Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
In de artikelenreeks naar een storytelling marketingplan schreven we eerder al over het stellen van doelen voor je marketingplan. In dit artikel kijken we breder naar je doelen. Hoe ga je van je ultieme doel – de missie – naar concrete acties en daarna resultaten? In dit artikel nemen we je mee.
In het eerdere artikel schreven we al over het vertalen van je missie naar doelstellingen. Hieronder geven we een korte samenvatting van de niveaus in doelen stellen:
Op deze manier heb je de doelstellingen voor je merk geformuleerd. Meer over deze niveaus in doelstellingen lees je in het artikel Zo stel je de ultieme doelen voor je marketing.
De bedrijfsdoelstellingen die je hebt bepaald, zijn middelgrote doelstellingen die meerdere jaren in beslag nemen om ze te behalen. Om het concreter te maken ga je een jaarplan maken voor het komende jaar. Dat doe je door:
Deze opzet is een vrije vertaling van het systeem van Rockefeller Habits.
Het jaarplan dat je hebt ontwikkelt is de basis voor een kwartaalplan. Je neemt hiermee het eerste kwartaal en maakt deze concreet door:
Dit kun je onder meer ontwikkelen door onderstaand schema te volgen:
Smartdoel 1 | ||||||
Meetbare resultaten | 1.
2. 3. |
|||||
Acties | Week | Deadline | Wie? | Kosten | Aantal uur | |
Eerder benoemde we al de Rockefeller Habits. Het is een theorie dat is beschreven in het boek Scaling Up van Verne Harnish. In dit boek zijn handvatten gegeven voor bedrijfsgroei. In het boek geeft hij verschillende inzichten in hoe je bedrijfsgroei bewerkstelligt. Een belangrijk onderdeel hiervan is een vergaderritme. Denk hierbij aan de volgende ritmes:
Meer weten over de onderdelen van deze theorie? In dit artikel van toolshero leggen ze goed en concreet uit wat de Rockefeller Habits inhouden. Zorg ervoor dat je voor je doelstellingen en dagelijkse werk een goed ritme inplant. Hierdoor leg je de focus op de doelstellingen van je merk, die direct gelieerd zijn aan je missie.
Belangrijk bij het behalen van doelen zijn de meetbare resultaten. Je moet weten hoe je ervoor staat, zodat je daarop kunt acteren. Daarom is het belangrijk om voor je bedrijfsdoelstellingen (en dus ook je kwartaaldoelstellingen) indicatoren te bepalen. Afhankelijk van je doelen kunnen die het aantal pageviews op je website zijn, de conversie uit je leads, kosten per lead, etc. Bepaal samen met je team welke indicatoren je in kunt zetten om te meten hoe je doelen ervoor staan. Hierdoor kun je aan de juiste knoppen draaien om je doelen te behalen.
Om je te ondersteunen bij het bepalen van je doelstellingen hebben we twee canvassen gemaakt. Daarnaast hebben we een Excel-format ontwikkeld die je kunt inzetten om de doelen te bepalen en te beschrijven. Dit format hebben we in dit artikel beschreven. Wil je het hebben? Mail dan naar welkom@creatingheroes.nl.
In de artikelenreeks naar een storytelling marketingplan schreven we eerder al over het stellen van doelen voor je marketingplan. In dit artikel kijken we breder naar je doelen. Hoe ga je van je ultieme doel – de missie – naar concrete acties en daarna resultaten? In dit artikel nemen we je mee.
In het eerdere artikel schreven we al over het vertalen van je missie naar doelstellingen. Hieronder geven we een korte samenvatting van de niveaus in doelen stellen:
Op deze manier heb je de doelstellingen voor je merk geformuleerd. Meer over deze niveaus in doelstellingen lees je in het artikel Zo stel je de ultieme doelen voor je marketing.
De bedrijfsdoelstellingen die je hebt bepaald, zijn middelgrote doelstellingen die meerdere jaren in beslag nemen om ze te behalen. Om het concreter te maken ga je een jaarplan maken voor het komende jaar. Dat doe je door:
Deze opzet is een vrije vertaling van het systeem van Rockefeller Habits.
Het jaarplan dat je hebt ontwikkelt is de basis voor een kwartaalplan. Je neemt hiermee het eerste kwartaal en maakt deze concreet door:
Dit kun je onder meer ontwikkelen door onderstaand schema te volgen:
Smartdoel 1 | ||||||
Meetbare resultaten | 1.
2. 3. |
|||||
Acties | Week | Deadline | Wie? | Kosten | Aantal uur | |
Eerder benoemde we al de Rockefeller Habits. Het is een theorie dat is beschreven in het boek Scaling Up van Verne Harnish. In dit boek zijn handvatten gegeven voor bedrijfsgroei. In het boek geeft hij verschillende inzichten in hoe je bedrijfsgroei bewerkstelligt. Een belangrijk onderdeel hiervan is een vergaderritme. Denk hierbij aan de volgende ritmes:
Meer weten over de onderdelen van deze theorie? In dit artikel van toolshero leggen ze goed en concreet uit wat de Rockefeller Habits inhouden. Zorg ervoor dat je voor je doelstellingen en dagelijkse werk een goed ritme inplant. Hierdoor leg je de focus op de doelstellingen van je merk, die direct gelieerd zijn aan je missie.
Belangrijk bij het behalen van doelen zijn de meetbare resultaten. Je moet weten hoe je ervoor staat, zodat je daarop kunt acteren. Daarom is het belangrijk om voor je bedrijfsdoelstellingen (en dus ook je kwartaaldoelstellingen) indicatoren te bepalen. Afhankelijk van je doelen kunnen die het aantal pageviews op je website zijn, de conversie uit je leads, kosten per lead, etc. Bepaal samen met je team welke indicatoren je in kunt zetten om te meten hoe je doelen ervoor staan. Hierdoor kun je aan de juiste knoppen draaien om je doelen te behalen.
Om je te ondersteunen bij het bepalen van je doelstellingen hebben we twee canvassen gemaakt. Daarnaast hebben we een Excel-format ontwikkeld die je kunt inzetten om de doelen te bepalen en te beschrijven. Dit format hebben we in dit artikel beschreven. Wil je het hebben? Mail dan naar welkom@creatingheroes.nl.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Graag inspireren wij helden zoals jij om een superheld te worden. Om onze content en website hiervoor te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Door op OK te klikken ga je akkoord met het gebruik van cookies op onze website. In ons Privacy Statement kun je meer hierover lezen.
We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.
Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.
Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.
We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.
We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.
Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.
Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:
We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt
Google Webfont Instellingen:
Google Maps Instellingen:
Google reCaptcha instellingen:
Vimeo en Youtube video's insluiten:
De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan: