Storymarketing, de trend van 2018
Veel specialisten zien het als trend van 2018: Storymarketing. Als sidekicks van onze helden kunnen wij niks anders beamen dat storymarketing belangrijk is voor de heldenmarketing van je bedrijf.
Wat is storymarketing?
Er worden steeds meer video’s bekeken door consumenten. Video’s inzetten is de manier om je verhaal vertellen van je bedrijf. Je brengt daarmee jouw merk onder de aandacht van je doelgroep. Maar waarom is storymarketing dan zo sterk?
Het is bewezen dat video’s delen in de hersenen activeren die inspelen op de emotie en besluitvorming van mensen. Door je verhaal op een inspirerende manier te vertellen door het inzetten van video’s, zorg je ervoor dat je jouw doelgroep echt raakt met je boodschap.
“Daarom zijn wij op HERO-MISSION: Ieder bedrijf is een heldenbedrijf en opereert vanuit een diepere betekenis.”
Hoe zet je Storymarketing concreet in?
Storymarketing kan al heel simpel beginnen door het ontwikkelen van een zoals wij noemen documentary promo. Dit is een video waarin je het verhaal van je bedrijf verteld in 2 tot 3 minuten tijd. Zie het als een korte documentaire over jouw bedrijf, waarin het draait om jouw verhaal en niet direct over het verkopen van je product/dienst. Een andere vorm is om gebruik te maken van klantcase-video’s, dit zijn korte video’s die het verhaal van jouw klant vertellen én die daarbij ingaan op jullie relatie. Bekijk hier een overzicht van welke vormen van video’s er nog meer zijn.
Belangrijk bij het inzetten van storymarketing is dat je verhaal heel helder is. Daarom beginnen wij altijd met het vangen van het verhaal. Op basis van dit verhaal kijken we welke vorm van storymarketing we het beste kunnen inzetten om jouw doelen te bereiken. Iedere video wordt opgebouwd volgens het volgende storytelling-stappenplan:
- De hoofdpersoon en de wereld van de hoofdpersoon;
- Het conflict en de uitdaging van de hoofdpersoon;
- De stappen die de hoofdpersoon daarop gezet heeft;
- De climax van het verhaal;
- Het moraal van het verhaal.
Aan de slag met storymarketing!
Ga aan de slag met storymarketing, het is een mooie vorm om marketing écht te maken . We denken graag mee over de storymarketing voor jouw bedrijf. Vraag een inspiratiesessie voor helden aan, de Herotalk.
Ik ben begonnen met ondernemen omdat ik een verandering wil maken in het vak marketing. Marketing is namelijk ziek, teveel bedrijven passen misleiding toe om er zelf beter van te worden. Daarom help ik graag bedrijven die het anders doen! Niet meer streven naar winstmaximalisatie ten koste van de klanten, maar streven naar winstmaximalisatie met de klant en de maatschappij!
Streef naar enthousiaste en blije klanten, want die zijn aanstekelijk. Zorg dus voor een enthousiaste klantenvirus!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!