Ik ben nu al jaren aan het ondernemen en wil de volgende stap zetten. Maar wat is die stap?

Ken je dat gevoel, dat je als kleine ondernemer al jaren aan het ondernemen bent en dat je de volgende stap wilt zetten? Veel helden van ons bevinden zich in deze situatie en weten vaak niet wat deze stap is. In dit artikel vertellen we jou hoe je achter deze stap kunt komen.

Ben je ondernemer of ZP’er?

Om te beginnen is het goed om jezelf af te vragen wat je bent: Ben je een ondernemer of bent je een ZP’er? Veel zelfstandige ondernemers zijn zelfstandig professionals. Zij kunnen hun vak heel goed uitvoeren en deze dienst voeren ze dan ook heel erg goed uit. De vraag is of je als ondernemer meer wilt, of je wilt groeien met je bedrijf en of je iets wil toevoegen aan de wereld. Wanneer dat laatste het geval is, dan ben je ondernemer en is de volgende stap je ondernemerschap verder te ontwikkelen!

Zie ook: Van held naar superheld: HERO-Talent programma

“Op die manier ontwikkel je een merk voor je bedrijf en dat is waarmee je naar buiten treedt.”

Op zoek naar jouw diepere betekenis

Wanneer je echt iets wil toevoegen aan de wereld (wat uit onze ervaring voor 90 % van de ondernemers geldt), dan is het goed om op te zoek te gaan naar je diepere betekenis. Kortom, wat wil jij toevoegen aan de wereld? Dit hoeft niet altijd een wereldwijde verandering te zijn, maar kan ook kleinschalig in je eigen omgeving. Een aantal voorbeelden van diepere betekenissen van onze helden:

  • Zoveel mogelijk auto’s uit de binnenstad weren;
  • Voorkomen van plastic afval, zodat de plastic soup niet groter wordt;
  • Mentale problemen de wereld uit helpen.
  • Iedereen gelijke kansen bieden, overal ter wereld;

Ga op zoek naar de diepere betekenis, hier bouw je de identiteit van je merk op.

Lees ook: Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Werk vanuit je merkidentiteit en ontdek wat je volgende stap is!

Op basis van je diepere betekenis ga je op zoek naar de identiteit van je merk. Je gaat op zoek naar de missie, visie en de kernwaarden van je merk. Op die manier ontwikkel je een merk voor je bedrijf en dat is waarmee je naar buiten treedt. Op basis van het werken vanuit je identiteit ga je ontdekken wat voor jouw merk de volgende stap is. Wat moet jij doen om je missie te bereiken? Wat is het hogere doel dat je met je merk wilt bereiken en hoe ga je dat doen?

Op die manier ontdek je wat de volgende stappen zijn voor jou om met je merk te groeien. Voor het bouwen van een echt heldenmerk lees je de serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

Ik ben nu al jaren aan het ondernemen en wil de volgende stap zetten. Maar wat is die stap?

Ik ben nu al jaren aan het ondernemen en wil de volgende stap zetten. Maar wat is die stap?

Ken je dat gevoel, dat je als kleine ondernemer al jaren aan het ondernemen bent en dat je de volgende stap wilt zetten? Veel helden van ons bevinden zich in deze situatie en weten vaak niet wat deze stap is. In dit artikel vertellen we jou hoe je achter deze stap kunt komen.

Ben je ondernemer of ZP’er?

Om te beginnen is het goed om jezelf af te vragen wat je bent: Ben je een ondernemer of bent je een ZP’er? Veel zelfstandige ondernemers zijn zelfstandig professionals. Zij kunnen hun vak heel goed uitvoeren en deze dienst voeren ze dan ook heel erg goed uit. De vraag is of je als ondernemer meer wilt, of je wilt groeien met je bedrijf en of je iets wil toevoegen aan de wereld. Wanneer dat laatste het geval is, dan ben je ondernemer en is de volgende stap je ondernemerschap verder te ontwikkelen!

Zie ook: Van held naar superheld: HERO-Talent programma

“Op die manier ontwikkel je een merk voor je bedrijf en dat is waarmee je naar buiten treedt.”

Op zoek naar jouw diepere betekenis

Wanneer je echt iets wil toevoegen aan de wereld (wat uit onze ervaring voor 90 % van de ondernemers geldt), dan is het goed om op te zoek te gaan naar je diepere betekenis. Kortom, wat wil jij toevoegen aan de wereld? Dit hoeft niet altijd een wereldwijde verandering te zijn, maar kan ook kleinschalig in je eigen omgeving. Een aantal voorbeelden van diepere betekenissen van onze helden:

  • Zoveel mogelijk auto’s uit de binnenstad weren;
  • Voorkomen van plastic afval, zodat de plastic soup niet groter wordt;
  • Mentale problemen de wereld uit helpen.
  • Iedereen gelijke kansen bieden, overal ter wereld;

Ga op zoek naar de diepere betekenis, hier bouw je de identiteit van je merk op.

Lees ook: Merkidentiteit ontdekken, het stappenplan

Werk vanuit je merkidentiteit en ontdek wat je volgende stap is!

Op basis van je diepere betekenis ga je op zoek naar de identiteit van je merk. Je gaat op zoek naar de missie, visie en de kernwaarden van je merk. Op die manier ontwikkel je een merk voor je bedrijf en dat is waarmee je naar buiten treedt. Op basis van het werken vanuit je identiteit ga je ontdekken wat voor jouw merk de volgende stap is. Wat moet jij doen om je missie te bereiken? Wat is het hogere doel dat je met je merk wilt bereiken en hoe ga je dat doen?

Op die manier ontdek je wat de volgende stappen zijn voor jou om met je merk te groeien. Voor het bouwen van een echt heldenmerk lees je de serie 15 onmisbare stappen voor het bouwen van een heldenmerk

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.