. Als medewerker moet je de kracht van het merk echt ervaren, voordat je het aan klanten kunt doorgeven. In de eerste editie van de Hero-secrets gaan we dan ook op zoek naar het geheim van een goed beleid om de merkidentiteit te verankeren in je organisatie.

Voor iedere Hero-secret spreken we met een expert om het geheim van zijn specialisatie te ontrafelen. In deze Hero-secret spreken we met Rachel Gasper-Rothengatter, oprichter en eigenaar van het heldenmerk Floooow, waarmee zij iedere medewerker in Nederland flow wil laten ervaren op het werk. In dit artikel bespreken we:

  1. Het bouwen van een merk en organisatiebeleid
  2. Wat is organisatiebeleid eigenlijk?
  3. Waarom is het hebben van een goed organisatiebeleid belangrijk?
  4. Van missie, visie en kernwaarden naar organisatiebeleid
  5. Het opzetten van een organisatiebeleid
  6. Coolblue als mentor
  7. Het geheim: de klankbordgroep

Exclusief voor Hero-secret lezers

Het artikel dat je voor je hebt is exclusief voor onze abonnees op Hero-secret.  Je kunt je nu gratis aanmelden via onderstaand formulier om het gehele artikel te lezen. Je ontvang dan alle eerdere edities van Hero-secrets en je verzekerd je ervan dat je iedere 2 maanden de nieuwste editie exclusief in je mailbox ontvangt.

Meld je aan voor de exclusieve Hero-secrets



Creating Heroes gebruikt de gegevens die je in dit formulier verstrekt om contact om relevante e-mails met tips en trucks met je te delen. Laat ons weten op welke manieren je van ons zou willen horen:

Als sidekicks respecteren we te alle te allen tijde de privacy van onze helden. Daarom kun je op elk moment op ‘Abonnement opzeggen’ klikken bij iedere e-mail die wij versturen. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen met ons via welkom@creatingheroes.nl. Op onze website kun je in de footer onze privacy-verklaring lezen, zodat je alles kunt lezen over hoe wij ieder bedrijf inspireren om een heldenbedrijf te worden.

Door hieronder te klikken, stem je ermee in dat wij je gegevens mogen verwerken in overeenstemming met deze voorwaarden.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp’s privacy practices here.


Misschien vind je dit ook interessant:

De clash tussen de ontwerper en de SEO-specialist

02/05/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

In 6 stappen je videostrategie bouwen

13/06/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma’s Hoe je structureel je merkverhaal vertelt met marketingprogramma's Zo innoveer je het businessmodel van je merk!
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel