• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Aan de slag met purpose, zo begin je!

Je leest het tegenwoordig overal: Ga aan de slag met je purpose! Purpose is een mooi engels woord voor ondernemen vanuit betekenis. Maar hoe begin je nu met een purpose in je organisatie? In dit artikel lees je er alles over.

Back to the roots

In programma’s die wij samen met klanten van ons uitvoeren gaan we eerst terug naar de start. Waar komt de organisatie vandaan? Waarom is het eigenlijk ooit gestart? Welke belangrijke dingen zijn er in de loop van de jaren gebeurt? Deze ontdekkingstocht is naast dat het erg leuk is, ook heel waardevol. Hiermee ga je namelijk op zoek naar de wortels van de organisatie.

Dit deel van het proces voer je deels uit met mensen in je eigen organisatie, maar ook met belangrijke klanten. Het is heel waardevol om te ontdekken wat zij van je organisatie vinden. Welke wortels ontdekken zij over jouw merk?

“Wanneer je dit hebt doorlopen leg je het vast in de visie, missie, kernwaarden en heldenkrachten van je organisatie. Dit resulteert in een merkhandboek. Dit handboek is jullie heilige schrift.”

Ontdek de betekenis in je organisatie

Je merk is de gehele organisatie. Het is een integraal gegeven. Daardoor is het wel net zo verstandig om ook zoveel mogelijk mensen te laten meedenken. Organiseer meerdere sessies met verschillende medewerkersgroepen waarin je de thema’s over betekenisvol ondernemen (purpose) voorbij laat komen. Nog zonder dat je een heel traject inzet om het vast te leggen en de transitie door te gaan naar een betekenisvol merk, kun je op deze manier heel laagdrempelig ontdekken wat er leeft in de organisatie.

Zo zetten wij bij onze klanten onze kaarten-set in,  waarmee je een mooi dialoog kunt starten over betekenisvol ondernemen. De  deelnemers stellen via deze kaarten vragen aan elkaar over betekenisvolle onderwerpen én kijken hoe zij als merk tegen verschillende thema’s aankijken.

Uniek proces

Bovenstaande is de eerste start om een heel uniek proces door te lopen om je betekenis te vinden. Wanneer je dit hebt doorlopen leg je het vast in de visie, missie, kernwaarden en heldenkrachten van je organisatie. Dit resulteert in een merkhandboek. Dit handboek is jullie heilige schrift. Hoe dit proces eruitziet lees je in de artikelenreeks merkidentiteit ontdekken, het stappenplan.

Transitie

Wanneer je de merkidentiteit hebt ontdekt ben je bij de start. Nu volgt een nieuwe transitie naar een betekenisvolle organisatie. Deze transitie is erg interessant en voer je stap voor stap uit. Je gaat samen met je medewerkers kijken welke stappen er gezet dienen te worden om deze transitie te maken. Deze transitie zit in verschillende onderdelen:

  • Het verbeteren van leiderschap in je organisatie;
  • Het behouden en aantrekken van personeel dat past bij je organisatie;
  • Het meten van impact van de betekenis die je maakt;
  • Het afstoten van producten en het ontwikkelen van nieuwe producten die bij je missie passen;
  • Het ontwikkelen van merketeers (over merketing en merketeers) binnen je organisatie, door meer focus op je merkverhaal in je organisatie;
  • Het herpositioneren via je website en alle andere kanalen met je aangescherpte merkverhaal
  • Het structureel laden van je merkverhaal om zo bekendheid te krijgen voor de betekenis van je merk. Je gaat hiermee van productcommunicatie naar merkcommunicatie.

Meer weten over het maken van deze transitie. Download dan het heldenmerk-pakket.

Aan de slag met purpose, zo begin je!

Je leest het tegenwoordig overal: Ga aan de slag met je purpose! Purpose is een mooi engels woord voor ondernemen vanuit betekenis. Maar hoe begin je nu met een purpose in je organisatie? In dit artikel lees je er alles over.

Back to the roots

In programma’s die wij samen met klanten van ons uitvoeren gaan we eerst terug naar de start. Waar komt de organisatie vandaan? Waarom is het eigenlijk ooit gestart? Welke belangrijke dingen zijn er in de loop van de jaren gebeurt? Deze ontdekkingstocht is naast dat het erg leuk is, ook heel waardevol. Hiermee ga je namelijk op zoek naar de wortels van de organisatie.

Dit deel van het proces voer je deels uit met mensen in je eigen organisatie, maar ook met belangrijke klanten. Het is heel waardevol om te ontdekken wat zij van je organisatie vinden. Welke wortels ontdekken zij over jouw merk?

“Wanneer je dit hebt doorlopen leg je het vast in de visie, missie, kernwaarden en heldenkrachten van je organisatie. Dit resulteert in een merkhandboek. Dit handboek is jullie heilige schrift.”

Ontdek de betekenis in je organisatie

Je merk is de gehele organisatie. Het is een integraal gegeven. Daardoor is het wel net zo verstandig om ook zoveel mogelijk mensen te laten meedenken. Organiseer meerdere sessies met verschillende medewerkersgroepen waarin je de thema’s over betekenisvol ondernemen (purpose) voorbij laat komen. Nog zonder dat je een heel traject inzet om het vast te leggen en de transitie door te gaan naar een betekenisvol merk, kun je op deze manier heel laagdrempelig ontdekken wat er leeft in de organisatie.

Zo zetten wij bij onze klanten onze kaarten-set in,  waarmee je een mooi dialoog kunt starten over betekenisvol ondernemen. De  deelnemers stellen via deze kaarten vragen aan elkaar over betekenisvolle onderwerpen én kijken hoe zij als merk tegen verschillende thema’s aankijken.

Uniek proces

Bovenstaande is de eerste start om een heel uniek proces door te lopen om je betekenis te vinden. Wanneer je dit hebt doorlopen leg je het vast in de visie, missie, kernwaarden en heldenkrachten van je organisatie. Dit resulteert in een merkhandboek. Dit handboek is jullie heilige schrift. Hoe dit proces eruitziet lees je in de artikelenreeks merkidentiteit ontdekken, het stappenplan.

Transitie

Wanneer je de merkidentiteit hebt ontdekt ben je bij de start. Nu volgt een nieuwe transitie naar een betekenisvolle organisatie. Deze transitie is erg interessant en voer je stap voor stap uit. Je gaat samen met je medewerkers kijken welke stappen er gezet dienen te worden om deze transitie te maken. Deze transitie zit in verschillende onderdelen:

  • Het verbeteren van leiderschap in je organisatie;
  • Het behouden en aantrekken van personeel dat past bij je organisatie;
  • Het meten van impact van de betekenis die je maakt;
  • Het afstoten van producten en het ontwikkelen van nieuwe producten die bij je missie passen;
  • Het ontwikkelen van merketeers (over merketing en merketeers) binnen je organisatie, door meer focus op je merkverhaal in je organisatie;
  • Het herpositioneren via je website en alle andere kanalen met je aangescherpte merkverhaal
  • Het structureel laden van je merkverhaal om zo bekendheid te krijgen voor de betekenis van je merk. Je gaat hiermee van productcommunicatie naar merkcommunicatie.

Meer weten over het maken van deze transitie. Download dan het heldenmerk-pakket.

Misschien vind je dit ook interessant:

Een interview met de helden van Uitgestelde Kinderfeestjes!

23/05/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Olga Saes van Xpeerience: “Het risico op een psychische aandoening te krijgen bijna 1 op 2, maar hoe reageer je hierop?”

11/07/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Verwachtingen managen? Kijk naar je identiteit, merkbelofte en klantbeloften!

16/06/2022/door Freek
Storytelling

Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties

09/06/2022/door Freek
Doelen stellen

Innoveren vanuit grote trends

02/06/2022/door Freek
Boost je merketingkennis
Waarom je huisstijl voor positionering zorgt Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel