Veel Nederlanders kennen het merk Afas Software wel. Als ex-naamgever en sponsor van het AZ-Stadion, als naamgever van AFAS Live of van het AFAS Circustheather. Het merk heeft de laatste jaren flink geïnvesteerd in het krijgen van naamsbekendheid. Maar daar zit een groter verhaal achter. Bij het merk draait alles om software die aansluit bij de klantbehoeften. De kern van hun merk draait om liefde: Liefde voor de klant, liefde voor hun medewerkers en hun producten.
Het complex in Leusden van AFAS, is bijna geheel ingericht om klanten te ontvangen en te inspireren. Niet om te inspireren met software, maar om hun (potentiële) klanten te helpen ontwikkelen op allerlei vlakken. En bij de groei van hun klanten is software een essentieel onderdeel. Hoe meer je met hun merk interacteert, hoe groter de kans dat je jarenlang gebruikt gaat maken van hun software.
Daarbij heeft het bedrijf een enorme aantrekkingskracht op talenten. Veel mensen willen bij Afas werken, enkel 4 % wordt ook daadwerkelijk aangenomen. Hun selectieprocedure is erg streng. Voor diegene die wel voor hun werkt krijgt alle vertrouwen, omdat ze er in geloven dat de doelen van de medewerker én het bedrijf in synergie zijn met elkaar.
Geïnteresseerd in het verhaal van AFAS? Op Videoland kun je in de vierde aflevering van het tweede seizoen van Humberto Onderneemt het hele verhaal horen.