Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk?

Veel heldenmerken hebben één groot knelpunt: De zichtbaarheid van hun merk. In de jaren dat ze bezig zijn hebben ze een redelijk netwerk opgebouwd, maar ze moeten continu blijven trekken om bekendheid en klanten te genereren. Hoe vergroot je nu de zichtbaarheid van je merk waardoor je klanten gaat aantrekken?

Jouw verhaal centraal

Het belangrijkste is natuurlijk jouw eigen verhaal, het verhaal van jouw merk. Zorg ervoor dat het verhaal dat je vertelt door iedereen hetzelfde is. Vaak merken wij dat het verhaal door verschillende mensen binnen de organisatie anders verteld wordt, waardoor er geen eenheid is. Kijk eens kritisch naar jouw eigen verhaal, jouw HeldenDNA: Is jullie merkidentiteit écht de kern van je merk? En is die zo scherp geformuleerd dat iedereen snapt wát jullie doen, wáár jullie naar streven én dat het onderscheidend is?

Mocht dat nog niet zo zijn, dan is dat de eerste stap die je moet zetten om de zichtbaarheid te vergroten. Eerst moet de basis goed staan, dan kun je de vervolgstappen zetten.

Lees ook: Vang je verhaal in 5 stappen!

“Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten.”

Strategie is het sleutelwoord

Veel merken vertellen hun verhaal, eigenlijk iedereen doet ook wel aan één of andere vorm van marketing. Maar toch zien we vaak dat de zichtbaarheid nog niet optimaal is, hoe komt dat toch? Voor ons is het sleutelwoord Strategie. Wij zien veel bedrijven – vooral veel start-ups en scale-ups – die uit passie hun verhaal vertellen, maar daar geen strategie achter hebben. Door planmatig te werken aan de (sub)doelstellingen die je wil behalen en daar ook bewust over nadenkt, dan krijgt je marketing een goede lijn.

Er zijn verschillende soorten manieren waarop je zichtbaarheid kan vergroten: Contentmarketing, netwerkmarketing, etc. Veel merken zijn bezig met belmarketing: Het koud acquireren. De laatste jaren zien wij daar een kentering in: Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten. Door te inspireren trekt marketing de leads aan, waarna de sales-afdeling ze alleen maar hoeft in te koppen.

Daarom is het nu extra slim om nu je strategie tegen het licht te houden! Je gaat in je marketing bewust nadenken over welke stappen een klant nodig heeft om binnen jouw merk te groeien. Kijk voor meer informatie op de klantreis.

Deel structureel jouw verhaal op joúw manier

Wanneer je de strategie (en tactiek) helder hebt bepaald is het tijd om jouw verhaal structureel te delen. Wat een valkuil is om eerst met veel enthousiasme activiteiten te ontplooien die bij jouw plan horen, om vervolgens er niets meer aan te doen. Door structureel jouw verhaal te delen, zorg je stap voor stap voor meer zichtbaarheid. Door dit te doen ben je bezig met de lange termijn en zorg je voor een structurele manier van groei.

Zorg er ook voor dat de manier van communiceren bij jouw merk past. Denk goed na over de manier van communiceren, de tone of voice, de kanalen, de marketingvormen (ga je bijvoorbeeld voor video, tekst of afbeeldingen?), etc.

Lees ook: Zo maak je jouw contentplan voor je heldenbedrijf

Evalueer en leer

Als laatste is het belangrijk dat je het plan dat je hebt gemaakt blijft evalueren. Een plan is geen document die je onderin een la legt, het is jouw leidraad om je doelstellingen te behalen. Door deze doelstellingen en jouw marketinginspanningen continu te evalueren, kun je hiervan leren. Door ervan te leren wat goed en minder goed gaat blijf je jouw strategie en plan continue bijsturen. Doe je dit structureel, dan groeit de zichtbaarheid van je merk en creëer je fans!

Wil jij meer inspiratie over de zichtbaarheid van jouw merk?

Merk je dat jouw (helden)merk meer zichtbaarheid kan gebruiken? Heb je behoefte aan meer inspiratie om de zichtbaarheid ook daadwerkelijk te verhogen? Wij helpen jou als held graag! Tijdens de Herotalk, de gratis inspiratiesessie voor helden, krijg jij gratis tips en tricks om met jouw merk meer impact te genereren. Deze Herotalk is volledig gratis en verplicht je tot niets. Plan jouw Herotalk snel!

Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk?

Hoe vergroot je de zichtbaarheid van je merk?

Veel heldenmerken hebben één groot knelpunt: De zichtbaarheid van hun merk. In de jaren dat ze bezig zijn hebben ze een redelijk netwerk opgebouwd, maar ze moeten continu blijven trekken om bekendheid en klanten te genereren. Hoe vergroot je nu de zichtbaarheid van je merk waardoor je klanten gaat aantrekken?

Jouw verhaal centraal

Het belangrijkste is natuurlijk jouw eigen verhaal, het verhaal van jouw merk. Zorg ervoor dat het verhaal dat je vertelt door iedereen hetzelfde is. Vaak merken wij dat het verhaal door verschillende mensen binnen de organisatie anders verteld wordt, waardoor er geen eenheid is. Kijk eens kritisch naar jouw eigen verhaal, jouw HeldenDNA: Is jullie merkidentiteit écht de kern van je merk? En is die zo scherp geformuleerd dat iedereen snapt wát jullie doen, wáár jullie naar streven én dat het onderscheidend is?

Mocht dat nog niet zo zijn, dan is dat de eerste stap die je moet zetten om de zichtbaarheid te vergroten. Eerst moet de basis goed staan, dan kun je de vervolgstappen zetten.

Lees ook: Vang je verhaal in 5 stappen!

“Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten.”

Strategie is het sleutelwoord

Veel merken vertellen hun verhaal, eigenlijk iedereen doet ook wel aan één of andere vorm van marketing. Maar toch zien we vaak dat de zichtbaarheid nog niet optimaal is, hoe komt dat toch? Voor ons is het sleutelwoord Strategie. Wij zien veel bedrijven – vooral veel start-ups en scale-ups – die uit passie hun verhaal vertellen, maar daar geen strategie achter hebben. Door planmatig te werken aan de (sub)doelstellingen die je wil behalen en daar ook bewust over nadenkt, dan krijgt je marketing een goede lijn.

Er zijn verschillende soorten manieren waarop je zichtbaarheid kan vergroten: Contentmarketing, netwerkmarketing, etc. Veel merken zijn bezig met belmarketing: Het koud acquireren. De laatste jaren zien wij daar een kentering in: Met marketing inspireer en trek je klanten aan voor je merk, sales zorgt voor het relatiemanagement met de klanten. Door te inspireren trekt marketing de leads aan, waarna de sales-afdeling ze alleen maar hoeft in te koppen.

Daarom is het nu extra slim om nu je strategie tegen het licht te houden! Je gaat in je marketing bewust nadenken over welke stappen een klant nodig heeft om binnen jouw merk te groeien. Kijk voor meer informatie op de klantreis.

Deel structureel jouw verhaal op joúw manier

Wanneer je de strategie (en tactiek) helder hebt bepaald is het tijd om jouw verhaal structureel te delen. Wat een valkuil is om eerst met veel enthousiasme activiteiten te ontplooien die bij jouw plan horen, om vervolgens er niets meer aan te doen. Door structureel jouw verhaal te delen, zorg je stap voor stap voor meer zichtbaarheid. Door dit te doen ben je bezig met de lange termijn en zorg je voor een structurele manier van groei.

Zorg er ook voor dat de manier van communiceren bij jouw merk past. Denk goed na over de manier van communiceren, de tone of voice, de kanalen, de marketingvormen (ga je bijvoorbeeld voor video, tekst of afbeeldingen?), etc.

Lees ook: Zo maak je jouw contentplan voor je heldenbedrijf

Evalueer en leer

Als laatste is het belangrijk dat je het plan dat je hebt gemaakt blijft evalueren. Een plan is geen document die je onderin een la legt, het is jouw leidraad om je doelstellingen te behalen. Door deze doelstellingen en jouw marketinginspanningen continu te evalueren, kun je hiervan leren. Door ervan te leren wat goed en minder goed gaat blijf je jouw strategie en plan continue bijsturen. Doe je dit structureel, dan groeit de zichtbaarheid van je merk en creëer je fans!

Wil jij meer inspiratie over de zichtbaarheid van jouw merk?

Merk je dat jouw (helden)merk meer zichtbaarheid kan gebruiken? Heb je behoefte aan meer inspiratie om de zichtbaarheid ook daadwerkelijk te verhogen? Wij helpen jou als held graag! Tijdens de Herotalk, de gratis inspiratiesessie voor helden, krijg jij gratis tips en tricks om met jouw merk meer impact te genereren. Deze Herotalk is volledig gratis en verplicht je tot niets. Plan jouw Herotalk snel!

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 27 47 36 53
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy