Creating Heroes
  • Werkwijze
  • Heldenportfolio
  • Over ons
  • Contact
  • Merksessie
  • Menu Menu

Organisatie-ambitie waarmaken doe je zo!

Veel organisaties zijn gestart vanuit een bepaalde ambitie. We spreken veel ondernemers waarbij we in die gesprekken merken dat ze hun ambitie niet meer helder hebben. De ambitie is vaag geworden, door alle ‘randzaken’ die erom heen spelen. Hoe kom je hieruit? En hoe maak je een organisatie-ambitie wel waar? In dit artikel lees je er meer over.

Wat is de organisatie-ambitie?

De allerbelangrijkste vraag wanneer we het hebben over het waarmaken van de organisatie-ambitie is wat die dan eigenlijk is. Hebben jullie als organisatie helder wat de ambitie is? Of zou deze nog scherp gesteld moeten worden.

Tijdens de Ideale Merk Sessies maken we het beeld van het ideale merk voor organisaties. Daar komt de organisatie-ambitie kijken. Wat wij veel merken is dat er een aantal flarden aan ideeën of denkrichtingen zijn, maar geen concreet beeld over wat deze ambitie dan is. Zonder helder beeld, kun je ook nooit de ambitie behalen.

Navigatie: Hoe kom je daar?

Vergelijk het behalen van je organisatie-ambitie als een reis. Wij noemen het de merkreis. Wanneer je een reis gaat maken, dan begin je met het maken van een plan. Wanneer je het plan hebt, dan ga je navigeren: Hoe komen we bij de eerste bestemming? En hoe gaan we vervolgens naar de volgende bestemming?

Zo werkt het ook bij het waarmaken van ambities. Je gaat een aantal belangrijke bestemmingen bepalen voor het behalen van je ambitie. Dit zijn deelmissies die je nodig hebt om te je grote missie te bereiken. Door te weten welke deelmissies je hebt, kom je in actie om deze deelmissies te bereiken.

“Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.”

Merkfundering

Eén van de belangrijkste onderdelen van het behalen van een missie of ambitie is het hebben van een stevig fundament. Zonder stevig fundament kun je proberen wat je wil, de kans op slagen is dan erg klein. Wij noemen dit de merkfundering. Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.

De merkfundering bestaat uit:

  • De identiteit van je organisatie, met daarin de betekenis, visie & missie en de merkpersoonlijkheid. Dit is het unieke van jullie merk.
  • De positionering en huisstijl, waarin je duidelijk hebt hoe je merk zich positioneert en differentieert ten opzichte van de markt.
  • De merkdragers zijn allemaal op elkaar afgestemd en vertellen zowel visueel als in tekst hetzelfde verhaal.

Lees alles over de merkfundering.

Maak het concreet

In actie komen is een belangrijk onderdeel voor alles wat je wilt bereiken. Als je op een wereldreis wilt gaan, is het ook belangrijk om een goed plan te hebben én in actie te komen. Zonder actie geen wereldreis.

Zonder actie ook geen merkreis. Zonder actie geen ambities die worden nagestreefd. Nu horen we je denken: Lekker makkelijk zeggen, maar hoe maak je het dan concreet? Dat doe je door de grote missie/ ambitie klein te maken. Met de deelmissies die zijn bepaald, kun je de eerste deelmissie al heel concreet maken. Concreet door een meerjarenplan te maken. Dit meerjarenplan zet je vervolgens om in een jaar- en kwartaalplan. Een kwartaalplan met concrete acties die je kunt doen om de deelmissie en daarmee de missie een stap dichterbij te brengen.

Hoe je dit concreet doet lees je in het artikel Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties.

Paklijst voor de merkreis

Als je op reis gaat, dan maak je een paklijst. Een lijst met alle spullen die je mee moet nemen en belangrijk zijn voor je reis. Dit kun je ook doen voor de reis die je inzet om je organisatie-ambitie waar te maken. Wat heb je nodig in de reis naar een succesvol merk? Een aantal dingen waar je aan kunt denken:

  • Toevoegen van kennis aan je team(s);
  • Een externe partij die je kan gidsen tijdens de reis;
  • Systemen die je nodig hebt om te kunnen groeien;
  • Etc.

Maak je ambitie concreet in de Ideale Merk Sessie

Hoe staat het ervoor met jullie organisatie-ambitie? Is die nog niet helder genoeg in jullie organisatie? Tijdens de Ideale Merk Sessie maken we jullie ambitie concreet en kijken we hoe jullie deze ambitie kunnen behalen. Aan de slag? Boek de Ideale Merk sessie nu!

Organisatie-ambitie waarmaken doe je zo!

Veel organisaties zijn gestart vanuit een bepaalde ambitie. We spreken veel ondernemers waarbij we in die gesprekken merken dat ze hun ambitie niet meer helder hebben. De ambitie is vaag geworden, door alle ‘randzaken’ die erom heen spelen. Hoe kom je hieruit? En hoe maak je een organisatie-ambitie wel waar? In dit artikel lees je er meer over.

Wat is de organisatie-ambitie?

De allerbelangrijkste vraag wanneer we het hebben over het waarmaken van de organisatie-ambitie is wat die dan eigenlijk is. Hebben jullie als organisatie helder wat de ambitie is? Of zou deze nog scherp gesteld moeten worden.

Tijdens de Ideale Merk Sessies maken we het beeld van het ideale merk voor organisaties. Daar komt de organisatie-ambitie kijken. Wat wij veel merken is dat er een aantal flarden aan ideeën of denkrichtingen zijn, maar geen concreet beeld over wat deze ambitie dan is. Zonder helder beeld, kun je ook nooit de ambitie behalen.

Navigatie: Hoe kom je daar?

Vergelijk het behalen van je organisatie-ambitie als een reis. Wij noemen het de merkreis. Wanneer je een reis gaat maken, dan begin je met het maken van een plan. Wanneer je het plan hebt, dan ga je navigeren: Hoe komen we bij de eerste bestemming? En hoe gaan we vervolgens naar de volgende bestemming?

Zo werkt het ook bij het waarmaken van ambities. Je gaat een aantal belangrijke bestemmingen bepalen voor het behalen van je ambitie. Dit zijn deelmissies die je nodig hebt om te je grote missie te bereiken. Door te weten welke deelmissies je hebt, kom je in actie om deze deelmissies te bereiken.

“Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.”

Merkfundering

Eén van de belangrijkste onderdelen van het behalen van een missie of ambitie is het hebben van een stevig fundament. Zonder stevig fundament kun je proberen wat je wil, de kans op slagen is dan erg klein. Wij noemen dit de merkfundering. Door eerst de merkfundering op orde te hebben, kun je daarna verder bouwen op dit fundament.

De merkfundering bestaat uit:

  • De identiteit van je organisatie, met daarin de betekenis, visie & missie en de merkpersoonlijkheid. Dit is het unieke van jullie merk.
  • De positionering en huisstijl, waarin je duidelijk hebt hoe je merk zich positioneert en differentieert ten opzichte van de markt.
  • De merkdragers zijn allemaal op elkaar afgestemd en vertellen zowel visueel als in tekst hetzelfde verhaal.

Lees alles over de merkfundering.

Maak het concreet

In actie komen is een belangrijk onderdeel voor alles wat je wilt bereiken. Als je op een wereldreis wilt gaan, is het ook belangrijk om een goed plan te hebben én in actie te komen. Zonder actie geen wereldreis.

Zonder actie ook geen merkreis. Zonder actie geen ambities die worden nagestreefd. Nu horen we je denken: Lekker makkelijk zeggen, maar hoe maak je het dan concreet? Dat doe je door de grote missie/ ambitie klein te maken. Met de deelmissies die zijn bepaald, kun je de eerste deelmissie al heel concreet maken. Concreet door een meerjarenplan te maken. Dit meerjarenplan zet je vervolgens om in een jaar- en kwartaalplan. Een kwartaalplan met concrete acties die je kunt doen om de deelmissie en daarmee de missie een stap dichterbij te brengen.

Hoe je dit concreet doet lees je in het artikel Werken met een jaarplan: Van missie naar concrete acties.

Paklijst voor de merkreis

Als je op reis gaat, dan maak je een paklijst. Een lijst met alle spullen die je mee moet nemen en belangrijk zijn voor je reis. Dit kun je ook doen voor de reis die je inzet om je organisatie-ambitie waar te maken. Wat heb je nodig in de reis naar een succesvol merk? Een aantal dingen waar je aan kunt denken:

  • Toevoegen van kennis aan je team(s);
  • Een externe partij die je kan gidsen tijdens de reis;
  • Systemen die je nodig hebt om te kunnen groeien;
  • Etc.

Maak je ambitie concreet in de Ideale Merk Sessie

Hoe staat het ervoor met jullie organisatie-ambitie? Is die nog niet helder genoeg in jullie organisatie? Tijdens de Ideale Merk Sessie maken we jullie ambitie concreet en kijken we hoe jullie deze ambitie kunnen behalen. Aan de slag? Boek de Ideale Merk sessie nu!

Bouw een heldenmerk

Download het heldenmerk pakket

Vul je gegevens in en ontvang het heldenmerk pakket. Ga aan de slag en word ook een betekenisvol merk.

Lees de laatste artikelen op het inspiratieplatform

Waarom is een missie belangrijk?

30/03/2023/door Freek

Elke euro efficiënt inzetten met growth-marketing

23/03/2023/door Freek

Alle neuzen dezelfde kant op binnen je bedrijf? Werk aan je merkidentiteit!

17/10/2019/door Freek

Waarom rebranding van je merk een goede optie is!

18/04/2019/door Freek

Menu:

Home
Wat zijn Helden?
Werkwijze
Heldenportfolio
Ons Heldenarsenaal
Vrijblijvende Herotalk
Over Ons
Onze heldenmissie
Inspiratie
Contact

Helden helpen wij onder andere met:

Merkidentiteit
Positionering
Huisstijl
Strategie
Impactvolle marketingcampagnes
Storytelling-websites
Videomarketing

Creating Heroes – Apeldoorn

Prins Willem-Alexanderlaan 394
7311 SZ Apeldoorn
welkom [a] creatingheroes.nl
06 16 71 20 45
KvK 67780121
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy
Betekenisvol ondernemen is meer dan MVOWaarom je als zelfstandig ondernemer een merk moet worden..
Scroll naar bovenzijde

Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.

OKPrivacy Statement

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Accepteer instellingenVerberg de mededeling enkel