Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Draai de boel om en je kijkt heel anders naar alles wat er in je omgeving gebeurt. New Horizon biedt zo’n scherpe andere blik. Zij zien het slopen van een stad niet als een grote afvalberg, maar zien de stad als magazijn, waar allemaal waardevolle grondstoffen in verborgen zitten.
De stad als bron zien, het is een heel andere benadering dan ieder ander bedrijf in de bouw. New Horizon ontmantelt gebouwen met het behoud van de waarde van de grondstoffen. Daarmee hebben zij de missie om binnen vijf jaar het weghalen van gebouwen te zien als het oogsten van grondstoffen, zodat al deze materialen kunnen worden ingezet voor nieuwe doeleinden.
Zij hebben hiervoor een model bedacht dat het niet duurder is, het niet langer duurt maar het wel veel leuker en beter maakt voor het milieu. Dat betekent dat ze echte impact kunnen maken op de juiste momenten: Tijdens renovaties en sloop van gebouwen. Echt circulair dus!
“Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”
Het ontstaan van dit nieuwe businessmodel is mede tot stand gekomen nadat Herman Wijffels tijdens een presentatie de inmiddels legendarische woorden sprak: “Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”
Dit is een groot onderdeel van de shift naar het circulaire model van New Horizon: Er is een veel beter alternatief ontstaan.
Lees ook: De trui van petflessen en waarom dat precies het probleem is
New Horizon is een enorm inspirerend bedrijf en wat ons betreft een voorbeeldbedrijf als het gaat om voorop lopen in een conservatieve markt. In 2017 kwamen ze dan ook terecht binnen in de inspirerende 40, een jaarlijkse ranglijst van de meest inspirerende bedrijven in Nederland uitgevoerd door Synergie. In gesprek met Synergie sprak Michel Baars nog de volgende mooie woorden, die ik jullie tot slot niet wil onthouden:
“Ik heb een circulaire ambitie, maar ik heb bedacht dat ik mijn opdrachtgevers niet kwalijk ga nemen dat zij die ambitie (nog) niet hebben. Ik ga dus niet overtuigen op basis van circulaire argumenten, maar op basis van argumenten die voor hen nu doorslaggevend zijn (tijd, geld en risico’s). Dit bedacht ik toen ik met een nieuwe hengel op een nieuwe boot en het mooiste kunstaasvisje dat ik kon kopen dagenlang niets ving. Niet de visser maar de vis moet het aas lekker vinden!”
Draai de boel om en je kijkt heel anders naar alles wat er in je omgeving gebeurt. New Horizon biedt zo’n scherpe andere blik. Zij zien het slopen van een stad niet als een grote afvalberg, maar zien de stad als magazijn, waar allemaal waardevolle grondstoffen in verborgen zitten.
De stad als bron zien, het is een heel andere benadering dan ieder ander bedrijf in de bouw. New Horizon ontmantelt gebouwen met het behoud van de waarde van de grondstoffen. Daarmee hebben zij de missie om binnen vijf jaar het weghalen van gebouwen te zien als het oogsten van grondstoffen, zodat al deze materialen kunnen worden ingezet voor nieuwe doeleinden.
Zij hebben hiervoor een model bedacht dat het niet duurder is, het niet langer duurt maar het wel veel leuker en beter maakt voor het milieu. Dat betekent dat ze echte impact kunnen maken op de juiste momenten: Tijdens renovaties en sloop van gebouwen. Echt circulair dus!
“Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”
Het ontstaan van dit nieuwe businessmodel is mede tot stand gekomen nadat Herman Wijffels tijdens een presentatie de inmiddels legendarische woorden sprak: “Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”
Dit is een groot onderdeel van de shift naar het circulaire model van New Horizon: Er is een veel beter alternatief ontstaan.
Lees ook: De trui van petflessen en waarom dat precies het probleem is
New Horizon is een enorm inspirerend bedrijf en wat ons betreft een voorbeeldbedrijf als het gaat om voorop lopen in een conservatieve markt. In 2017 kwamen ze dan ook terecht binnen in de inspirerende 40, een jaarlijkse ranglijst van de meest inspirerende bedrijven in Nederland uitgevoerd door Synergie. In gesprek met Synergie sprak Michel Baars nog de volgende mooie woorden, die ik jullie tot slot niet wil onthouden:
“Ik heb een circulaire ambitie, maar ik heb bedacht dat ik mijn opdrachtgevers niet kwalijk ga nemen dat zij die ambitie (nog) niet hebben. Ik ga dus niet overtuigen op basis van circulaire argumenten, maar op basis van argumenten die voor hen nu doorslaggevend zijn (tijd, geld en risico’s). Dit bedacht ik toen ik met een nieuwe hengel op een nieuwe boot en het mooiste kunstaasvisje dat ik kon kopen dagenlang niets ving. Niet de visser maar de vis moet het aas lekker vinden!”
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.