• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

Coen van Hopdonders: “Een jongensdroom om eindelijk een cape te kunnen dragen zonder dat mensen daar gelijk raar van opkijken!”

De maand mei stond bij Creating Heroes in het teken van het Heldenmeldpunt. Apeldoorners konden Apeldoornse bedrijven die van betekenis zijn melden, zodat zij in het zonnetje gezet kunnen worden! En vandaag zetten we heldenmerk Hopdonders, een Apeldoornse speciaalbierwinkel in het zonnetje.

Jullie zijn aangemeld voor het Heldenmeldpunt, hoe voelt dat?

Eerlijk gezegd waren wij niet bekend met het concept, maar het klinkt natuurlijk erg positief dus dat is zeker leuk! Sowieso een jongensdroom om eindelijk een cape te kunnen dragen zonder dat mensen daar gelijk raar van opkijken!

Wat is Hopdonders precies?

Hopdonders is de speciaalbierhuiskamer van Apeldoorn, met een groot en constant wisselend assortiment, maandelijkse proeverijen, een jaarlijks festival en veel meer.

Welke betekenis willen jullie toevoegen/ voegen jullie toe aan de samenleving?

Met ons assortiment en onze benadering staan wij ‘bewust consumeren’ voor. Er is niks ‘massa’ aan Hopdonders; de bieren onderscheiden zich zowel qua productieproces als qua eindresultaat van de mainstream, waardoor elk bier het proeven waard is. Met een setje bieren geef je iemand (of jezelf) zo gelijk een paar nieuwe ervaringen cadeau, een paar rust- en/of geniet-momentjes.

Waarom vinden jullie dat zo belangrijk?

Als gevolg van de globalisering en hedendaagse technologie liggen entertainment en informatie in overweldigende mate voor het oprapen. Dat werkt vluchtige ervaringen en massaconsumptie in de hand. Hopdonders probeert daar op bescheiden schaal wat tegenwicht aan te bieden door een persoonlijke benadering, evidente liefhebberij en bieren om van te genieten.

Wat vind je als ondernemer/ merk de grootste uitdaging?

De huidige populariteit van onze productgroep (speciaalbier) is relatief jong, terwijl onze regio (Apeldoorn) niet als heel progressief bekendstaat. Dat is vooral leuk, want het is aan ons om de mensen in onze zaak te krijgen en ze dan mee te nemen in onze liefhebberij; vaak zíen we mensen dan gewoon geïnfecteerd raken met ons virus. Een andere uitdaging is als zelfstandige retailer een zaak boven water te houden, terwijl je concurreert met enkele van ’s werelds grootste bedrijven die online van alles kunnen waar wij alleen maar van kunnen dromen. Dat vergt creativiteit en doorzettingsvermogen. Never boring!

Wat zou je iedere ondernemer willen meegeven?

Probeer plezier te hebben in wat je doet. (Cliché for a reason…)

Coen van Hopdonders: “Een jongensdroom om eindelijk een cape te kunnen dragen zonder dat mensen daar gelijk raar van opkijken!”

De maand mei stond bij Creating Heroes in het teken van het Heldenmeldpunt. Apeldoorners konden Apeldoornse bedrijven die van betekenis zijn melden, zodat zij in het zonnetje gezet kunnen worden! En vandaag zetten we Hopdonders, een Apeldoornse speciaalbierwinkel in het zonnetje.

Jullie zijn aangemeld voor het Heldenmeldpunt, hoe voelt dat?

Eerlijk gezegd waren wij niet bekend met het concept, maar het klinkt natuurlijk erg positief dus dat is zeker leuk! Sowieso een jongensdroom om eindelijk een cape te kunnen dragen zonder dat mensen daar gelijk raar van opkijken!

Wat is Hopdonders precies?

Hopdonders is de speciaalbierhuiskamer van Apeldoorn, met een groot en constant wisselend assortiment, maandelijkse proeverijen, een jaarlijks festival en veel meer.

Welke betekenis willen jullie toevoegen/ voegen jullie toe aan de samenleving?

Met ons assortiment en onze benadering staan wij ‘bewust consumeren’ voor. Er is niks ‘massa’ aan Hopdonders; de bieren onderscheiden zich zowel qua productieproces als qua eindresultaat van de mainstream, waardoor elk bier het proeven waard is. Met een setje bieren geef je iemand (of jezelf) zo gelijk een paar nieuwe ervaringen cadeau, een paar rust- en/of geniet-momentjes.

Waarom vinden jullie dat zo belangrijk?

Als gevolg van de globalisering en hedendaagse technologie liggen entertainment en informatie in overweldigende mate voor het oprapen. Dat werkt vluchtige ervaringen en massaconsumptie in de hand. Hopdonders probeert daar op bescheiden schaal wat tegenwicht aan te bieden door een persoonlijke benadering, evidente liefhebberij en bieren om van te genieten.

Wat vind je als ondernemer/ merk de grootste uitdaging?

De huidige populariteit van onze productgroep (speciaalbier) is relatief jong, terwijl onze regio (Apeldoorn) niet als heel progressief bekendstaat. Dat is vooral leuk, want het is aan ons om de mensen in onze zaak te krijgen en ze dan mee te nemen in onze liefhebberij; vaak zíen we mensen dan gewoon geïnfecteerd raken met ons virus. Een andere uitdaging is als zelfstandige retailer een zaak boven water te houden, terwijl je concurreert met enkele van ’s werelds grootste bedrijven die online van alles kunnen waar wij alleen maar van kunnen dromen. Dat vergt creativiteit en doorzettingsvermogen. Never boring!

Wat zou je iedere ondernemer willen meegeven?

Probeer plezier te hebben in wat je doet. (Cliché for a reason…)

Misschien vind je dit ook interessant:

Het HeldenDNA van Floooow

12/04/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

6 vragen aan held Kirsten Regtop

18/06/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Verwachtingen managen? Kijk naar je identiteit, merkbelofte en klantbeloften!

16/06/2022/door Freek
Storytelling

Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties

09/06/2022/door Freek
Doelen stellen

Innoveren vanuit grote trends

02/06/2022/door Freek
Boost je merketingkennis
6 vragen aan held Kirsten Regtop Weg met sociaal ondernemen “Weg met sociaal ondernemen”
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel