Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Innovatie is een belangrijke term in het bedrijfsleven, het zorgt namelijk voor vernieuwing! Een mooi voorbeeld van innovatie op het gebied van duurzaamheid is de samenwerking tussen Mol Fresh Food en ABC Kroos.
Het staat voor het nieuwe innoveren: samen met bedrijven kijken hoe je meerwaarde kunt creëren voor elkaar én de omgeving. Een mooi vertrekpunt om aan de slag te gaan met innovatie. Mol Fresh Food is een bedrijf dat uien snijdt en verpakt voor horeca, retail en groothandel. In hun proces ontstaat er veel reststromen van deze uien. Weggooien is zonde: voor zowel het milieu als financieel. Daarom werd er naar innovatie gezocht omtrent het hergebruik van deze reststroom.
Ze wilden van afval weer grondstof maken voor nieuwe producten. Om dit te realiseren zijn zij via via in contact gekomen met ABC Kroos, een bedrijf dat gelooft dat plantaardige eiwitten de toekomst hebben. Hiermee willen zij E-nummers terugdringen.
Mol Fresh Food en ABC-Kroos zijn samen gaan kijken naar een gezamenlijke meerwaarde. Die hebben zij gevonden door de ui-reststromen om te zetten in hoogwaardige producten die als basis dienen voor sauzen, brood en kruidenmengsels. Per week betekent dit dat 60 ton aan afval wordt omgetoverd tot grondstof! Deze innovatie won de Veluwse innovatieprijs 2016.
Dit is een mooi hoogwaardig en positief alternatief voor de grote hoeveelheden zout die in sauzen en maaltijdzakjes zitten. Zo heeft Honig al aangegeven te willen stoppen met het gebruik van E-nummers. Dit biedt daarvoor een hoogwaardig alternatief. En het mooie is: Het was eerst afval!
Marga Hoek beschreef in haar bestseller Zakendoen in de nieuwe economie over de lokale samenwerking tussen bedrijven, ook al zijn bedrijven internationaal georiënteerd. Vooral innovatie en samenwerking op het gebied van afvalstromen is een enorme winst te behalen. Voor de één betekent het kostenreductie (en in sommige gevallen zelfs een nieuwe inkomstenstroom), voor de andere betekent dat nieuwe (goedkopere) grondstoffen en productmogelijkheden!
Wat onze betreft een mooi voorbeeld van positieve alternatieven op slechte gewoontes: Het weggooien van afval!
Innovatie is een belangrijke term in het bedrijfsleven, het zorgt namelijk voor vernieuwing! Een mooi voorbeeld van innovatie op het gebied van duurzaamheid is de samenwerking tussen Mol Fresh Food en ABC Kroos.
Het staat voor het nieuwe innoveren: samen met bedrijven kijken hoe je meerwaarde kunt creëren voor elkaar én de omgeving. Een mooi vertrekpunt om aan de slag te gaan met innovatie. Mol Fresh Food is een bedrijf dat uien snijdt en verpakt voor horeca, retail en groothandel. In hun proces ontstaat er veel reststromen van deze uien. Weggooien is zonde: voor zowel het milieu als financieel. Daarom werd er naar innovatie gezocht omtrent het hergebruik van deze reststroom.
Ze wilden van afval weer grondstof maken voor nieuwe producten. Om dit te realiseren zijn zij via via in contact gekomen met ABC Kroos, een bedrijf dat gelooft dat plantaardige eiwitten de toekomst hebben. Hiermee willen zij E-nummers terugdringen.
Mol Fresh Food en ABC-Kroos zijn samen gaan kijken naar een gezamenlijke meerwaarde. Die hebben zij gevonden door de ui-reststromen om te zetten in hoogwaardige producten die als basis dienen voor sauzen, brood en kruidenmengsels. Per week betekent dit dat 60 ton aan afval wordt omgetoverd tot grondstof! Deze innovatie won de Veluwse innovatieprijs 2016.
Dit is een mooi hoogwaardig en positief alternatief voor de grote hoeveelheden zout die in sauzen en maaltijdzakjes zitten. Zo heeft Honig al aangegeven te willen stoppen met het gebruik van E-nummers. Dit biedt daarvoor een hoogwaardig alternatief. En het mooie is: Het was eerst afval!
Wat onze betreft een mooi voorbeeld van positieve alternatieven op slechte gewoontes: Het weggooien van afval!
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.