Het HeldenDNA van Floooow

Floooow is het bedrijf dat strijdt tegen een groot maatschappelijk probleem. In dit artikel nemen we je mee in het HeldenDNA (merkidentiteit) van Floooow!

Het maatschappelijke probleem

Mensen met een burn-out of met burn-out klachten zijn een groot maatschappelijk probleem! 1 op de 7 mensen die werken hebben een burn-out of klachten die hierop lijken. Daarmee is burn-out de beroepsziekte nummer 1 en heeft het in eerste plaats een enorme impact op de medewerker zelf.

Maar naast dat de medewerker een enorme (negatieve) impact ervaart, is het voor de medewerker een enorme kostenpost enerzijds en legt het anderzijds een enorme druk op de rest van het team. Daarnaast heeft het ook nog eens impact op het gezin van de gene die een burn-out heeft. Dat dit dus een maatschappelijke probleem is, moge duidelijk zijn.

“Want naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren.”

De missie van Floooow: Burn-out binnen 15 jaar verbannen

De missie van Floooow is dan ook om de beroepsziekte nummer één – burn out – binnen 15 jaar te verbannen. Dit door flow te bevorderen binnen organisaties en bij de medewerkers in Nederland met als doel van Nederland the best place tot work te maken.

Want naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren. Als Nederlander breng je de meeste tijd door op je werk – vaak nog meer dan met je geliefde, familie en vrienden – dan is het toch niet normaal dat we daar geen geluk ervaren? Daarom is Foooow op weg om ieder bedrijf in Nederland te stimuleren om in te zetten op flow!

De kracht van flow

Rachel Gasper- Rothengatter heeft in een wetenschappelijke studie onderzocht hoe je flow kunt bevorderen op het werk. Vanuit dit onderzoek is Floooow ontstaan, een methodiek waarin 8 belangrijke factoren zijn vastgesteld om flow bevorderen.

Flow is een krachtig instrument voor ieder bedrijf. Door flow te bevorderen:

  • Daalt het ziekteverzuim;
  • Stijgt de productiviteit
  • Ontstaat er meer creativiteit en innovativiteit
  • Stijgt de klantgerichtheid
  • Vergroot het leervermogen
  • Wordt talent ontwikkeld en benut
  • Is er minder ongewenst personeelsverloop.

Naast dat er een veel leukere werkplek wordt creëert, stijgt ook nog de (financiële) winst van een bedrijf!

Floooow & Creating Heroes

Als sidekicks zijn wij trots op Floooow als held. Op de achtergrond ondersteunen wij Rachel en haar team graag bij al haar activiteiten! Hieronder een korte video over onze samenwerking!

Het HeldenDNA van Floooow

Het HeldenDNA (de merkidentiteit) van het merk Floooow

Floooow is het bedrijf dat strijdt tegen een groot maatschappelijk probleem. In dit artikel nemen we je mee in het HeldenDNA (merkidentiteit) van Floooow!

Het maatschappelijke probleem

Mensen met een burn-out of met burn-out klachten zijn een groot maatschappelijk probleem! 1 op de 7 mensen die werken hebben een burn-out of klachten die hierop lijken. Daarmee is burn-out de beroepsziekte nummer 1 en heeft het in eerste plaats een enorme impact op de medewerker zelf.

Maar naast dat de medewerker een enorme (negatieve) impact ervaart, is het voor de medewerker een enorme kostenpost enerzijds en legt het anderzijds een enorme druk op de rest van het team. Daarnaast heeft het ook nog eens impact op het gezin van de gene die een burn-out heeft. Dat dit dus een maatschappelijke probleem is, moge duidelijk zijn.

“Want naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren.”

De missie van Floooow: Burn-out binnen 15 jaar verbannen

De missie van Floooow is dan ook om de beroepsziekte nummer één – burn out – binnen 15 jaar te verbannen. Dit door flow te bevorderen binnen organisaties en bij de medewerkers in Nederland met als doel van Nederland the best place tot work te maken.

Want naast dat er veel mensen burn-out klachten hebben, zijn er óók veel mensen die geen werkgeluk ervaren. Als Nederlander breng je de meeste tijd door op je werk – vaak nog meer dan met je geliefde, familie en vrienden – dan is het toch niet normaal dat we daar geen geluk ervaren? Daarom is Foooow op weg om ieder bedrijf in Nederland te stimuleren om in te zetten op flow!

De kracht van flow

Rachel Gasper- Rothengatter heeft in een wetenschappelijke studie onderzocht hoe je flow kunt bevorderen op het werk. Vanuit dit onderzoek is Floooow ontstaan, een methodiek waarin 8 belangrijke factoren zijn vastgesteld om flow bevorderen.

Flow is een krachtig instrument voor ieder bedrijf. Door flow te bevorderen:

  • Daalt het ziekteverzuim;
  • Stijgt de productiviteit
  • Ontstaat er meer creativiteit en innovativiteit
  • Stijgt de klantgerichtheid
  • Vergroot het leervermogen
  • Wordt talent ontwikkelt en benut
  • Is er minder ongewenst personeelsverloop.

Naast dat er een veel leukere werkplek wordt creëert, stijgt ook nog de (financiële) winst van een bedrijf!

Floooow & Creating Heroes

Als sidekicks zijn wij trots op Floooow als held. Op de achtergrond ondersteunen wij Rachel en haar team graag bij al haar activiteiten! Hieronder een korte video over onze samenwerking!

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.