• Over Heldenmerken
  • Over ons
  • Onze heldenmissie
  • Inspiratie
  • Contact
Creating Heroes
  • Diensten
  • Werkwijze
  • Heldencases
    • Ons Heldenarsenaal
    • Heldenportfolio
  • Gratis Herotalk
  • Menu Menu

New Horizon, één van de meest inspirerende Helden

Draai de boel om en je kijkt heel anders naar alles wat er in je omgeving gebeurt. New Horizon biedt zo’n scherpe andere blik. Zij zien het slopen van een stad niet als een grote afvalberg, maar zien de stad als magazijn, waar allemaal waardevolle grondstoffen in verborgen zitten.

Urbun mining

De stad als bron zien, het is een heel andere benadering dan ieder ander bedrijf in de bouw. New Horizon ontmantelt gebouwen met het behoud van de waarde van de grondstoffen. Daarmee hebben zij de missie om binnen vijf jaar het weghalen van gebouwen te zien als het oogsten van grondstoffen, zodat al deze materialen kunnen worden ingezet voor nieuwe doeleinden.

Zij hebben hiervoor een model bedacht dat het niet duurder is, het niet langer duurt maar het wel veel leuker en beter maakt voor het milieu. Dat betekent dat ze echte impact kunnen maken op de juiste momenten: Tijdens renovaties en sloop van gebouwen. Echt circulair dus!

“Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”

Herman Wijffels als inspirator

Het ontstaan van dit nieuwe businessmodel is mede tot stand gekomen nadat Herman Wijffels tijdens een presentatie de inmiddels legendarische woorden sprak: “Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”

Dit is een groot onderdeel van de shift naar het circulaire model van New Horizon: Er is een veel beter alternatief ontstaan.

Lees ook: De trui van petflessen en waarom dat precies het probleem is

Inspirerend bedrijf!

New Horizon is een enorm inspirerend bedrijf en wat ons betreft een voorbeeldbedrijf als het gaat om voorop lopen in een conservatieve markt. In 2017 kwamen ze dan ook terecht binnen in de inspirerende 40, een jaarlijkse ranglijst van de meest inspirerende bedrijven in Nederland uitgevoerd door Synergie. In gesprek met Synergie sprak Michel Baars nog de volgende mooie woorden, die ik jullie tot slot niet wil onthouden:

“Ik heb een circulaire ambitie, maar ik heb bedacht dat ik mijn opdrachtgevers niet kwalijk ga nemen dat zij die ambitie (nog) niet hebben. Ik ga dus niet overtuigen op basis van circulaire argumenten, maar op basis van argumenten die voor hen nu doorslaggevend zijn (tijd, geld en risico’s). Dit bedacht ik toen ik met een nieuwe hengel op een nieuwe boot en het mooiste kunstaasvisje dat ik kon kopen dagenlang niets ving. Niet de visser maar de vis moet het aas lekker vinden!”

Lees ook: Overtuig juist niet op circulaire argumenten

New Horizon, één van de meest inspirerende Helden

New Horizon, één van de meest inspirerende Helden

Draai de boel om en je kijkt heel anders naar alles wat er in je omgeving gebeurt. New Horizon biedt zo’n scherpe andere blik. Zij zien het slopen van een stad niet als een grote afvalberg, maar zien de stad als magazijn, waar allemaal waardevolle grondstoffen in verborgen zitten.

Urbun mining

De stad als bron zien, het is een heel andere benadering dan ieder ander bedrijf in de bouw. New Horizon ontmantelt gebouwen met het behoud van de waarde van de grondstoffen. Daarmee hebben zij de missie om binnen vijf jaar het weghalen van gebouwen te zien als het oogsten van grondstoffen, zodat al deze materialen kunnen worden ingezet voor nieuwe doeleinden.

Zij hebben hiervoor een model bedacht dat het niet duurder is, het niet langer duurt maar het wel veel leuker en beter maakt voor het milieu. Dat betekent dat ze echte impact kunnen maken op de juiste momenten: Tijdens renovaties en sloop van gebouwen. Echt circulair dus!

“Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”

Herman Wijffels als inspirator

Het ontstaan van dit nieuwe businessmodel is mede tot stand gekomen nadat Herman Wijffels tijdens een presentatie de inmiddels legendarische woorden sprak: “Het stenen tijdperk eindigde niet omdat er geen stenen meer waren, er kwam simpelweg een beter alternatief.”

Dit is een groot onderdeel van de shift naar het circulaire model van New Horizon: Er is een veel beter alternatief ontstaan.

Lees ook: De trui van petflessen en waarom dat precies het probleem is

Inspirerend bedrijf!

New Horizon is een enorm inspirerend bedrijf en wat ons betreft een voorbeeldbedrijf als het gaat om voorop lopen in een conservatieve markt. In 2017 kwamen ze dan ook terecht binnen in de inspirerende 40, een jaarlijkse ranglijst van de meest inspirerende bedrijven in Nederland uitgevoerd door Synergie. In gesprek met Synergie sprak Michel Baars nog de volgende mooie woorden, die ik jullie tot slot niet wil onthouden:

“Ik heb een circulaire ambitie, maar ik heb bedacht dat ik mijn opdrachtgevers niet kwalijk ga nemen dat zij die ambitie (nog) niet hebben. Ik ga dus niet overtuigen op basis van circulaire argumenten, maar op basis van argumenten die voor hen nu doorslaggevend zijn (tijd, geld en risico’s). Dit bedacht ik toen ik met een nieuwe hengel op een nieuwe boot en het mooiste kunstaasvisje dat ik kon kopen dagenlang niets ving. Niet de visser maar de vis moet het aas lekker vinden!”

Lees ook: Overtuig juist niet op circulaire argumenten

Misschien vind je dit ook interessant:

Waarom jouw merk een storytelling video nodig heeft!

25/04/2019/door Freek
Boost je merketingkennis

Het verhaal achter de video van het Zonnepark Ecofactorij

07/03/2019/door Freek
Inspirerende voorbeelden

Psst, wil je een geheimpje lezen?

In Hero-secrets vertellen verschillende ondernemers de geheimen bij het bouwen en laden van een heldenmerk. Door je in te schrijven voor Hero-secrets ontvang je iedere maand een persoonlijke e-mail met exclusieve verhalen van, voor en over heldenmerken.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Onderzoek: Urgentie voor meer betekenis neemt toe!

19/05/2022/door Freek
Betekenisvol ondernemen

Aan de slag met purpose, zo begin je!

12/05/2022/door Freek
Boost je merketingkennis

Waarom je huisstijl voor positionering zorgt

05/05/2022/door Freek
Huisstijl Ontwikkeling
Ondernemen vanuit diepere betekenis, dit is waarom jouw bedrijf niet zonder... Heldenmerk worden, hoe doe je dat?
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel