Helden zijn altijd social entrepreneurs, maar andersom niet!

Helden zijn niet altijd social entrepreneurs, maar er zijn veel overeenkomsten

Ons marketingbureau werkt alleen voor helden. En over de term helden krijgen wij nog wel eens vragen, wat wij natuurlijk alleen maar leuk vinden. Er wordt dan de vraag gesteld of helden social entrepreneurs of duurzame ondernemers zijn. Het antwoord is: Ja en nee. Ze zijn niet altijd social entrepreneurs, maar er zijn veel overeenkomsten!

Social Entrepreneurs zijn altijd helden, helden niet altijd social entrepreneurs?

Social entrepreneurs zijn in het Nederlands gezegd sociale ondernemers. Zij stellen een maatschappelijk probleem centraal en gaan dit met hun bedrijf oplossen. Vaak zie je dat deze ondernemers ook een social end-up bepalen: Het moment waarop het maatschappelijk probleem is opgelost en het bedrijf kan ophouden te bestaan.

Deze ondernemers scharen wij zeker tot helden, maar wij willen helden graag breder trekken. Helden zijn merken die de drive hebben om positieve impact te genereren voor de samenleving. Een social entrepreneur is een onderneming die positieve alternatieven biedt, maar ook een verzekeraar dat de klantgerichtheid in hun branche wil verhogen. Wat het alternatief ook is, bedrijven die positieve impact genereren zijn voor ons helden!

Lees ook: Overtuig juist niet op circulaire argumenten

“Voor helden blijven klanten niet alleen klanten, maar worden het fans. Fans die samen met het merk de Helden-missie gaan volbrengen!”

Winst is meer dan alleen geld

Zoals gezegd zijn er veel overeenkomsten tussen sociale ondernemers en helden. Zo is winst voor helden meer dan alleen geld. Winst gaat om alle verandering die geboden kan worden met het merk. Winst is alleen wel nodig om het hogere doel van de onderneming te behalen: de missie van het merk!

Lees ook: 5 inspirerende social enterprises

Klanten staan centraal

Veel organisaties roepen het: Wij zetten de klant centraal. Maar het uitvoeren van dit statement blijft vaak achter. Helden voeren het ook daadwerkelijk uit! Klanten zijn extreem belangrijk voor deze helden, omdat zij zorgen voor de juiste impact. Voor helden blijven klanten niet alleen klanten, maar worden het fans. Fans die samen met het merk de Helden-missie gaan volbrengen! En daar komen social entrepreneurs en helden samen: Samen zorgen met hun fans voor zoveel mogelijk positieve impact!

Lees ook: Inzetten van heldenmarketing, het stappenplan

Helden zijn niet altijd social entrepreneurs, maar er zijn veel overeenkomsten

Helden zijn niet altijd social entrepreneurs, maar er zijn veel overeenkomsten

Ons marketingbureau werkt alleen voor helden. En over de term helden krijgen wij nog wel eens vragen, wat wij natuurlijk alleen maar leuk vinden. Er wordt dan de vraag gesteld of helden social entrepreneurs of duurzame ondernemers zijn. Het antwoord is: Ja en nee. Ze zijn niet altijd social entrepreneurs, maar er zijn veel overeenkomsten!

Social Entrepreneurs zijn altijd helden, helden niet altijd social entrepreneurs?

Social entrepreneurs zijn in het Nederlands gezegd sociale ondernemers. Zij stellen een maatschappelijk probleem centraal en gaan dit met hun bedrijf oplossen. Vaak zie je dat deze ondernemers ook een social end-up bepalen: Het moment waarop het maatschappelijk probleem is opgelost en het bedrijf kan ophouden te bestaan.

Deze ondernemers scharen wij zeker tot helden, maar wij willen helden graag breder trekken. Helden zijn merken die de drive hebben om positieve impact te genereren voor de samenleving. Een social entrepreneur is een onderneming die positieve alternatieven biedt, maar ook een verzekeraar dat de klantgerichtheid in hun branche wil verhogen. Wat het alternatief ook is, bedrijven die positieve impact genereren zijn voor ons helden!

Lees ook: Overtuig juist niet op circulaire argumenten

“Voor helden blijven klanten niet alleen klanten, maar worden het fans. Fans die samen met het merk de het-kan-anders-missie gaan volbrengen!”

Winst is meer dan alleen geld

Zoals gezegd zijn er veel overeenkomsten tussen sociale ondernemers en helden. Zo is winst voor helden meer dan alleen geld. Winst gaat om alle verandering die geboden kan worden met het merk. Winst is alleen wel nodig om het hogere doel van de onderneming te behalen: de missie van het merk!

Lees ook: 5 inspirerende social enterprises

Klanten staan centraal

Veel organisaties roepen het: Wij zetten de klant centraal. Maar het uitvoeren van dit statement blijft vaak achter. Helden voeren het ook daadwerkelijk uit! Klanten zijn extreem belangrijk voor deze helden, omdat zij zorgen voor de juiste impact. Voor helden blijven klanten niet alleen klanten, maar worden het fans. Fans die samen met het merk de Helden-missie gaan volbrengen! En daar komen social entrepreneurs en helden samen: Samen zorgen met hun fans voor zoveel mogelijk positieve impact!

Lees ook: Inzetten van heldenmarketing, het stappenplan

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.