Ondernemen vanuit diepere betekenis, dit is waarom jouw bedrijf niet zonder kan!

Van Bullshit naar Betekenis, dat is onze heldenmissie. Wij geloven erin dat merken die ondernemen vanuit een diepere betekenis en daarmee impact maken voor de samenleving de uitdagingen in onze samenleving aangaan én oplossen. Waarom jouw bedrijf niet zonder diepere betekenis kan lees je in dit artikel.

Wat is diepere betekenis?

Diepere betekenis is dat je niet alleen waarde biedt voor je eigen merk en portemonnee, maar ook verder van betekenis wilt zijn. Dat kan zijn dat je een maatschappelijk probleem wilt oplossen, slechte investeringen uit de markt wilt uitbannen, of iets heel anders. Met een diepere betekenis staat je merk ergens voor en neemt het de verantwoordelijkheid voor zijn of haar omgeving. Kortom: Het gaat verder dan alleen de financiële betekenis van je merk, deze merken zien geld als middel om een hoger doel te bereiken.

“Daarnaast zorgt de diepere betekenis van je merk ervoor dat je een sterke positie neerzet voor je merk.”

Waarom is het zo belangrijk?

91 % van alle medewerkers in Nederland voelt zich niet betrokken bij de organisatie waarvoor het werkt. Zonder betrokken medewerkers is het lastig om echte waarde te creëren voor alle stakeholders. Al deze medewerkers zijn ook klanten en consumenten die steeds kritischer worden. Bedrijven die niet een meerwaarde willen leveren aan de maatschappij beginnen achterop te lopen.

Zo heeft Shell steeds meer problemen om technisch personeel te vinden. Waar een aantal jaar geleden Shell nog een lievelingswerkgever was voor technische afstudeerders, zijn het nu vooral duurzame bedrijven die echt wat toevoegen aan de maatschappij. Zowel personeel als de klant verlangt van bedrijven dat ze betekenis geven op meerdere vlakken!

Aan de andere kant wil maar liefst 72 % van de consumenten dat een bedrijf waar zij kopen een positieve bijdrage levert aan de maatschappij. Tel daarbij op dat zowel consumenten als marketingprofessionals bedrijven die vanuit diepere betekenis werken de laatste jaren als meest inspirerend beoordelen, en je hebt genoeg redenen om vanuit diepere betekenis te werken.

Wat voegt het toe aan jouw merk?

Diepere betekenis voegt een grote bevlogenheid toe aan je merk, iedereen binnen de organisatie weet waarvoor en voor wie ze waarde creëren. Of je nu de klantgerichtheid in je markt zo wil verhogen dat je klanten échte waarde ervaren óf dat je een maatschappelijk probleem oplost met je heldenmerk, je weet voor wie je het doet.

Daarnaast zorgt de diepere betekenis van je bedrijf ervoor dat je een sterke positie neerzet voor je bedrijf. Je concurrenten, je klanten, je fans, je team, iedereen weet precies waar je bedrijf voor staat en waarom ze bij jou moeten aansluiten. Dit zorgt ervoor dat het makkelijker wordt om bij je bedrijf aan te sluiten.

Ontdek je diepere betekenis

Hoe kun je dan de diepere betekenis ontdekken? Alles begint met een wil om aan de slag te gaan. De diepere betekenis van je organisatie is de intrinsieke motivatie van je organisatie om iets te veranderen. Door aan de slag te gaan met het ontwikkelen van je merkidentiteit ontdek je de diepere betekenis van je organisatie. Het is de optelsom van de visie, de missie, de kernwaarden en alle ander onderdelen van je organisatie.

Veel bedrijven hebben een visie en/ of missie beschreven, maar leven het niet na. De diepere betekenis is de échte wil om een verschil te maken voor milieu, je branche of maatschappij!

Lees in deze serie over hoe je jouw merkidentiteit ontdekt en bepaalt

Onderneem vanuit diepere betekenis en win!

De diepere betekenis van je merk zorgt ervoor dat je dus sterker in de markt komt te staan. Je kiest bewust waarvoor je staat en gaat daar vol voor. Door te ondernemen zorg je ervoor dat je klanten voor je gaat winnen, dat je een bloeiend merk gaat uitbouwen. En het voordeel is: Jouw succes kent meerdere winnaars, je maakt namelijk winst op meerdere vlakken!

Begin vandaag met ondernemen vanuit diepere betekenis en win!

Ondernemen vanuit diepere betekenis, dit is waarom jouw bedrijf niet zonder kan!

Van Bullshit naar Betekenis, dat is onze heldenmissie. Wij geloven erin dat merken die ondernemen vanuit een diepere betekenis en daarmee impact maken voor de samenleving de uitdagingen in onze samenleving aangaan én oplossen. Waarom jouw bedrijf niet zonder diepere betekenis kan lees je in dit artikel.

Wat is diepere betekenis?

Diepere betekenis is dat je niet alleen waarde biedt voor je eigen merk en portemonnee, maar ook verder van betekenis wilt zijn. Dat kan zijn dat je een maatschappelijk probleem wilt oplossen, slechte investeringen uit de markt wilt uitbannen, of iets heel anders. Met een diepere betekenis staat je merk ergens voor en neemt het de verantwoordelijkheid voor zijn of haar omgeving. Kortom: Het gaat verder dan alleen de financiële betekenis van je merk, deze merken zien geld als middel om een hoger doel te bereiken.

“Daarnaast zorgt de diepere betekenis van je merk ervoor dat je een sterke positie neerzet voor je merk.”

Waarom is het zo belangrijk?

91 % van alle medewerkers in Nederland voelt zich niet betrokken bij de organisatie waarvoor het werkt. Zonder betrokken medewerkers is het lastig om echte waarde te creëren voor alle stakeholders. Al deze medewerkers zijn ook klanten en consumenten die steeds kritischer worden. Bedrijven die niet een meerwaarde willen leveren aan de maatschappij beginnen achterop te lopen.

Zo heeft Shell steeds meer problemen om technisch personeel te vinden. Waar een aantal jaar geleden Shell nog een lievelingswerkgever was voor technische afstudeerders, zijn het nu vooral duurzame bedrijven die echt wat toevoegen aan de maatschappij. Zowel personeel als de klant verlangt van bedrijven dat ze betekenis geven op meerdere vlakken!

Aan de andere kant wil maar liefst 72 % van de consumenten dat een bedrijf waar zij kopen een positieve bijdrage levert aan de maatschappij. Tel daarbij op dat zowel consumenten als marketingprofessionals bedrijven die vanuit diepere betekenis werken de laatste jaren als meest inspirerend beoordelen, en je hebt genoeg redenen om vanuit diepere betekenis te werken.

Wat voegt het toe aan jouw merk?

Diepere betekenis voegt een grote bevlogenheid toe aan je merk, iedereen binnen de organisatie weet waarvoor en voor wie ze waarde creëren. Of je nu de klantgerichtheid in je markt zo wil verhogen dat je klanten échte waarde ervaren óf dat je een maatschappelijk probleem oplost met je heldenmerk, je weet voor wie je het doet.

Daarnaast zorgt de diepere betekenis van je bedrijf ervoor dat je een sterke positie neerzet voor je bedrijf. Je concurrenten, je klanten, je fans, je team, iedereen weet precies waar je bedrijf voor staat en waarom ze bij jou moeten aansluiten. Dit zorgt ervoor dat het makkelijker wordt om bij je bedrijf aan te sluiten.

Ontdek je diepere betekenis

Hoe kun je dan de diepere betekenis ontdekken? Alles begint met een wil om aan de slag te gaan. De diepere betekenis van je organisatie is de intrinsieke motivatie van je organisatie om iets te veranderen. Door aan de slag te gaan met het ontwikkelen van je merkidentiteit ontdek je de diepere betekenis van je organisatie. Het is de optelsom van de visie, de missie, de kernwaarden en alle ander onderdelen van je organisatie.

Veel bedrijven hebben een visie en/ of missie beschreven, maar leven het niet na. De diepere betekenis is de échte wil om een verschil te maken voor milieu, je branche of maatschappij!

Lees in deze serie over hoe je jouw merkidentiteit ontdekt en bepaalt

Onderneem vanuit diepere betekenis en win!

De diepere betekenis van je merk zorgt ervoor dat je dus sterker in de markt komt te staan. Je kiest bewust waarvoor je staat en gaat daar vol voor. Door te ondernemen zorg je ervoor dat je klanten voor je gaat winnen, dat je een bloeiend merk gaat uitbouwen. En het voordeel is: Jouw succes kent meerdere winnaars, je maakt namelijk winst op meerdere vlakken!

Begin vandaag met ondernemen vanuit diepere betekenis en win!

Vraag het Heldenmerk-pakket aan!

In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.