Gratis Tools voor merken:
Creating Heroes – Apeldoorn
Holthuis 22B 7335 AC Apeldoorn |
|
welkom [a] creatingheroes.nl | |
06 16 71 20 45 | |
KvK 67780121 | |
Wij vinden privacy erg belangrijk, bekijk hoe wij omgaan met jouw privacy |
Als heldenmerk heb je de drive om positieve impact te creëren. Het voordeel van een heldenmerk is dat je niet vastzit aan bestaande producten en diensten. Het verhaal van je merkidentiteit is leidend, waardoor dat het kompas is die de koers van je merk bepaalt. Maar zorg ervoor dat je businessmodel(len) up to date blijft/ blijven, want zonder een goed businessmodel mis je impact. Innoveer je businessmodel net als LEGO.
Wie kent ze niet, de kleine steentjes waar ieder kind vroeger de mooiste bouwwerken mee bouwde: LEGO. Naast dat ze een hele toffe manier hebben om hun merkverhaal te vertellen, zijn ze ook continu bezig om te inspireren en de bouwers van morgen te ontwikkelen. Om dit te doen konden ze alleen vasthouden aan hun vaste concept: Het vermarkten van de legosteen. Maar het merk ontwikkelt zich door nieuwe businessmodellen te onderzoeken.
Een van die businessmodellen is Lego mindstorms. Het is een interactieve legosteen die je kunt programmeren. Hiermee focussen ze zich op een andere waarde die zij creëren voor dezelfde doelgroep. Daarnaast hebben zij ook hun blik verruimd naar andere markten. Zoals zij doen met hun propositie Lego Serious Play, waarmee zij organisatieteams verrijken en inspireren om betere innovaties te bedenken.
Het is een standaard inkoppertje stilstand is achteruitgang, maar hoe standaard dit inkoppertje ook is, hij blijft waar. Wanneer je als merk stilstaat, dan halen al je concurrenten en vaak ook de markt je in. Zorg ervoor dat je dus regelmatig aan het bedrijf werkt en daarmee blijft door ontwikkelen. Ga bijvoorbeeld samen met collega’s eens in een businessmodelsessie zitten om nieuwe markten en nieuwe waardeproposities te schetsen.
Je missie bereik je niet door altijd hetzelfde te blijven doen. Juist het regelmatig innoveren zorgt voor het dichterbij komen van je uiteindelijk doel. Neem het voorbeeld van TOMS, het bedrijf dat is begonnen met het verkopen van schoenen en voor ieder paar schoenen dat verkocht wordt geven zij een paar aan een kind dat het heel erg nodig heeft. Inmiddels hebben ze dit uitgebreid met zonnebrillen, waar ze hetzelfde principe hanteren: One for One, bij iedere verkochte zonnebril krijgt iemand die het nodig heeft een oogbehandeling.
Blijf dus regelmatig nieuwe businessmodellen najagen. Dit doe je door creatieve sessies te organiseren met mensen binnen je organisatie. Deze sessie kun je van twee kanten aanvangen: Aan de ene kant door te kijken wat er speelt bij je klanten, waar je ze nog meer bij kunt helpen en daardoor nieuwe waardeproposities creëren. Aan de andere kant kijk je naar je merk, wat je met je merk wilt bereiken en wat er nodig is om je missie te bereiken. De ideeën die vanuit beide invalshoeken bij elkaar komen zijn het sterkste.
Ga daarom ook samen met je klanten businessmodelsessies in. Laat hen meedenken over nieuwe diensten en nieuwe features van je product. Zorg dat je regelmatig in contact bent met je klanten om te ontdekken wat er speelt.
Creëer op deze manier een voorsprong voor jezelf, door continu nieuwe businessmodellen te ontwikkelen. Maak van deze nieuwe businessmodellen een prototype en test deze bij je klanten en ontwikkel het samen met hen verder tot een nieuw product of dienst.
Dit helpt je klant om te verbeteren en brengt jouw merk dichterbij de klant én het behalen van je missie.
Als heldenmerk heb je de drive om positieve impact te creëren. Het voordeel van een heldenmerk is dat je niet vastzit aan bestaande producten en diensten. Het verhaal van je merkidentiteit is leidend, waardoor dat het kompas is die de koers van je merk bepaalt. Maar zorg ervoor dat je businessmodel(len) up to date blijft/ blijven, want zonder een goed businessmodel mis je impact. Innoveer je businessmodel net als LEGO.
Wie kent ze niet, de kleine steentjes waar ieder kind vroeger de mooiste bouwwerken mee bouwde: LEGO. Naast dat ze een hele toffe manier hebben om hun merkverhaal te vertellen, zijn ze ook continu bezig om te inspireren en de bouwers van morgen te ontwikkelen. Om dit te doen konden ze alleen vasthouden aan hun vaste concept: Het vermarkten van de legosteen. Maar het merk ontwikkelt zich door nieuwe businessmodellen te onderzoeken.
Een van die businessmodellen is Lego mindstorms. Het is een interactieve legosteen die je kunt programmeren. Hiermee focussen ze zich op een andere waarde die zij creëren voor dezelfde doelgroep. Daarnaast hebben zij ook hun blik verruimd naar andere markten. Zoals zij doen met hun propositie Lego Serious Play, waarmee zij organisatieteams verrijken en inspireren om betere innovaties te bedenken.
Het is een standaard inkoppertje stilstand is achteruitgang, maar hoe standaard dit inkoppertje ook is, hij blijft waar. Wanneer je als merk stilstaat, dan halen al je concurrenten en vaak ook de markt je in. Zorg ervoor dat je dus regelmatig aan het bedrijf werkt en daarmee blijft door ontwikkelen. Ga bijvoorbeeld samen met collega’s eens in een businessmodelsessie zitten om nieuwe markten en nieuwe waardeproposities te schetsen.
Je missie bereik je niet door altijd hetzelfde te blijven doen. Juist het regelmatig innoveren zorgt voor het dichterbij komen van je uiteindelijk doel. Neem het voorbeeld van TOMS, het bedrijf dat is begonnen met het verkopen van schoenen en voor ieder paar schoenen dat verkocht wordt geven zij een paar aan een kind dat het heel erg nodig heeft. Inmiddels hebben ze dit uitgebreid met zonnebrillen, waar ze hetzelfde principe hanteren: One for One, bij iedere verkochte zonnebril krijgt iemand die het nodig heeft een oogbehandeling.
Blijf dus regelmatig nieuwe businessmodellen najagen. Dit doe je door creatieve sessies te organiseren met mensen binnen je organisatie. Deze sessie kun je van twee kanten aanvangen: Aan de ene kant door te kijken wat er speelt bij je klanten, waar je ze nog meer bij kunt helpen en daardoor nieuwe waardeproposities creëren. Aan de andere kant kijk je naar je merk, wat je met je merk wilt bereiken en wat er nodig is om je missie te bereiken. De ideeën die vanuit beide invalshoeken bij elkaar komen zijn het sterkste.
Ga daarom ook samen met je klanten businessmodelsessies in. Laat hen meedenken over nieuwe diensten en nieuwe features van je product. Zorg dat je regelmatig in contact bent met je klanten om te ontdekken wat er speelt.
Creëer op deze manier een voorsprong voor jezelf, door continu nieuwe businessmodellen te ontwikkelen. Maak van deze nieuwe businessmodellen een prototype en test deze bij je klanten en ontwikkel het samen met hen verder tot een nieuw product of dienst.
Dit helpt je klant om te verbeteren en brengt jouw merk dichterbij de klant én het behalen van je missie.
In het heldenmerk-pakket ontvang je het E-book én oefeningenboek om je eigen betekenisvolle merk te bouwen.